Bedste program til at downsample DVD'er?

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Cargo
Geografisk sted: Chart Attack
Kontakt:

Bedste program til at downsample DVD'er?

Indlæg af Cargo »

Jeg kigget lidt rundt på nettet, og der er sgu egentlig mange guides og programmer til at reencode/downsample DVD9 - DVD5, men synes det er svært at bedømme hvad der er bedst...

Så vil gerne høre folks erfaringer, med de forskellige programmer.. Hvilke der er gode, hvilke der er dårlige, eller hvis der er et, som virkelig udskiller sig fra gennemsnittet..!

- Og findes der egenligt et program noget lignende Gspot, hvor man kan se bitrate osv. på en vobfil ?
Sasja
Geografisk sted: Europe/US/South America
Kontakt:

Indlæg af Sasja »

Hvis du har tid (sover) og vil lave en rigtig god kopi, så er DVD2SVCD/CCE der jeg har klart bedst resultat (læs guiderne for det er lidt besværligt de første gange - kræver lidt xtra progs)

En anelse ringere kvalitet giver TMPGEnc 2 pass

Jeg bruger mest Instant Copy hvis kvaliteten skal være ok, og hvis der skal være menu med

DVD2One hvis det er et movie only rip, og jeg har lidt travlt. Det holder ok på store skærme

1 DVD2SVCD (klart bedst, og svær at skelne fra original)
2 TMPGenc (svær at skelne fra original)
3 Instant Copy (ok da)
4 DVD2One (hvis du er desperat)

:)
Cargo
Geografisk sted: Chart Attack
Kontakt:

Indlæg af Cargo »

Tak.. !
Lige præcis sådan et svar jeg ønskede, Sasja :D

Andre er selvfølgelig stadig velkomne, til at give deres mening :)
Besvar