Det var da på tide at det blev taget op til seriøs overvejelse!!!
Som jeg ser det er CA's status som følger:
Boardet (Request og Links) er blevet en søgemaskine på linie med kazaa, og som sådan er det også udsat for en vis fokus. Hvis man tænker det igennem, så ville det ikke tage lang tid for en eller anden fra apg at infiltrere CA (udover den hårde kerne der kender hinanden personligt...). At vi indtil videre har undgået at blive retsforfulgt (nogen husker måske: "Chart-attack er, i samarbejde med IFPI blevet fjernet fra EZ-Board, da..."), skyldes udelukkende, at folkene bag boardet forstår at beskytte sig selv, og, at vi trods alt ikke (på overfladen) udgør en særlig stor procentdel (promille?) af online-traderiet.
Derudover er moralen på boardet i bund, primært på grund af de små forkælede møgunger der bare ska' ha'.
Dengang jeg kom på, REQ'ede man da, og i starten gerne lidt mere end man hjalp andre (vi var jo alle n00bs engang), men jeg husker da, at man da i det mindste kiggede de andre posts igennem for at se om man kunne hjælpe til, og så snart man kunne, gjorde man da sit for at hjælpe med andres req's. Dengang fungerede boardet ved, at alle hjalp alle, og således fik alle noget ud af det.
Der er mange ting der har ændret sig siden dengang. Bl.a. er det blevet en milliard gange nemmere at få fat i musik. Endda sjælden musik, i alle genrer. Der er snart ingen undskyldning for at req'e noget som helst (det skulle da lige være et sjældent rel, eller noget 0-day). Hverken musik, film eller spil. Det er snart ikke engang hurtigere at hente fra andre i forhold til P2P programmer.
Som jeg ser det, ligger Chart-attacks fremtid i at være en samling af musik-entusiaster, og ikke (åbenlyst) en samling af pirat-kopister. Vi skal med andre ord fokusere på at hjælpe hinanden med gode råd, svar på spørgsmål, og ikke bare bede om musik.
Jeg har stemt at Links-sektionen skal skæres bort (ærlig talt. det er jo en direkte invitation til APG om at lukke os ned... det er sket før, og det sker sikkert igen.). Efter min mening er REQ-sektionen god nok, men under MEGET strengere administration. Hvis man req'er noget der kan findes på kazaa, noget der findes på div. http-sites, eller noget som ikke findes (nogen der har matrix 3?

), så skal req'et slettes med det samme, uden varsel, og brugeren skal have en "venlig" PM. Hvis det fortsætter, skal vedkommende have karantæne i et stykke tid.
Desuden skal det være forbudt at skrive ftp/http adresser i replies i REQ-sektionen (og alle andre steder for den sags skyld).
På denne måde slår vi indtil flere fluer i samme smæk:
1. Der bliver lukket af for n00bs (i hvert fald dem der ikke gør sig fortjent til at befinde sig på boardet.), og dem der misbruger boardet vil falde fra lige så stille (eller begynde at opføre sig anstændigt, hvilket jo også er ok)
2. Vi undgår at IFPI, APG osv. faktisk har juridisk hjemmel til at lukke os ned / sagsøge os, da de ikke kan bevise at der udveksles på boardet.
3. Dem der faktisk bruger REQ-sektionen til at req'e sjældne rels, har en ægte interesse for musik, og har derfor højst sandsynligt noget at bidrage med.
4. REQ-sektionen vil have bedre mulighed for at tage hånd om lovlige spørgsmål (Hvad hedder den der sang de spillede i P3, hvor omkvædet lød noget i retning af....), hvilket jeg personlig synes er det absolut fedeste ved req-sektionen.
5. Nogle af de gamle CA'ere ville måske vove sig tilbage, og hjælpe til, i den gamle ånd. Som det er nu er det både for usikkert (selvmord?) at hjælpe til, men man ender bare med at give og give, og aldrig få noget igen.
Hvad angår film-sektionen, kan den da godt få lov til at blive liggende, men med samme regler som REQ-sektionen (der er stadig mange der ikke kan finde ud af de forskellige fil-formater / media players, codecs osv...)
Personlig er jeg næsten aldrig på boardet (tror ikke jeg har skrevet mere end 15 posts i år.), så i er velkomne til at sige, at jeg ikke aner hvad jeg snakker om, og at jeg burde blande mig udenom, men nu har jeg i alt for lang tid set CA på vej ned i lokummet, og det ville sq være en skam (hvad skal man så bruge sin dyrt-indkøbte polo til

)