Vurdering af mix!

Mixer du musik, komponerer du selv eller har du lavet en fed bastard du synes vi andre skal høre? Så er det her du skal poste dine værker. Dette area er også til mixrelateret diskussion, debat og spørgsmål. Læs retningslinierne øverst i dette area.

Redaktør: Moderators

Besvar
NuxZi
Geografisk sted: DK

Vurdering af mix!

Indlæg af NuxZi »

Hey!

En ven og jeg har været ved at prøve at lave et remix for første gang. Det har taget ca. 1½ time, og vi vil gerne høre jeres vurdering af resultatet.

http://s8.yousendit.com/d.aspx?id=10U6C ... V3DSHX1085

På forhånd tak :)

Mvh. NuxZi / ZyCoW
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Det er som end meget godt lavet.. Især din første overgang mellem Faithless - We Come One og Playhouse - Bailando synes jeg er helt genial.. Men da jeg er stor stor fan af Faithless og især både hans Insomania og We Come One, så synes jeg godt du kunne have kørt dem lidt længere. Jeg synes i det hele taget at det er synd, at du ikke lader numrene køre længere tid end du gør. De er nemlig gode de numre du har valgt. Også Groove Coverage - She.. Hvis du bare havde ladet dem køre lidt længere. Og så synes jeg du har en uheldig overgang netop imellem Groove Coverage - She og Playhouse - Bailando.. Den kunne godt have været mere flydende, og jeg synes den kommer lige en tand for tidligt.
Men igen, det er nogle geniale numre du har valgt til mixet, og især din første overgang lyder rigtig fed. Hvis den bare var kommet senere. Jeg følte lige, at jeg var blevet stemt op til at høre We Come One, og så afbryder du det hele. Det øffede jeg lidt over, og blev en anelse skuffet.

Din slutning synes jeg til gengæld også er god.. Dén har du timet rigtigt og det synes jeg lyder helt genialt. Især fordi hun lige har afsluttet et vers og så stopper du den lige der. Kanon timet.
Men stemmen du starter med bryder jeg mig ikke om.. Synes den er for høj, gennemtrængende og i det hele taget i vejen for resten af dit mix. Den giver ligesom en følelse af at dit mix kører meget hurtigere, og vildere end det egentligt er. Ikke at det er et mix man dovner til, men Faithless er meget rolig i sin musik, og det undrede jeg mig lidt over efter dén præsentation.

Men det er jo dit første mix så jeg synes du har klaret det ganske godt, og det vil lyde genialt hvis du fjerner stemmen der, lader numrene køre lidt længere inden du laver din overgang og så lige tjekker op på om du nu også har fået din overgang passet ind, så den ikke stopper lige inden noget vigtigt. (her tænker jeg på Playhouse - Bailando [to] Groove Coverage - She).

Men det er jeg sikker på at du hurtigt har lært, og jeg tror at vi her på CA kommer til at høre nogle fede mixes fra dig/jer.
NuxZi

Indlæg af NuxZi »

Jeg siger mange tak for det konstruktive du kommer med :) ..
- Rigtig dejligt med noget feedback!

Jeg vil ihvert fald prøve at arbejde med de ting du har nævt :) ..

Men nu er jeg den der er hoppet i seng, nat nat :D!
Mekker
Geografisk sted: Midtjylland, Skive
Kontakt:

Indlæg af Mekker »

Det lyder sgu godt drenge, lidt synd det ikke er noget længere.

- Det er Groove Coverage - The End det er ihvertfald ikke She
what goes up, must come down
odder
Bæver Bekæmper

Indlæg af odder »

Nej sorry.. Kan heller ikke lige se, hvordan jeg nogensinde har kunnet få det til at blive til "she".. Jeg tror sq jeg var lidt småtræt da jeg hørte mixet :D Men godt du rettede mig zek :D
Mekker
Geografisk sted: Midtjylland, Skive
Kontakt:

Indlæg af Mekker »

Fejl sker på tom mave :P
what goes up, must come down
odder
Bæver Bekæmper

Indlæg af odder »

Hehe ja.. De fleste fejl sker på tom mave, tom hjerne og stiv pik ;)
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

mega eller mine mix, ikk remix bare for at få det på plads haha
Dj FreeLoad
Geografisk sted: Et sted nord på, ved en bakke tæt på lindholm tror jeg nok.
Kontakt:

Indlæg af Dj FreeLoad »

Okay, track

Beatmapping er helt forkert...., flow'et er forkert. Altså for HØJ lyd i overgange. Give det lidt mere effect drumps og loops.

Hvis det var mig, vil jeg start forfra og lege lidt mere med musik og loops osv. :wink:

Hele & Lykke
Prøv bare at hjælp
NuxZi

Indlæg af NuxZi »

Dj FreeLoad -> Det er helt iorden :) .. Alting tager tid, og jeg prøver bare mig frem :) .. Dejligt at få nogle råd, som man kan bruge. Sidder også og leger med lidt forskelligt, men tak :)!!
Dj FreeLoad
Geografisk sted: Et sted nord på, ved en bakke tæt på lindholm tror jeg nok.
Kontakt:

Indlæg af Dj FreeLoad »

Du velkomen til at skriv til mig, hvis du har brug for hjælp :wink:
Dov er jeg en travl mand, men når jeg har et "hul" og ik mixer selv og ik andre spørger om hjælp.
Hvis det var noget skriv en pm så får du min msn
Besvar