Hvad sker der med Sharereactor

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Låst
YaKuZa_MaB
Site Admin
Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
Kontakt:

Hvad sker der med Sharereactor

Indlæg af YaKuZa_MaB »

Jeg ville ind på siden igår!! men hverken den eller dets forum virker!

Nogen der ved hvad der er sket med Sharereactor.com??
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
-=[[url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]]=-
Thedjzz
Geografisk sted: Jomfru Ane Gade
Kontakt:

Indlæg af Thedjzz »

Kan heller ikke komme ind på den :(
/The Djzz
Drud
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Det er lukket, måske permanent.

Andre sider i samme stil:
http://kicme.to/goldesel
www.the-realworld.de

Og der findes sikkert mange andre.
GamBi
Geografisk sted: Slet mig
Kontakt:

Indlæg af GamBi »

ok... SKOD!
Slet mig
YaKuZa_MaB
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af YaKuZa_MaB »

Jeg fandt lige lidt mere info til dem der vil vide mere

The danish dream Her ligger der lidt info.

Mange tak for links'ne Drud dem kan jeg godt bruge!

En ting der bare må være surt det er for alle dem der har støttet Sharereactor.com med penge at de nu bare er Lost for altid! med mindre de åbner en ny side!
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
Qstergaard

Indlæg af Qstergaard »

Er næsten 100% på den ikk er lukket...! var selv inde på den igår...! men er ikk helt sikker..! :?: Men skal da lige tjekke om den er nede....

Det er den vist...! ellers er de ved at fikse noget.... Ham jeg spurgte vidste det ikk helt..! men han ville lige finde ud af det... indtil videre..! så Æd dette link... hvis i er gode til at gætte..! Lionetwork

Edit By YaKuZa SOm sagt mange gange før der er ingen grund til at have 2 indlæg i en tråd uder hinanden bare rediger i det første! nu har jeg ændret det denn gang for dig Raider næste gang sletter jeg bare begge indlæg! :(
Billede

Billede
Just being here, cuz' i love it ..
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Den side mangler helt sikkert en "english" knap 8)
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
YaKuZa_MaB
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af YaKuZa_MaB »

Nu er det så jeg spørger dig Raider hvad skal vi bruge det link til?? LOL mand ved sku ikke lige hvem der kan luja sprog herinde på boardet men oki nogle links til engelske eller tyske sider ville da være nice!!
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
Qstergaard

Indlæg af Qstergaard »

det sagde jeg også første gang...! men efter jeg havde prøvet den.. så kørte det bare..! :D :D
Billede

Billede
GamBi
Geografisk sted: Slet mig
Kontakt:

Indlæg af GamBi »

Sharereactor lukket

Benytter man sig af eDonkey2000 eller Overnet, så har man i de seneste 3 år næppe undgået at høre om Sharereactor. Det var et site der samlede informationer om de filer der var til rådighed på netværket, så man nemt kunne finde det man kiggede efter.

Nu ser det ud til at være slut, Sharereactor eksisterer ikke længere, og det ser heller ikke ud til at det kommer til det i fremtiden. Lukningen kom uden varsel, og der er uenighed om hvad der præcist er årsagen.

Der er ikke kommet nogen officiel udmelding fra ejeren af sitet, men da sitet hovedsageligt linkede til ophavsretsbeskyttet materiale, er lovmæssige problemer ikke utænkeligt.
Slet mig
Zlinky
Chart Attack VIP

Indlæg af Zlinky »

Hehe... eller også har han bare doneret kassen ved at folk donerede til ham, og nu har han lukket det :D

Det var faktisk ret meget der blev doneret... :x
Billede
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Er det nu man skal sige l0rn? ;)
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
YaKuZa_MaB
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af YaKuZa_MaB »

Her er det fulde statment fra Sharereactor crew!

To everyone in the ed2k community

As everyone is probably aware of now, ShareReactor has been taken down by the Swiss authorities.
This was done at the request of several big Multimedia companies, who filed a complaint.
SimonMoon has been detained and questioned by the authorities. His house has been raided and searched for evidence.
The SR servers and some personal hardware have been confiscated.

We will address some basic things now.

Is SR dead forever now?
We don't know. This is a serious situation, not only for SimonMoon, but for everyone who has something to do with SR.
If SimonMoon prevails in this case, we think he will continue SR. ShareReactor has been his hobby (not his job) for
the past 3 years. Through all the setbacks and complaints he never gave up. One and a half years ago his house was
searched as well, he has received threats, phonecalls and cease and desist letters on a weekly basis, and he never
cut and ran. So if he makes it through this, chances are SR will continue in some form. However, if he loses this
case, he is in serious trouble, and SR will most likely be history.

Why doesn't SimonMoon tell us this himself?
SimonMoon is under official investigations. It is very likely that he has been told not to communicate with anyone,
in order not to hinder the investigation. Or maybe because he is seen as a suspect and cannot talk because of that.
Or perhaps they want to stop him from telling other people what they should do. Who knows.

So now what?
Now we do what we have been doing. We wait for more information. And hope it all works out.

What else can we do??
People on various forums have suggested donating money for SimonMoon's legal expenses.
We like that idea, because we want to do something to help SimonMoon through this. The problem is that for that
to happen we need to be sure that he wants it, that his lawyer is ok with it, and that we have someone trustworthy
to collect the money. We will post updates if we worked out a way to do this. Before people start complaining about
asking for donations again, SimonMoon did spend the money on a new line, but the SDSL company is a bit crappy. And that
was the best Switzerland had to offer. As for the forum server, ironically it was finally assembled and ready for testing
early last week. Let's hope we'll see it working someday.
Thanks to everyone who suggested donating money for a lawyer. This is not only about SR, this is about the future of many
p2p sites. If SR wins this, then things look a lot brighter than if SR loses and dies. This case will set a precedent for
the future.

Some general notes:

To everyone who said that SimonMoon ran with the money, it may be nice to know that so far SR has only cost SimonMoon a
lot of money. But it was his project so he accepted that. But the kind of hardware needed for the forum required a
fundraiser.
We can only hope that an official press release will stop the ridiculous conspiracy theories about SimonMoon.
It has been very hard to stay calm and quiet while people publicly trash your friend like that. He didn't deserve to be
treated like that. People even posted his address and phone number publicly. How low can you go? Imagine how you would
like it if suddenly everybody with an Internet connection can find your home and can call you in the middle of the night?
Also, imagine how it must have been for him to read all that, after he was detained and questioned, after his house was
raided and emptied by the police. We want to show SimonMoon our full support, and we truly hope this will all end well.
If you want to talk about all this, join SR IRC at gogi.tv, #sharereactor.

Kind regards,

The ShareReactor Crew

Et lidt kortere uddrag
Senest rettet af YaKuZa_MaB 17 mar 2004, 11:54, rettet i alt 1 gang.
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
YaKuZa_MaB
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af YaKuZa_MaB »

Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
Qstergaard

Indlæg af Qstergaard »

Her r en forklaring på Dansk..!

Schweiz lukker Sharereactor.com
24.03.2004

For første gang er politiet i Schweiz gået ind i en sag om piratkopiering af musik og film på Internettet. Anklagemyndigheden i regionen Thurgau har netop lukket fildelingsnetværket Sharereactor.com efter en anmeldelse fra Safe, der er den schweiziske forening til bekæmpelse af piratkopiering. Sharereactor.com var interessant set med danske øjne, fordi den blev brugt af tusindvis af danskere og sågar havde et dansk forum. Blandt andet derfor har AntiPiratGruppen presset på overfor de schweiziske myndigheder og rettighedshavere for at få hjemmesiden lukket. Over netværket blev der illegalt udvekslet film, musik og spil i hundredtusindvis. Ifølge anklagemyndigheden i Thurgau eksisterede hjemmesiden i omkring 30 måneder og fik til sidst op til 220.000 besøgende i gennemsnit om dagen.
Billede

Billede
Haude

Indlæg af Haude »

Radier prøv nu at fatte lidt. Det er 2 måneder gammelt det dér :roll:
YaKuZa_MaB
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af YaKuZa_MaB »

OMG Altså alle ved da godt hvad der skete med SR nu selv min bedstemor som er død! så hvorfor leve et gammelt emne op igen i DON'T get i men hvad fanden!

Det er da et indlæg mere på min konto :oops:
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
Zlinky
Chart Attack VIP

Indlæg af Zlinky »

RaideR slår til igen... tsk tsk..

smut nu ned i den lille jallabix og find en eller anden fårehjerne, den kan nok klare mere end din egen kan :S
Billede
YaKuZa_MaB
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af YaKuZa_MaB »

Også er denne tråd lukket inden den udvikler sig til en Bitching klub!

YaKuZa OuT
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
Låst