TV2 Sputnik en succes, og KISS lancerer en boks dertil.
Redaktør: Moderators
TV2 Sputnik en succes, og KISS lancerer en boks dertil.
Det lå i kortene at det måtte blive en sucess.
TV og computer skal skydes sammen i et, og dette er et skridt på vejen.
Og så kan amerikanerne Tivo brænde i helvede!!
http://www.computerworld.dk/default.asp ... leID=26561
Så er det ellers danske produkt Palmbutler.dk gået konkurs, og venter på at blive solgt, men den går bare ikke at sove i timen i den branche.
Både Palmbutleren og Tivoen er jo fejet af banen, når KISS nordic kommer med deres nye produkt.
http://www.kiss-technology.com/?p=558_lang&v=users
KISS og Sputnik har indgået sammenarbejde, så mon ikke det giver salg. Danmarks bedste underholdningskanall anbefaler KISS.
TV2 Sputnik vækker opsigt i USA !!!!!
http://gfx.tv2.dk/info/TV2medienyt14-01-05.pdf
TV og computer skal skydes sammen i et, og dette er et skridt på vejen.
Og så kan amerikanerne Tivo brænde i helvede!!
http://www.computerworld.dk/default.asp ... leID=26561
Så er det ellers danske produkt Palmbutler.dk gået konkurs, og venter på at blive solgt, men den går bare ikke at sove i timen i den branche.
Både Palmbutleren og Tivoen er jo fejet af banen, når KISS nordic kommer med deres nye produkt.
http://www.kiss-technology.com/?p=558_lang&v=users
KISS og Sputnik har indgået sammenarbejde, så mon ikke det giver salg. Danmarks bedste underholdningskanall anbefaler KISS.
TV2 Sputnik vækker opsigt i USA !!!!!
http://gfx.tv2.dk/info/TV2medienyt14-01-05.pdf
Senest rettet af LunaPark 24 jan 2005, 19:16, rettet i alt 1 gang.
/Lunapark
Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
lyder meget godt dude. men hvis så bare denne kiss dp-558 kunne bare halv-delen af hvad den skulle kunne, kunne man bruge den til noget....
jeg købte selv en lige da den var kommet ud på markede, men den var fuld af bug`s, og jeg hører stadig at de skulle have en del problemmer med at få fixet den forbandet firmware, som åbenbart folk uden for kiss bixen, er bedre til
men om sputnik, det tager jeg sgu hatten af for, mega fed ide
jeg købte selv en lige da den var kommet ud på markede, men den var fuld af bug`s, og jeg hører stadig at de skulle have en del problemmer med at få fixet den forbandet firmware, som åbenbart folk uden for kiss bixen, er bedre til
men om sputnik, det tager jeg sgu hatten af for, mega fed ide
Har kontaktet KISS, og fik at vide at DP-558 ikke bliver brugervenlig til Sputnik, men der kommer en helt ny specielt boks til det.
Den vil kost omkring en tusse... Derudover vil der sikkert senere blive udviklet mere advancerede produkter.
Den vil kost omkring en tusse... Derudover vil der sikkert senere blive udviklet mere advancerede produkter.
/Lunapark
www.mpeg-playcenter.com eller #MPC på efnet, vis i har probs med jeres kiss player, så står jeg klar til at hjælpe med det som det nu er muligt at hjælpe med 
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us

@-LunaPark-
Nej Palmbutler ikke færdig, et hollandsk firma har købt rettighederne og satser så vidt jeg ved ret hårdt på at lave en udfordre til Windows Medie Center (eller hvad den nu hedder)
Så jeg ser frem til at der bliver lanceret noget nyt
Men du har da ret min Palmbutler-3000 trækker også mest støv
Nej Palmbutler ikke færdig, et hollandsk firma har købt rettighederne og satser så vidt jeg ved ret hårdt på at lave en udfordre til Windows Medie Center (eller hvad den nu hedder)
Så jeg ser frem til at der bliver lanceret noget nyt
Men du har da ret min Palmbutler-3000 trækker også mest støv
´66 WAS A GREAT YEAR FOR ENGLISH FOOTBALL.
ERIC CANTONA WAS BORN.
ERIC CANTONA WAS BORN.
Har ikke fået nogen handel bekræftet endnu, men det er da muligt.
Men stadigvæk de gik ned på et skidt tidspunkt, og firmaer som KISS er nu meget foran, så det bliver svært...
Iøvrigt så er KISS dansk, frefor Palmbutleren nu jo
Men stadigvæk de gik ned på et skidt tidspunkt, og firmaer som KISS er nu meget foran, så det bliver svært...
Iøvrigt så er KISS dansk, frefor Palmbutleren nu jo
/Lunapark
Fik lige en snak med KISS, som meddeler at deres BOKS(E) senest vil være på gaden i udgangen af maj.
Her er et PDF-ark omkring deres kommende 3 produkter, som er Sputnik kompatibel. Og samtidig kan de gøre Palmbutleren arbejde:
PDF-fil med omkring K|I|S|S produkter,
Her er et PDF-ark omkring deres kommende 3 produkter, som er Sputnik kompatibel. Og samtidig kan de gøre Palmbutleren arbejde:
PDF-fil med omkring K|I|S|S produkter,
/Lunapark
Jeg kan bare ikke forestille mig at kvaliteten af internet tv er god nok til et 32'' tv. - For den skal vel ikke stå og downloade filmen i 4 timer før man kan se den... Hvordan løser de det problem? - Giver alle en 10mbit?
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Jeg ser tydeligvis at du ikke har set et Sputnik program.
Resultatet er forrygende, og det vises som alm. streaming.
Selvfølgelig er det ikke DVD kvallitet, men kvalliteten er fint til at få sin lyst stillet til evt. et program man ikke lige nåede at få set.
Selvfølgelig er det ikke DVD kvallitet, men kvalliteten er fint til at få sin lyst stillet til evt. et program man ikke lige nåede at få set.
/Lunapark
Der må jeg så give dig 100% ret, jeg har ikke set et sputnik program. Men jeg kan stadig ikke forstå, hvordan de lader det sig gøre. Hvis de kan lave fin kvalitet til ingen penge, så må man da undres over, at ingen andre kan? - Hvad fylder 30 min show? Finder den kval efter båndbredde og maxer i 30 i min (efter min bedste overbevisning, den mest intelligente metode). Men hvad betyder det for en 512 bruger (som er gennemsnittet, hvis ikke det er lavere) - at man skal se på stærkt nedkomprimerede billeder i en stadig men hakkende strøm?LunaPark skrev:Jeg ser tydeligvis at du ikke har set et Sputnik program.
Enlighten me please!
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
-
kloojve
- Mejerist steger speedway-montør
- Geografisk sted: spætten fühls rede
- Kontakt:
kan kun sige jeg er er enig i frz's spørgsmål..
og så direkte at kalde den bedre end tivo'en er jeg HELT uforstående overfor... Tivoen, kører jo direkte gennem telefonlinien på en seperat linie, (ikke internet) det er et abbonement du betaler og så blir samtlige programmer fra de tilmeldte kanaler gjort tilgængelige når som helst..
KISS vs SPUTNIK metoden er jo bare en Billig løsning og efterligning af tivoen...
sådan som jeg har forstået det.. vil jeg stadig hellere have en TIVO... men du har da ret i at det er et ok alternativ til den.. og eftersom man ikke kan få tivoen i dk endnu... må vi tage til takke med de hakkende, lavt komprimerede billeder fra sputnik... (sagt som 256 / 128 bruger)
og så direkte at kalde den bedre end tivo'en er jeg HELT uforstående overfor... Tivoen, kører jo direkte gennem telefonlinien på en seperat linie, (ikke internet) det er et abbonement du betaler og så blir samtlige programmer fra de tilmeldte kanaler gjort tilgængelige når som helst..
KISS vs SPUTNIK metoden er jo bare en Billig løsning og efterligning af tivoen...
sådan som jeg har forstået det.. vil jeg stadig hellere have en TIVO... men du har da ret i at det er et ok alternativ til den.. og eftersom man ikke kan få tivoen i dk endnu... må vi tage til takke med de hakkende, lavt komprimerede billeder fra sputnik... (sagt som 256 / 128 bruger)
@FrZ
Sputnik koster penge, så det er bestemt ikke gratis.
Det er fuldt forståeligt, eftersom der stadig bliver mere mere TV over Sputnik.
TV2 skriver selv at minimum skal linien hedde 512 i downstream, og det kan jeg også garentere giver en flot kvallitet.
Vedr. dit spørgsmål omkring hvor meget 30 min fylder, så afhænger det jo netop af din hastighed.
For jø højere hastighed du har desto bedre kvallitet.
Og så fungerer det jo kun som streaming, så du får ikke filen downloadet.
Det er jo selvfølgelig som sikkerhed for bla. kopiering.
@kloojve
Det må du aldrig sige!!!!!
Sputnik er bestemt ikke en billig kopi af Tivo. Tværimod. Med Kiss' produkt bliver det en forbedring af Tivoen.
Og grunden til din dårlige billeder skyldes jo netop din skod forbindelse.
Giv heller dine lorte teleudbydere skylden for at holde udviklingen tilbage med internet hastigheder, for det jo det de gør.
Så få noget hurtigere net, og bliv en glad Sputnik.
Det jo nok ikke for sjovt, at Sputnik vækker stor opsigt i USA, og det siges at Danmark er blandt verdens førende når det drejer sig om bredbånds TV.
Og du siger du hellere vil have Tivo, så kommer du til at vente i uendelige tider. For det er et amerikansk system som næppe aldrig kommer over Atlanten. Nææ Sputnik sammen med KISS' produkt, thats the future!
Det er skridtet på vejen mod at TV og PC er samlet.
Her er endnu en artikel om at Sputtnik vækker opsigt i USA. Så drop dog altid at se op til de lorte fede amerikanere.....
http://www.tv-afdelingen.dk/nyheder.php?id=1647
Sputnik koster penge, så det er bestemt ikke gratis.
Det er fuldt forståeligt, eftersom der stadig bliver mere mere TV over Sputnik.
TV2 skriver selv at minimum skal linien hedde 512 i downstream, og det kan jeg også garentere giver en flot kvallitet.
Vedr. dit spørgsmål omkring hvor meget 30 min fylder, så afhænger det jo netop af din hastighed.
For jø højere hastighed du har desto bedre kvallitet.
Og så fungerer det jo kun som streaming, så du får ikke filen downloadet.
Det er jo selvfølgelig som sikkerhed for bla. kopiering.
@kloojve
Det må du aldrig sige!!!!!
Sputnik er bestemt ikke en billig kopi af Tivo. Tværimod. Med Kiss' produkt bliver det en forbedring af Tivoen.
Og grunden til din dårlige billeder skyldes jo netop din skod forbindelse.
Giv heller dine lorte teleudbydere skylden for at holde udviklingen tilbage med internet hastigheder, for det jo det de gør.
Så få noget hurtigere net, og bliv en glad Sputnik.
Det jo nok ikke for sjovt, at Sputnik vækker stor opsigt i USA, og det siges at Danmark er blandt verdens førende når det drejer sig om bredbånds TV.
Og du siger du hellere vil have Tivo, så kommer du til at vente i uendelige tider. For det er et amerikansk system som næppe aldrig kommer over Atlanten. Nææ Sputnik sammen med KISS' produkt, thats the future!
Det er skridtet på vejen mod at TV og PC er samlet.
Her er endnu en artikel om at Sputtnik vækker opsigt i USA. Så drop dog altid at se op til de lorte fede amerikanere.....
http://www.tv-afdelingen.dk/nyheder.php?id=1647
/Lunapark
Jeg vil også 100 gange hellere have TiVo end Sputnik. Jeg er ganske tilfreds med Sputnik, men det er nok primært fordi det ikke koster mere. Som det er i dag er kvaliteten fin nok til at se nyhederne, quizprogrammer og lign. med. Jeg vil aldrig se en film når det er i så pixeleret kvalitet. Men et vhs-bånd har altså bedre kvalitet på et tv. Lyden, tja mp3 er jeg ikke imponeret af. Bredbåndstv i bedre kvalitet vil kræve at der kom mere båndbredde/nye kabler i jorden (fiber o.lign.) Simpelthen fordi lyd fylder forbandet meget.
TiVO kører ikke over internet. Det er streamet som en alm. tv-udsendelse. Den henter det info der er brug for via telefonlinien. Dette sker mens denne ikke bruges ellers og tager 5 minutter ca.
Det virker lidt på samme måde som Viasat Ticket/Kiosk. Der foregår denne kommunikation også via telefonledningen.
TiVo understøtter desuden HDTV og Sorround Sound. Det er en markant forskel.
At Kiss går med ind i det her er da fedt. Det får ikke mig til at købe en Kiss dvd-afspiller da jeg mener billedekvaliteten og lydkomponenterne i den er for svage. I så fald skulle den højest koste 800 kr. Jeg siger ikke det er en dårlig dvd-afspiller/optager men jeg er ikke imponeret over en Kiss.
TiVO kører ikke over internet. Det er streamet som en alm. tv-udsendelse. Den henter det info der er brug for via telefonlinien. Dette sker mens denne ikke bruges ellers og tager 5 minutter ca.
Det virker lidt på samme måde som Viasat Ticket/Kiosk. Der foregår denne kommunikation også via telefonledningen.
TiVo understøtter desuden HDTV og Sorround Sound. Det er en markant forskel.
At Kiss går med ind i det her er da fedt. Det får ikke mig til at købe en Kiss dvd-afspiller da jeg mener billedekvaliteten og lydkomponenterne i den er for svage. I så fald skulle den højest koste 800 kr. Jeg siger ikke det er en dårlig dvd-afspiller/optager men jeg er ikke imponeret over en Kiss.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Prøv nu lige at hør her... Ved du overhovedet hvad en Tivo gør?
Så vidt jeg har forstået så kan den tilsluttes deres almindelige antenne, deres kabel Tv eller en parabol skærm.
Og på den måde kan du så bestille en film på samme måde som netop KIOSK ved Canal Digital.
Og så har den selvfølgelig gejlet ligesom KISS HD optager med mere.
Og ja den kan sikkert vise og optage HDTV, det kan KISS' også. Men hva hjælper det her hjemme når der kun er en kanal i hele Europa som understøtter HDTV, og stort set ingen brugere har TV til det.
Men igen kan boksen ikke bebrejdes da denne service også vil være muligt herhjemme, når bare den danske regering fatte at få DVB-T udbygget i Danmark.
Det er et landsbaseret antenne digitalnet, som mere eller mindre giver samme funktiner som digitalparabol, men modtages blot med en antenne.
Kulturministeriet har længe sagt at netop derfor er bla. TV2 ikke på satellit fordi de satser på DVB-T i stedet. Danskerne skal jo være på tværs på den måde får TV2 også sine regioner rundt. Men det bliver heletiden udsat og udsat.
Og selvfølgelig satser KISS ikke så stort på noget, hvis det blot er en døgnflue. Ja enda TV2 indgår sammenarbejde. Nææ det er virelig noget.
Og som du selv siger at Tvoen fungerer som KIOSK ja så har vi altså også denne funktion. Men det gør jo ikke at filmen starter netop for dig.. Nææ der skal du ramme et klokkeslet, og så bliver signalet blot åbnet for dig. Men der er det jo netop at Sputnik gør en merkant forskel. Den starter jo netop filmen, serien, eller quiz programmet for kun dig, når du vil.
Og nej signalet er sgu ikke HDTV over sputnik (endnu) men det er sgu så sandelig bdere end et VHS bånd. Hvis ikke, så ville jeg sgu godt nok kontakte min ISP eller lukke eMule
Jeg har tit brugt 512 hvlket giver fint billede, meen selvfølgelig giver 1024 et klart bedre resultat.
Men smart er det sgu....
Så indse det, og lad dog være med at være så negativ over for KISS' sputnik boks, og positiv over for Tivi, når i ikke har prøvet nogle af delene!!!!
Så vidt jeg har forstået så kan den tilsluttes deres almindelige antenne, deres kabel Tv eller en parabol skærm.
Og på den måde kan du så bestille en film på samme måde som netop KIOSK ved Canal Digital.
Og så har den selvfølgelig gejlet ligesom KISS HD optager med mere.
Og ja den kan sikkert vise og optage HDTV, det kan KISS' også. Men hva hjælper det her hjemme når der kun er en kanal i hele Europa som understøtter HDTV, og stort set ingen brugere har TV til det.
Men igen kan boksen ikke bebrejdes da denne service også vil være muligt herhjemme, når bare den danske regering fatte at få DVB-T udbygget i Danmark.
Det er et landsbaseret antenne digitalnet, som mere eller mindre giver samme funktiner som digitalparabol, men modtages blot med en antenne.
Kulturministeriet har længe sagt at netop derfor er bla. TV2 ikke på satellit fordi de satser på DVB-T i stedet. Danskerne skal jo være på tværs på den måde får TV2 også sine regioner rundt. Men det bliver heletiden udsat og udsat.
Og selvfølgelig satser KISS ikke så stort på noget, hvis det blot er en døgnflue. Ja enda TV2 indgår sammenarbejde. Nææ det er virelig noget.
Og som du selv siger at Tvoen fungerer som KIOSK ja så har vi altså også denne funktion. Men det gør jo ikke at filmen starter netop for dig.. Nææ der skal du ramme et klokkeslet, og så bliver signalet blot åbnet for dig. Men der er det jo netop at Sputnik gør en merkant forskel. Den starter jo netop filmen, serien, eller quiz programmet for kun dig, når du vil.
Og nej signalet er sgu ikke HDTV over sputnik (endnu) men det er sgu så sandelig bdere end et VHS bånd. Hvis ikke, så ville jeg sgu godt nok kontakte min ISP eller lukke eMule
Jeg har tit brugt 512 hvlket giver fint billede, meen selvfølgelig giver 1024 et klart bedre resultat.
Men smart er det sgu....
Så indse det, og lad dog være med at være så negativ over for KISS' sputnik boks, og positiv over for Tivi, når i ikke har prøvet nogle af delene!!!!
/Lunapark
1) Jeg kan jo sige det samme til dig med omvendt fortegn.LunaPark skrev:Så indse det, og lad dog være med at være så negativ over for KISS' sputnik boks, og positiv over for Tivi, når i ikke har prøvet nogle af delene!!!!
2) Nej jeg er stadig lige så imponeret over hidtidige produkter fra "KISS" som jeg er overfor en dvd-afspiller fra Denver. Derfor har jeg min tvivl. Ja du bestiller netop et show/udsendelse/program til at komme til et tidspunkt (MAN SELV BESTEMMER). Eller du kan optage det på samme måde som med KISS' versionen af det.
Hvorfor kan boksen ikke bebrejdes for ikke at kunne tage HDTV? Hvis det er noget der skal på det internationale marked (evt. være en konkurrent for TiVo), tja så vil det da være en god ting at putte ind i, ik? Ja i Danmark satser vi på noget andet (helt uforståeligt efter min mening, men det er sagen uvedkommende).
Ringe kvalitet skyldes for ringe båndbredde? Nej, for det første har jeg ikke emule og det streames over en 180 mbit forbindelse. Det kabel der fører signalet over til fjernsynet koster 50 kr. pr. meter. Uanset om det er på tv'et eller min computerskærm jeg ser dette, så er kvaliteten stadigere ringere end på min video. Det kunne måske tænkes det var din video der var noget galt med
Holdninger er forskellige og som det ser ud pt og med det jeg har læst om det kommende Kiss/sputnik projekt sat over for TiVo vil jeg stadig helst have TiVo.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
1.)
Jeg har ikke hakket på Tivo, men medeler blot nogle fremskridt ved KISS, det er jer som hakker ned på KISS og Sputnik uden at nogen nogensinde har prøvet det.
Og man kan jo ikke selv bestemme hvornår udsendelksen begynder på TiVo, men det kan Sputnik.
Og SOM SAGT så er den ene boks fra KISS kompatibel med HDTV etc.
Så de er også fremtidsikret. Og lad dem dog lige få en chance for at komme på markedet... Det er jo første modeller endu, sådan noget eletronik skal somregel kører et stykke tid før det er fejlfri.
Og hvis du så spørger hvorfor alle ikke har HD optager og er HDTV kompatibel. Ja så tænk på prisen. Tænk på den alimindelige dansker.
Hvis alkle funktioner skulle købes samlet, ja så ville i brokke over prisen.
På denne måde her kan folk få Sputnik hjem i stuen, uden computer, og når så DVB-T ja så kommer KIOSK funktionen også.
Og så vil der vælte frem med andre digitale tjenester. Husk på vi ikke er digitale på TV området endnu. Og det er der vi er bagud.
Bestemt ikke hvad denne "boks" angår.
For som jeg har skrevet på kryds og tværs efterhånden, så er den langt ude i fremtiden i forhold til Tivo, jo stadig nok netop derfor de kære amerikanere er interreserede.
Dog er jeg enig med dig i at jeg ikke fatter hvorfor vi skal have antennebaseret digitalnet, når nu resten af Europa har det via satellit.
Det begriber jeg ikke, bortset fra at antenne kan være mere stabil til tider. Men afstanden er jo så stadig begrænset... men som sagt det vedkommer jo ikke sagen.
Jeg har ikke hakket på Tivo, men medeler blot nogle fremskridt ved KISS, det er jer som hakker ned på KISS og Sputnik uden at nogen nogensinde har prøvet det.
Og man kan jo ikke selv bestemme hvornår udsendelksen begynder på TiVo, men det kan Sputnik.
Og SOM SAGT så er den ene boks fra KISS kompatibel med HDTV etc.
Så de er også fremtidsikret. Og lad dem dog lige få en chance for at komme på markedet... Det er jo første modeller endu, sådan noget eletronik skal somregel kører et stykke tid før det er fejlfri.
Og hvis du så spørger hvorfor alle ikke har HD optager og er HDTV kompatibel. Ja så tænk på prisen. Tænk på den alimindelige dansker.
Hvis alkle funktioner skulle købes samlet, ja så ville i brokke over prisen.
På denne måde her kan folk få Sputnik hjem i stuen, uden computer, og når så DVB-T ja så kommer KIOSK funktionen også.
Og så vil der vælte frem med andre digitale tjenester. Husk på vi ikke er digitale på TV området endnu. Og det er der vi er bagud.
Bestemt ikke hvad denne "boks" angår.
For som jeg har skrevet på kryds og tværs efterhånden, så er den langt ude i fremtiden i forhold til Tivo, jo stadig nok netop derfor de kære amerikanere er interreserede.
Dog er jeg enig med dig i at jeg ikke fatter hvorfor vi skal have antennebaseret digitalnet, når nu resten af Europa har det via satellit.
Det begriber jeg ikke, bortset fra at antenne kan være mere stabil til tider. Men afstanden er jo så stadig begrænset... men som sagt det vedkommer jo ikke sagen.
/Lunapark
-
kloojve
- Mejerist steger speedway-montør
- Geografisk sted: spætten fühls rede
- Kontakt:
"Og man kan jo ikke selv bestemme hvornår udsendelksen begynder på TiVo, men det kan Sputnik.
"
Lol det er jo netop det, Tivoen kan...
lige så snart, udsendelsen har været vist i tv er den tilgængelig på TIVO systemet.. og derefter tager det som qZl siger 4-5 mins at hente det ned.. på din HD som du så kan se igen og igen og igen... du kan sågar sætte lortet til computeren...
SÅ havde vi mulighed for TIVO system herhjemme ville jeg uden tvivl foretrække det...
men ja det er en smagssag..
og tag det lige stille og roligt.. du behøver ikke overbevise os om at Sputnik / Kiss er godt.. det ved vi!!!!
vi siger bare at vi hellere vil have TIVO!!
"
Lol det er jo netop det, Tivoen kan...
lige så snart, udsendelsen har været vist i tv er den tilgængelig på TIVO systemet.. og derefter tager det som qZl siger 4-5 mins at hente det ned.. på din HD som du så kan se igen og igen og igen... du kan sågar sætte lortet til computeren...
SÅ havde vi mulighed for TIVO system herhjemme ville jeg uden tvivl foretrække det...
men ja det er en smagssag..
og tag det lige stille og roligt.. du behøver ikke overbevise os om at Sputnik / Kiss er godt.. det ved vi!!!!
vi siger bare at vi hellere vil have TIVO!!