Asus P4S8X-X kan kun finde 1600 mhz processor???

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Asus P4S8X-X kan kun finde 1600 mhz processor???

Indlæg af QrazyLeg »

En af mine venner har lige købt en computer. Ovenstående bundkort sidder i den sammen med en P4 2.4 Ghz processor. Men der er et lille problem. Inde i BIOS kan man kun vælge mellem at køre 1600 Mhz eller 1200 Mhz. Om dette er standard deri ved jeg ikke. Men ihvertfald så skriver den noget med at hvis jeg vil vil være i stand til at manuelt sætte speeden, så skal jeg slå være i jumperfree (TM) Mode.

Her er så mit/mine spørgsmål:

1: Kan det passe at den virkelig ikke kan vælge de 2.4 Ghz fra default?

og hvis spørgsmål 1 er sandt, så:

2: Hvordan sætter jeg bundkortet til at køre Jumperfree (TM) Mode?

Har kigget på flere hjemesider mere eller mindre officielle (asus.com, eksperten.dk og søgt på Google - bare for at tage er par eksempler)

... Ja jeg har opdateret BIOS til nyeste, og nej - lad nu vær at sig at Asus er noget lort og bla bla.... Det kan jeg jo ikke rigtig bruge til noget.

På forhånd tak fra mig og min kammerats vegne :wink:
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
D3FrozTt

Indlæg af D3FrozTt »

ASUS er noget lort... hehe... arrrj :roll:

Det lyder som om du har sat din fsb for lavt, men hvis du siger at det er jumperfree så burde det ikke være noget problem?

Men jeg kender ikke selv det der jumperfree-ting, har aldrig hørt om det så jeg ved ikke hvordan det virker???

Normalt så sætter man bare jumperen så man styrer FSB'en, det kan måske også være rammene der sløver det ned??
Drud
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Har du prøvet at opdatere BIOS....
Renow
Geografisk sted: Lige her
Kontakt:

Prøbvet det samme

Indlæg af Renow »

Hey

Jeg prøvede engang noget linende hvor jeg også havde købt en 2,4 men den fandt den kun som en 1,8 (det er godt nok ikke asus men derfor kan fejlen jo godt være den samme)
det jeg gjorde var pille batteriet ud 60 sek og så Fdisk på alle hdd'er og så virkede det og sådan har den nu kørt i 9 måneder
chart.dk@efnet
_WHAT_
Geografisk sted: Right behind u DONT look back !!!
Kontakt:

Indlæg af _WHAT_ »

Kan være at fsb er låst med en jumper på bundkortet hvis dette er tilfældet så slå op i manaulen der skal nok være vejledning til hvordan dette kan udbedres.

Ellers så hop ind på www.tweakup.dk eller www.tweak.dk og spørg i deres forums der sidder nogle max hardware nørder som nok skal kunne hjælpe.
Zlinky
Chart Attack VIP

Indlæg af Zlinky »

Ump ump - Kan sige på Qrazylegs vejne at manualen er noget disideret lort.

Att Drud: Det står der jo at han har gjort.. ;D
Billede
chaoz
Kontakt:

Indlæg af chaoz »

start med at finde ud af hvad fsb din cpu skal have.... dernest hvad rammene skal have og så indstiller du i bios.... ram og cpu fsb skal helst være den samme ellers overclocker du rammene... og så bliver det ustabilt.... køre den 400 eller 800 mhz på fsb'en?? hvis rammene skal ha 400 mhz skal fsb'en sættes til 200 mhz... prøv dig frem der kan ikke ske det vilde hvis du tager et lille hop af gangen!!

håber du kan bruge det
:-MuSiK Er KæRlIgHeD, DeR SøGeR OrD!-:
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg har fået sendt den til test... så nu håber jeg det går bedre :wink:

-- Takker for jeres hjælp :)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Besvar