Gamle dos spil

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Kourinsu

Gamle dos spil

Indlæg af Kourinsu »

Jeg sad for noget tid siden og blev så frygtelig nostalgisk, at jeg prøvede at køre nogle gamle dos spil, men det gik ikke vildt godt.

Prøvede at køre gamle klassikere som Silent Hunter, Theme Park og Theme Hospital, men de gik ikke i voldsom godt spænd med Windows 2K :(

Er der nogen der kender løsningen på mine problemer? Altså at køre gamle dos spil i Windows 2K...
Renow
Geografisk sted: Lige her
Kontakt:

:

Indlæg af Renow »

Hey

jeg har selv samme problem tror desvære den eneste løsning er at køre både 2K/XP og så windows 98 for tingee køre jo fint i den gode gamle windows 98 he he
chart.dk@efnet
Kourinsu

Indlæg af Kourinsu »

Det var også det jeg havde på fornemmlsen :mad:

Problemet er bare at jeg installerede Win 2K, fordi min 98 version blev sovset til. Ikke engang lydkortet gad virke og hvem gider spille Theme Park uden lyd? Halvdelen af charmen er da lyden :lol:

Jeg bliver vel bare nødt til at købe nye versioner af spillene. Mener det er Fona, der kører tilbud på bl.a. Theme Hospital til en 50´er for tiden...
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Prøvet at lave det om så filen skal køre som om det var i win 98?
Højre klik på filen, klik på fanebladet "kompatibilitet", og så der hvor der står noget med kør dette program...der vælger man win 98.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Zlinky
Chart Attack VIP

Indlæg af Zlinky »

Theme hospital og Theme Park World virker fint på 2k/xp.
Billede
_WHAT_
Geografisk sted: Right behind u DONT look back !!!
Kontakt:

Indlæg af _WHAT_ »

Ta´ en tudekiks!
Renow
Geografisk sted: Lige her
Kontakt:

Indlæg af Renow »

det med at k'be en nyre vertion tror jeg ikke der vil hj;lpe da det stadig er dos
chart.dk@efnet
Kourinsu

Indlæg af Kourinsu »

Der er vel forhåbentlig ikke nogen, der i fuld alvor stadig udgiver dos spil! Det ville sq da være noget fjollet noget at gøre...
Besvar