Hvordan holder jeg adware ude af min pc?
Redaktør: Moderators
Hvordan holder jeg adware ude af min pc?
Hej alle.
Jeg ved der findes en masse programmer der kan holde spyware og adware ude af ens pc.
Jeg har lige formateret og her 2 dage efter er der allerede noget underligt toolbar i min explorer. Det eneste jeg har PT er antivirus, men hvar har i af konkrete forslag til programmer der kan både rense og holde adware/spyware ude?
Regards
Jeg ved der findes en masse programmer der kan holde spyware og adware ude af ens pc.
Jeg har lige formateret og her 2 dage efter er der allerede noget underligt toolbar i min explorer. Det eneste jeg har PT er antivirus, men hvar har i af konkrete forslag til programmer der kan både rense og holde adware/spyware ude?
Regards

Re: Hvordan holder jeg adware ude af min pc?
Har du installeret msn-plus? Der følger det ene adware med efter det andet efterhånden...Kazo skrev:bla bla bla ...underligt toolbar i min explorer... bla bla
Jeg fik mit til at forsvinde med HiJackThis http://www.spywarefri.dk. MEN BRUG DET MED VARSOMHED! Se nøje efter hvilke ting du fjerner. Skulle fikse en vens computer engang... Det endte med at den så ikke kunne starte Windows efter genstart.
Men kig efter... Så skulle der ikke være noget problem i at bruge det
... Af skade bliver man klog
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Som QZL skriver, så brug HJT, MEN er du det mindste i tvivl så brug www.spywarefri.dk 's forum, der sidder hele tiden MEGET behjælpelige folk og tjekker folks HJT log, jeg har brugt den et par gange, begge gange var der svar inden for få minutter, stor respekt til folkene derinde 
Husk og brug denne guide inden du poster en log derindehttp://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm
Husk og brug denne guide inden du poster en log derindehttp://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm
<---------------------------->
§1 I'm always right
-
CrazyBrain
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
Ja...
Dog skal du, hvis din version af cd med windows kræver et par grydelapper, højest sandsynligt ændre din registreringskode...
Dog skal du, hvis din version af cd med windows kræver et par grydelapper, højest sandsynligt ændre din registreringskode...
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
Vil lige tilføje til zek, at jeg faktisk også gik med den opfattelse at SpyBot var bedre, meeen der blev jeg klogere.
Efter at have kørt en spybot search, kørte jeg en med ad-aware - og den fandt 27 mere. Begge programmer var opdateret med nyeste definationer.
Så jeg vil foreslå at man bruger begge, og så bruger HiJack This hvis man stadig mener der er noget tilbage.
Efter at have kørt en spybot search, kørte jeg en med ad-aware - og den fandt 27 mere. Begge programmer var opdateret med nyeste definationer.
Så jeg vil foreslå at man bruger begge, og så bruger HiJack This hvis man stadig mener der er noget tilbage.
Jeg vil også anbefale at man bruge både spybot og adaware, og Drud, husk at adaware finder alle de filer du lige har fjernet med spybot, da den tjekker spybots, backup mappe og kan finde dem der inde, og ud over det finder adaware også en masse cookies, som jeg nok ikke ville betegne som spyware, men stadigt gode programmer begge to.
For at holde spyware fra, kan man tage imunisering i spybot, som blokker en hel del suspekte sider, eller man kan hente spywareblaster, som nok er det bedste program til den slags.
Det bedste af det hele er at alle 3 programmer er gratis
I finder link til alle 3 her:
www.spywarefri.dk
samt masser af gode råd.
For at holde spyware fra, kan man tage imunisering i spybot, som blokker en hel del suspekte sider, eller man kan hente spywareblaster, som nok er det bedste program til den slags.
Det bedste af det hele er at alle 3 programmer er gratis
I finder link til alle 3 her:
www.spywarefri.dk
samt masser af gode råd.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us