Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.
Jeg har for nyligt købt en brugt bærbar af min svoger og forleden gav han mig et netkort som jeg havde stået og manglet som jeg så fik proppet i dyret.
Mit problem er at den ikke kan connecte til de andre computere i det lille netværk jeg har kørende der består af min stationære samt min kærestes stationære. Hvorimod at jeg godt kan connecte til den bærbar fra min stationære comp. pænt wierd ik????
Forresten kører jeg Windows Xp Pro på alle maskinerne og jeg har intet problem med at gå på nettet med den bærbare. Jeg har kigget på protokollerne og de er ens på alle maskinerne. Alle netværksforbindelserne er sat til en 5-ports switch fra Netgear
Håber at der er en af jer hajer der kan hjælpe for jeg har siddet pænt lang tid idag med det
Jeg er bag en router og computerne ligger i samme arbejdsgruppe.
Jeg har husket at dele computerne.
Sorry Fairground har sgu ikke så meget forstand på netværk og ip-adresser i det hele taget hvad skal man tjekke??
Har prøvet at pinge mellem de forskellige adresser 10.0.0.2 10.0.0.3 osv. men det virker ikke.
Det skal lige siges at netkortet kun er et 10 Mbit hvor kortene der sidder i min kærestes og min egen stationære er 100 Mbit ved ikke om det har noget at sige???
Først bør du lige tjekke hvilken ip der er på hver af maskinerne. Det gøres ved at tryke på start, vælg kør/run, skriv cmd, i kommando prompten som kommer frem skriver du ipconfig/all her bør ip ligge i samme range altså enten 10.0.0.4 osv eller 192.168.1.2 og subnettet skal også være ens, hvis ikke det er det skal det skiftes til evt. 255.255.255.0 på begge maskiner.
En anden ting er om du har slået Xp's indbyggede firewall til. Jeg har set nogle tilfælde af at den laver nogle sjove ting som fx. det du fortæller.
Nå men du kan jo indtil videre teste om noget af det her skulle få det til at virke ellers må du bare skrive igen.
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Hej gutter
Jeg har fundet ud af at det er min stationære pc der er noget galt med jeg kan gå ind på de andre computere via den men de andre computere kan ikke gå ind på den.
Har jeg nogle andre muligheder andet en at omformatere?????
Alle de rigtigt protokoller er installeret så jeg kan sgu ikke forstå hvorfor at det ikke virker. Jeg kører med Norton Internet Security og har prøvet at disable firewallen men lige lidt hjælper det.
Håber sgu at der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe, orker sgu næsten ikke at omformatere lortet.