Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.
En glædelig nyhed er kommet over computerspilleverdenen i denne måned. Sid Meier's (Civilization m. fl.) Pirates bliver nu genudgivet. Det originale spil fra slutningen af 1980'erne bliver lavet i en ny version og jeg er en af de mange, der ikke kan vente med at komme ned og købe dette spil, når det rammer butikshylderne. Et actionspil med mere humor skal man lede længe efter.
Grafikken er også blevet et trin eller to bedre end i det originale... Underligt nok Det er virkelig en imponerende 3d-motor, der står bag dette spil. Det gjorde da også hele fokus under E3-messen, blev rettet mod Pirates - The re-imagination. En ting som i sig selv er bemærkelsesværdigt da der på E3-messen nærmest kun er det ypperste inden for spil-genren, repræsenteret. Dette kan da også skyldes at dette spil er Atari's comeback, eller genforening om man vil. Og tak for det Atari! I har været savnet, da der ikke er nogen der kan lave et fedt spil som jer.
Det var også Atari, der stod for den originale udgivelse af Pirates i sin tid. Jeg kan ikke vente til spillet kommer på gaden. Jeg er helt euforisk over den nyhed, der gjorde denne maj-måned mindeværdigt for mig
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun! "TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Lige et par ting - godt nok spillet remake'es, det er jo oppe i tiden. Men - Atari's comeback? I hvilken forstand? Unreal Tournament, anyone? Og hele fokus på E3-messen er da vist en lille overdrivelse, der var jo også enkelte andre ting til stede, endda i forbindelse med netop Atari som udgiver, fx igen Unreal - deres nye motor.
Det var bare lige for at udpege retorikken i det indlæg. Ikke for at være pertentlig.
Måske er det mere en subjektiv holdning, der ligger til grund for comeback'et... Har nok ikke været helt retfærdig over for unreal-udgivelsen. Det skyldes to ting.
1) Jeg _HADER_ virkeligt unreal-spillene...
2) Jeg har en forkærlighed for Pirates, så det er nok fordi jeg har lagt særligt mærke til Pirates-omtalerne på E3-messen og mine kilder efterfølgende har været "Pirates-hjemmesider".
... Indrømmet det ikke var helt objektivt indlæg i den skrevne stund - det var simpelthen et glædes udbrud midt i en 2 mdr's rapportskrivning
Nu har jeg spillet spillet i et par dage... Og for satan hvor er det fedt
Har netop bestilt limited edition udgaven af det. Det er et nostalgisk spil og synes ikke at moderniseringen af det grafiske element har gjort det ringere...
Meget anbefalelsesværdigt!
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun! "TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
QrazyLeg! vil du ikke tage et par screenshots så vi lige kan se det..
køber det måske os ! men hvis nogen har det og vil dele vil jeg gerne prøve det inden ?