Hvilken Firewall?

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Qstergaard

Hvilken Firewall?

Indlæg af Qstergaard »

Hvilken Firewall skal jeg købe..! Den skal stoppe næsten alt man skal bare kan åbne en ftp..!
Billede

Billede
Just being here, cuz' i love it ..
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Nu siger du købe... Vil du have en seperat firewall eller hvad?
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Fjeder
Geografisk sted: Vendsyssel
Kontakt:

Indlæg af Fjeder »

hmm... købe ?? hvorfor købe når man kan få gratis ??? zonealarm er nu meget god, har dog ikke de features man finder i andre, men den er nu meget god alligevel :) og så er den gratis :) :)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

ehh... Firewall. Tja nu er det sådan der jo både er hardware og software firewalls. Hardware er klart de sikreste... men jeg tvivler på at der er store internationale hackere, der har en interesse i at hacke dig. Medmindre du sidder på A.P. Møllers mainframe :roll:

Om hvad den skal kunne åbne eller ikke åbne, så er det sådan med at uanset hvilken type (hardware/software) firewall du har, så kan du jo selv konfigurere den til hvilke ting, der har rettigheder til hvad.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Qstergaard

Indlæg af Qstergaard »

Okay..! det skal være en router med inbygget firewall...!
Billede

Billede
GamBi
Geografisk sted: Slet mig
Kontakt:

Indlæg af GamBi »

så hop ud og køb' en router med det
Slet mig
Qstergaard

Indlæg af Qstergaard »

hvad for er bedst..!? det var det jeg ville spørge om
Billede

Billede
Drud
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

De er nok nogenlunde ens.

Forskellen kan være hvordan man ændrer noget i routeren. Da det er personligt hvad man vil have der, så undersøg det selv - du ved jo hvordan du vil have det.

Som hint findes der webinterface, telnet og programmer. Det er nok de 3 mest primære måder at ændre noget i routerens opsætning.

Btw, måske en idé at udtrykke sig meget bedre fra første post af, for at undgå en masse misforståelser. Dette vil også give et hurtigere svar ;)

Ps. du finder masser af routere ved at søge på google...
Prometheus

...

Indlæg af Prometheus »

Drud skrev:De er nok nogenlunde ens.
Bortset fra en vigtig detalje som hvilke netværksprotokoller routeren understøtter. Nu nævner Raider desværre ikke hvad routeren skal bruges sammen med, men er det en ADSL linie køres der jo både med PPPoE og PPPoA herhjemme alt efter hvilken udbyder man har. (og det er ikke så mange routere der kører PPPoA som f.eks Cybercity gør)

Raider: Hvad mere præcist skal du bruge af firewall funktionalitet? Hvis du bare skal kunne lukke af for visse porte og IP adresser er simpel NAT funktionalitet nok... har du en router i forvejen? (hvilken) Skal der være indbygget switch i routeren? Hvad med trådløst net?

Prøv evt. at kigge på edbpriser.dk... D-link routere kan vist anbefales af de fleste.
Bloodhound
Geografisk sted: St. Tv.

Indlæg af Bloodhound »

http://www.kerio.com/kerio.html

Deres firewall bruger jeg, den er rigtig god. Den virus der var i omløb forklædt som et jpg billede stoppede den også.

Hvis den er til privat brug, så er den gratis at hente og bruge. Den kan hentes på deres hjemmeside.
Besvar