Sort skærm inden windows

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
DJ LAU

Sort skærm inden windows

Indlæg af DJ LAU »

Hej, jeg har et MEGA problem. Normalt når man starter windows op kommer der sort skærm efter den har loadet det, bare sådan 2-10 sek. (aller højst 30 sek.), men efter jeg har installeret min nye DVD-brænder (NEC ND-1300A) + firmware er denne sorte skærm begyndt at stå i 8 min.!!!! (ja jeg tog tid :) ) 8O Hvad kan det være? :roll:
Dj FreeLoad
Geografisk sted: Et sted nord på, ved en bakke tæt på lindholm tror jeg nok.
Kontakt:

Indlæg af Dj FreeLoad »

Na man få noget nyt (Hardware) såå skal du tag hensyn til din windows :lol:

Det kan være windows ik rigtig har fået firmware rigtig installet!..., sådan noget som SCSI, RAID. Jeg vil nok prøv og format, og install windows igen, der kan du nemlig vælge SCSI, RAID. så det med firmware tror den bliver 115% klar igen, så har windows fået firmware helt med fra STARTEN.

Der er nok mange andre muligheder

// Dj FreeLoad aka Argus
Brugeravatar
DJ LAU

Indlæg af DJ LAU »

Jeg har ikke rigtig lyst til at geninstallere min computer :( , det skal lige siges at brænderen virker perfekt på de to DVD'er jeg har brændt :D .
Kan det være noget med bios at gøre, jeg er i hvert fald næsten sikker på at jumperne er sat rigtigt.
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Jeg forstår ikke så meget af det DJ Freeload skriver (måske vi ikke har gået på samme læse/stave-kursus)

Men i hvert fald for lige at slå én ting HELT fast, så er firmware ikke noget man installere "til" Windows ligesom en driver, men et stykke software i selve hardwaren som man opdaterer. Derfor skal man ALTID være 100% sikker på at den firmware man installerer er den rigtige, ellers kan man komme gruelig galt afsted.

ATT: DJ LAU

Er det firmware du har ændret, eller har du bare installeret driver til Windows?
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Sasja
Geografisk sted: Europe/US/South America
Kontakt:

Indlæg af Sasja »

Prøv at opdatere til nyeste (fungerende) firmware fra NEC til din NEC ND-1300A. Check at du har sat stik (master, slave osv) rigtigt en gang til. -Installerede du software samtidig? Er det opdateret Windoze - hvilken Windoze version er det?

Er den stadig langsom?

:?:
Brugeravatar
DJ LAU

Indlæg af DJ LAU »

Første gang jeg startede computeren ville den kun genkende det som et CD-drev, men driveren som windows selv installerede var en dvd-brænder (rigtigt mærke og det hele) så installerede jeg følgende firmware som jeg havde downloadet på Herrie's NEC 1x00A Firmware Page: "107v2 RPC 2 (Normal) Normal RPC 2 firmware 107v2 for the NEC 1300A with Windows Updater", jeg brugte 107v2 fordi nogen på EDBpriser havde snakket om at det var den rigtige (det skal lige siges at det ikke en en officiel firmware, men en hacked). Den jeg downloadede var ikke den der var downloadet flest af, det var derimod en "dos flash ting", den jeg tog var en windows updater og det synes jeg lød nemmere end at lave en bootdisk med den der firmware på, og ejg ved ikke hvad. Jeg installerede og det gik strygende, men da jeg genstartede tog det bare 100 år. Jeg troede bare det var første gang man genstartede, men nej. Nu har jeg gjort det 6 gange, og alle gange tog det lang tid. Skal lige siges her til sidst at jeg kører windows XP.
Renow
Geografisk sted: Lige her
Kontakt:

:-)

Indlæg af Renow »

Du siger dud helst ikke vil geninstalere

skal lige siges at hvis det er windows xp kan du gøre følgende

sætte din xp cd i inde i windows og så akn hvist repere eller tilføje de der ting som SCSI, RAID osv.

og så self sikre dig som du selv sige jumperne

Renow
chart.dk@efnet
Brugeravatar
DJ LAU

Indlæg af DJ LAU »

Er der noget jeg skal kontrollere i Bios måske? Jeg havde også 2 drev i før, mit dvd-drev og en CD-brænder, og det var brænderen jeg skiftede ud.
Det skal lige siges at her til morgen da jeg startede stod den "kun" med den i 1 min. (det er dog stadig liiige i overkanten af hvad man gider at vente på)
Sasja
Geografisk sted: Europe/US/South America
Kontakt:

Indlæg af Sasja »

Prøv evt at flashe med 107v4, hvis den er nyere, eller i hvert fald prøv en ny flash (Jeg kan ikke lige komme ind på den side med firmwaren). Det kan også være noget software eller antivirus problem. Hvis du har flere drev, så evt check at jumperne er sat rigtigt og at IDE kablet sidder fint.

Bliver drevet(ene) genkendt rigtigt, når du starter PC'en?

:)

Hvis intet af det virker prøv at støve lidt rundt på http://club.cdfreaks.com/index.php?s= / http://club.cdfreaks.com/forumdisplay.php?s=&forumid=61 - http://cdrinfo.com/
Brugeravatar
DJ LAU

Indlæg af DJ LAU »

ja den genkender drevene rigtigt, men mit DVD-drev (ikke brænderen) læser ikke dvd'er så godt, tror det er slidt. Tror bare jeg vænner mig til at vente, men hvis i har noget der kan bruges så spyt ud :D

PS. det skal lige siges at dvd-drevet heller ikke var så godt inden jeg fik brænderen :wink:
Ocean
CA Ninja Turtle
Geografisk sted: Ude i blok A, nabo til neggerne...

Indlæg af Ocean »

jeg har kun en løsning til dit problem... køb originale dvd film i stedet for at brænde dem fra dine nabo'er! :lol: he he he he he
Besvar