Windows startfiler? (Hackerangreb)

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Windows startfiler? (Hackerangreb)

Indlæg af UnitedPublic »

Her ikke mindre end en et døgn efter at min nye dejlige maskine er kommet op og køre er der kraftstjleme mig en f*cking hacker der har været på spil igen!!

Når maskinen starter følger der nu det her "dejlige" lille program servU med i opstarten... Og kigger man lidt nærmere på det så er det ikke på en helt almindelig port den åbner, det er på en sindsygt høj en. Nå, men foruden det.

Programmet har oprettet to brugere som begge har adgang til min win32 mappe (eller system32, kan ikke huske det, fik bare lukket det i en helvedes fart!)

Så er mit spørgsmål så nu... Hvilken fil er det jeg skal ind og ændre i for at forhindre opstarten af dette program?
Senest rettet af UnitedPublic 21 maj 2003, 10:11, rettet i alt 1 gang.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
YaKuZa_MaB
Site Admin
Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
Kontakt:

Indlæg af YaKuZa_MaB »

Enten skal du søge efter det i alle afskygninger af det navn!!! også slette hele lortet men jeg vil nok gøre det der er mest sikkert at gøre simpelthen ringe til dit internet udbyder og bede dem om at ændre din Ip også geninstallere hele windose! Bare lad den fomatere hele HD'en for man ved ikke hvor meget lort de har lagt op det ville jeg ihvertfald gøre så er du sikker på du får fjernet det hele og at der ikke ligger en eller andet Trojanhorse et eller andet sted i dti system som de kan komme ind via igen!!!

VEd ikke om det er hvad andre vil gøre men det ville jeg gøre!!!
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
-=[[url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]]=-
Brugeravatar
UnitedPublic

Indlæg af UnitedPublic »

Hmm... pænt træls.

I tilfælde af at jeg vælger den løsning..... Nu er det en 160 gb hdd delt i tre partioner. Kan jeg nøjes med at formatere den ene (smadrer jeg den indholdsfortegnelse der ligger over de to andre drev hvis jeg formaterer den som hedder c:\) eller ryger det hele i købet?

For at være helt ærlig så ryster jeg lidt i bukserne over sådan en operation, så hvis der er nogle der har et alternativ vil jeg gerne høre det.

Btw i nat har mit eget ftp program kørt på den sædvanlige port og sørme om ikke den har registreret en af mig ikke kendt ip. Fyren har selvfølgelig ikke kunnet komme i da hverken porten eller det brugernavn han brugte var accepteret af mit eget program. Såååå, hvis det er ham, så ligger ip´en derhjemme og venter.

Hvad siger i, skal den bare offentliggøres????
Billede
Will
Chart Attack VIP

Indlæg af Will »

jeg har været hacked et par gange, både med FTP server og irc server.

JEG plejer at sætte Zonealarm op i en uges tid og så holder de op.

Hent RegCleaner søg på google. freeware

Der kan du finde det de har instalere også trojan
Du skal også huske at fjene dem fra Startup listen.

Ad-aware 6.0 Så er du helt sikke på at få alt VÆK.

Jeg har fået alt mit væk nu.

HUSK at bruge DUmeter så kan du altid holde øje med trafik.
Brugeravatar
UnitedPublic

Indlæg af UnitedPublic »

Tak for de gode råd, jeg skal vist hjem og fifle en del når arbejdstiden er ovre.

Nu ved jeg ikke om det har en sammenhæng, men samtidig med at ServU dukkede op startede der også et irc vindue med teksten "started hacking" (hmm, sikkert en væsentlig ting jeg burde have nævnt i det første indlæg)

Det løste jeg dog rimelig harmløst ved blot at afinstallere mIRC i tilføj/fjern programmer.

Sker det ofte at et angreb kommer både via ftp og irc? Og hvordan fanden fik de i det hele taget mIRC ind på min maskine, for den er som sagt spritny og blank for alt andet end et styresystem og nogle enkelte spil. (nå ja, og så en anelse musik).
Billede
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Det kan godt blive meget svært at komme af med alle filerne da de ikke hedder det samme hver gang. Men slet serv-u og se om du har nogle .tar filer på din comp. For du har nok været brugt som XDCC bot (warez bot til en irc channel).
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
cyberphoenix
Geografisk sted: Space
Kontakt:

Indlæg af cyberphoenix »

United hvis du stadig har serv u i din opstart vil jeg foreslå dig at checke din win.ini fil . og evnt. installere AD-Aware den kan oxo finde trojans ..... bare i forbindelse med reklame ... man ved jo aldrig hvor angrebet kommer fra :)
Yes! I'am DIMM Dead In My Mind !

Billede
Brugeravatar
UnitedPublic

Indlæg af UnitedPublic »

[quote="Down\"] du har nok været brugt som XDCC bot (warez bot til en irc channel).[/quote]

*GG* Så er de sq nok blevet skuffede da de fandt ud af jeg kun have 128 i upload :roll:

Nå, men ud over det. Jeg synes jeg har ledt mange steder efter servU men den er ikke at finde.

Kan den være startet fra en anden maskine via en form for netværk? Der lå i min denne computer en "ekstra" harddisk da jeg kiggede på den i morges, jeg afbrød straks forbindelsen til den.

(Gad vide om jeg kommer i tanke om andre vigtige oplysninger)
Billede
Down1
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Hvis det er lavet som det plejer, starter ftp og bot op hver gang din puter starter. Søg efter den .ini fil serv-u bruger, så kan du se hvor det er inst.
Senest rettet af Down1 21 maj 2003, 12:18, rettet i alt 1 gang.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

Brugeravatar
UnitedPublic

Indlæg af UnitedPublic »

Helt korrekt, det starter sammen med puteren.

Men hvordan finder jeg den .ini fil? (Jeg er ret lost på det område)
Billede
Down1
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

*host* Servudaemon.ini *host* :wink:
Fik du lukket botten ned?

Brugeravatar
UnitedPublic

Indlæg af UnitedPublic »

Hehe, tak...

Botten = mIRC??? Hvis ja, så gjorde jeg :D
Billede
Down1
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Godt ;)

Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

prøv åben regedit (registringsdatabasen)

HKEY_LOCAL_MACHINE--> SOFTWARE--> Microsoft--> Windows--> CurrentVersion--> Run

og se om servu's strartop fil ligger der!

det burde den, hvis den starter auto med windows!

-Feffe
Dante

Indlæg af Dante »

Hehe....Ja det er jo meget typisk....det eneste du skal gøre for at slette det er det her:
start > kør > cmd >net stop serv-u
start> søg > winmgnt.exe, svhost.exe, servudaemon.ini

De mest brugte steder at ligge disse filer er \winnt\addins, \winnt\system32\wins, \winnt\system32\config\

DeCiBaZZ AkA DaNte
Besvar