hvordan en bærbar spores?

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
wlt
Geografisk sted: ******
Kontakt:

hvordan en bærbar spores?

Indlæg af wlt »

Davs'
Jeg vil gerne vide lidt om hvordan en bærbar spores, kan nogle hjælpe med lidt information

Hvis folk gerne vil have baggrund, hvorfor jeg spørger
Jeg lånte på et tidspunkt en bærbar, men har firewall, så hvordan vil dem som finder frem til bærbar'en vide det er mig?

Mvh wlt...
Håber i kan hjælpe, det er jo ikke fedt at låne en bærbar og blive busted, fordi man har lånt den af en anden i et stykke tid.
the sound won't listen!
Zlinky
Chart Attack VIP

Indlæg af Zlinky »

Du mener over internettet?

Præcis samme måde som din stationære du - ip-adressen ... :) og firewall hjælper ikke mod at få fat på ens ip-adresse... men det tror jeg nu godt du ved.. :wink:
Billede
GamBi
Geografisk sted: Slet mig
Kontakt:

Indlæg af GamBi »

Hmmmm

Jeg mener sq det er MAC adressen, fordi den kan man ikke bare lave om!

ip adressen kan du lave om som du vil
Slet mig
Zlinky
Chart Attack VIP

Indlæg af Zlinky »

IP-adressen bliver jo logget ved udbyderen, så det nytter jo ikke noget at skifte den hele tiden. MAC adressen kan vel også bruges, men tror nu at ip'en er lige så god at bruge..
Billede
GamBi
Kontakt:

Indlæg af GamBi »

den bliver logget?

ok, hvordan ved man så at at han det hans bærbar på den ip adresse?

man gætter lige?
:::::
Slet mig
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Et sted i DK

Indlæg af DoMiNaToR »

Tjae, de kan jo heller ikke sådan lige se hvilken computer der er på, men hvis du feks bruger kazaa eller lignende, kan de jo som altid se hvad du deler og det er jo bare det de går efter.

MAC adresser kan let clones, feks er mac adressen i min router en clone af den der er på mit netkort, da jeg så kan sætte min computer direkte til modem hvis routerne skulle brænde af.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
Drud
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Jeg vil ikke gøre mig klog på hvad de sporer en bærbar med.

Men ip adresse dur ikke. På én ip adresse (ekstern) kan der nemt være over tusinde computere, faktisk lige så mange som der er interne ip adresser til. Og en intern ip adresse mener jeg bestemt ikke du kan spore over nettet.

MAC adresse kender jeg ikke lige så meget til, men hvis man kan clone en mac adresse kan det heller ikke være det de kan sporer dem efter.

Men anyway, tilbage til "problemet". Hvis man låner en computer af en ven, i kortere eller længere tid, er det jo fuldt lovligt og den vil heller ikke være meldt stjålet og dermed skulle spores på nogen måde. Så jeg tror ikke på den forklaring med at det bare er en "lånt" computer.... med mindre man ikke lige har tænkt sig om *host*.
wlt
Kontakt:

ehmm

Indlæg af wlt »

Jeg mente nu altså, at hvis jeg har lånt en bærbar, som er stjålet, om den spores til mig

jeg har nogenlunde forstået at netkortet skal skiftes, og noget med noget MAC adresse.....
the sound won't listen!
Cargo
Geografisk sted: Chart Attack
Kontakt:

Indlæg af Cargo »

WLT >

MAC adressen er et unikt nr, som er "brændt" ind i netkortet, så med mindre der er nogen der har klonet din MAC adresse (som man ikke bare lige gør) så er du den eneste i verdenen der har det MAC nr..

Så hvis du skifter netkort, får du også en ny MAC adresse :)
GamBi
Kontakt:

Indlæg af GamBi »

der er en del måder at spore computer på

1) mac adresse

2) man kan installer et lille program

osv osv
Slet mig
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Et sted i DK

Indlæg af DoMiNaToR »

@Cargo, det tager 2 klik i min d-link router at clone mit netkort, så det vil jeg nu ikke kalde svært.

Det man normalt spore en stjålent bærbar på er sikkert serial i cpu, men hvordan de lige tjekker det er jeg ikke klar over.

Var jo lidt svært at vide om du var bange for at der var nogle der skulle spore dig pga. download eller noget andet.
Derfor var det jo meget naturligt at skrive ip adressen, som jo altid vil føre til dig, hvis du ellers bruger den hjemmefra.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
wlt
Kontakt:

konklusion

Indlæg af wlt »

Yepper
So,,, hvis man skifter netkortet = mac adressen, skulle den være i orden
serial i cpu, ehmm ja, men hvis lortet bliver brugt til mIRC,msn,icq,flashfxp, og lidt www. kan det vel ikke skade...

Nogle siger det er det samme som stationær, men jeg har bare hørt at det er bærbar som 'bare kan spores' ??
the sound won't listen!
wlt
Kontakt:

nyt nyt

Indlæg af wlt »

Davs igen

Har undersøgt det. Det er IKKE tilladt at spore en bærbar i danmark, og danske produceret eller importeret må ikke spores, på den ene eller den anden måde...

Keep the spirit alive, er clean :]
the sound won't listen!
Cargo
Geografisk sted: Chart Attack
Kontakt:

Indlæg af Cargo »

DoMiNaToR skrev:@Cargo, det tager 2 klik i min d-link router at clone mit netkort, så det vil jeg nu ikke kalde svært.
Nej Ok, ved godt man kan det der i nogle routere..

Har ikke undersøgt det, men TROR ikke det er så let den anden vej :)
Men hva ved jeg :P
Besvar