Mac med Windows..?

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
TheJackal
Chart Attack VIP
Geografisk sted: FestJylland
Kontakt:

Mac med Windows..?

Indlæg af TheJackal »

Hey.. har lige et spørgsmål.. :)
Har spurgt mange forskellige steder og fået lige så mange forskellige svar... :)
Jeg overvejer at købe en mac (powerbook) da jeg arbejder meget med grafik... men mit spørgsmål er:
Kan en mac kører med windows??

Nogle siger ja, og andre nej, og nogle siger at den kan, men at det sænker processorens styrke væsentligt..!

Hvad kan jeg gå ud fra..? :)
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Måske du skulle tjekke denne side http://www.macwindows.com/tutorial.html

Det skal siges jeg ikke selv lige har læst den igennem. Søgte lige på google efter "mac with windows", og synes den så rimelig relevant ud ved første øjekast :)

Håber det kan hjælpe ihvertfald
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Daffy^
Kontakt:

Indlæg af Daffy^ »

Du kan i hvert fald godt få MS Office pakkerne til mac hvis det er det du tænker på... ellers er sådan en powerbook pænt lækker med 17" widescreen :)
Daffy
rea

hehe...

Indlæg af rea »

hey jackal

Jamen en powerbook, eller hvilken som helst anden mac kan godt køre windows - men det kan ikke anbefales at købe en mac hvis du vil køre windows. Så er der ingen ide i at bruge amcen (udover den ser godt ud og er lækker desigent)

Mac OS X er et vildt fedt styresystem, kanon lækkert og der er kælet for effekter, layout og menufunktioner deri. Du vil ikke blive skuffet.

Jeg har selv altid været pc mand, men for et halvt års tid siden besluttede jeg så mig for at købe en mac. Jeg spillede aldrig, og brugte sådan set kun min pc til musik, internet og grafik - ting der også virker fint på en mac.

Jeg ahr stadig en bærbar pc, men bruger den faktisk ikke særlig ofte. Vil ski helelre sidde ved macen.

Mht. om vindows på en mac ikke udnytter processoren fuldt ud, så tror jeg du har fat i noget. Mac os X er basseret på en 64 bits kerne - og jeg tror nok at hvis du installer windows på den så er det kun 32 bit.

Du kan ikke installe et hvilket som helst windows. Det skal være designet til mac - mener jeg.

hehe, jeg er også ny i mac verden så kan kun tale af min korttidige efaring... - men køb en mac og du bliver helt sikkert ikke skuffet. Lækker maskine...

REA
Besvar