Jeg fik endelig taget mig sammen til at tage ind og se den igår, og jeg må desværre indrømme at jeg blev temmelig skuffet
Jeg vil lige skynde mig at sige, ja kampscenerne er kanon fede, men filmen holder ikke i længden synes jeg. Jeg gik ud af bio med en underlig følelse af at jeg for det første ikke rigtig kunne huske filmen, og at jeg faktisk ikke på noget tidspunkt følte mig "fanget" af filmen. Især slutningen synes jeg er den dårligste slutning jeg nogensinde har set!! Jeg kunne ikke i min vildeste fantasi forestille mig at så professionelle forfattere kunne finde på at efterlade biografgængere i sådan en direkte irriterende tilstand! Det kan gøres MEGET bedre (se fx LOTR) uden at ødelægge seernes humør! Det kan godt være at nogen vil påstå at det øger ens interesse i at se 3'eren, men så ville jeg 100 gange hellere vente med at se 2'eren til jeg kan se 3'eren lige bagefter! Så det er et KÆMPE minus ved filmen.
Et andet minus ved filmen er at jeg synes at man bliver direkte provokeret af nogle af personernes måde at snakke på. De virker OVERdrevent overlegne, og jeg følte lidt at det "spillede smarte" overfor mig. Man kan godt være "sej" at se på uden at direkte overspille dette og gå over i det irriterende, provokerende...
Men for ikke at lyde alt for negativ, synes jeg dog trods alt at det er værd at bruge penge på en biografbillet og se den, for den SKAL(!) ses i bio, og vi ved jo alle at det er en af de film der skal ses i det hele taget. Lige som LOTR og Terminator 3...
Jeg giver den 7 på 13-skalaen.