Hvilken bærbar skal jeg investere i?

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
happyhansen

Hvilken bærbar skal jeg investere i?

Indlæg af happyhansen »

Skal til at udskifte min bærbare computer, og derfor har jeg brug for lidt opdateret viden. Har på nuværende denne model Compaq Presario 2125ea, som kort skitseret har dette indhold:

- Intel Pention 4 Processor Mobile, 2,0o GHz
- 512 MB Ram
- 40 GB Harddisk
- CD/DVD-drev - CD Brænder
- Skærm: 1400 x 1050 SXGA+

Mine krav til min næste bærbare computer skal derfor være noget lign. dette:

- Producent: Mærkevare (altså ikke noget med Medion og lign.)
- Processor: Ved ikke hvad der er det bedste her. Skal bare have en der ikke larmer (tror den betegnes som Centrino men ikke sikker), bliver varm, har relativ lang batteritid og er produceret direkte til en laptop. Om det så skal være en Intel, AMD eller noget helt tredje ved jeg ikke. Kom med nogle ideer!!
- Minimim 40 GB Harddisk
- Minimum 512 MB Ram
- Drev: CD og DVD-brænder. Ved ikke så meget om dette felt, ved bare at der SKAL væe en DVD-brænder. Om det så hedder +/- aner jeg ikke. Kom med nogle ideer og input!!
- Skærm: Min. 1400 x 1050 (Samme som nuværende)
- Integreret nætværkskort med mulighed for trådløs internet

Ser frem til at modtage nogle bud på et fremtidigt køb. Tak
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Altså først vil jeg gerne sætte på plads at Medion sådan set er mærkevare.. men at den ikke er optimal, hvad angår køling er så den anden side af sagen.
Og så en anden ting er, at det ikke er processoren der larmer, men derimod den køling der sidder i den bærbare.
Og sidst vil jeg spørge, om det ikke er lidt snobsprog at udskifte en bærbar, som egentligt stadig er acceptabelt?

Men hvad angår processor, så har vi faktisk lige haft en diskussion, som du kan finde her, hvor vi netop har diskuteret processorer.
Men jeg holder på Intel Pentium M med Centrino Tech. eller AMD Barton Athlon XP, hvis du ikke skal multitaske med aCAD, 3DSM etc...

Men nu til hvad jeg vil anbefale:

ASUS: laver nogle lækre streamlined laps, som ikke er særligt varme, dog er der ikke så meget i dem.

Acer (Aspire eller Ferrari modellerne): er til hvis du gerne vil have noget med lidt mere plads på din hdd, og et bedre gfx.

(S)Compaq: hmm nej vel?! Har aldrig brudt mig synderligt om Compaq. Tror det handler om deres ældre Presario computere, som virkelig skodede max, og det har så forfulgt dem i mit hovede.

Amitech: tror jeg så heller ikke lige.. Kender mange, som har problemer med at de altid går i stykker, så derfor vil jeg fraråde dem.

HP/Hewlett Packard: Ja de har jo fusioneret med Compaq for 1½ års tid siden på laptop området såå der kan du jo se min mening ovenover.

Dell: Ja deres bærbare fejler ikke noget - Så hvis du vil have en bærbar, hvor du selv har sat sammen, hvad du vil have i den, men som til gengæld vejer en krig så er det nok maskinen.

Fujitsu Siemens: Dejlig dejlig bærbar, som ikke fylder så meget, vejer ikke så meget og så er der tit noget sparkrøv i dem. Da jeg fik min første af deres var der DVD-brænder i, hvilket faktisk var ret stort dengang. Det var mere end almindelig standard :D

IBM: laver faktisk nogle ganske gode bærbare, og så har de en lidt sjov ting; nemlig deres røde gummiprop midt i tastaturet til at styre musen med. Den har de altid haft, og det er lidt sjovt. At jeg så synes den er i vejen og træls at bruge er en anden side af sagen. Men utroligt gode bærbare faktisk.

Ja jeg tror det var sådan de største mærker.. Så er der ellers alle de andre som Lifenote osv, som sikkert ikke fejler noget overhovedet.

Håber det kunne være dig til hjælp.
happyhansen

Indlæg af happyhansen »

Jo det kan sku godt være at den stadig er acceptabel. Købte den bare for 2 år siden, og troede egentlig at der var sket så stor udvikling på det marked derefter så det var på tide. Men tak for indlægget!!!
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

ellers er der en hp pavilion påp tilbud i bilka hehe. fandt lige en reklame på tønden hehe
bluenzi
Kontakt:

Indlæg af bluenzi »

tage et kig på Apple powerbook...

det er naturligvis OS X.....men det er fucking frække....du kan jo altid ligge windows på dem..
happyhansen

Indlæg af happyhansen »

Ok det vil jeg da gøre.

Hvis jeg skal have en Apple, og som lever op til de krav jeg stillede op i mit indlæg, hvilken model skal jeg så kigge på?

Og hvad er prisniveuet på sådan en satan?
odder
Bæver Bekæmper

Indlæg af odder »

Apple kører jo med Mac OS, og den har nogle andre processorer, og deres værdier skal omregnes. Kan ikke huske hvad der skal ganges med for at få det i GHz..
Og en anden ting er at du ikke kan installere Windows på sådan en.. Jeg har spurgt de sysadmins, som er her, hvor jeg sidder og de siger at det kan man ikke. Man kan derimod installere Linux, og det gør den jo til en kanon computer :D Linux r0x0r, hvis man kan bruge det jo.
Men en standardbruger skal nok købe en pc, da de kan klare Windows, som ikke kræver den store viden at bruge :)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Hvis der skal køres Windows på en Apple kan man jo altid starte med at bruge Virtual PC (http://www.apple.com/macosx/applications/virtualpc)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
bluenzi
Kontakt:

Indlæg af bluenzi »

du kan kigge her

http://store.apple.com/Apple/WebObjects ... =PowerBook

og JO...man man godt indtallere win på en apple...en af mine homies har det, da hans tysk ordbøger ikke virker til mac :P ...så jow
odder
Bæver Bekæmper

Indlæg af odder »

Ja så står jeg her og har fried min egen laptop.. og jeg fandt det onde af det onde, og den synes jeg lige jeg vil dele med jer andre til hvis der er nogen, som trænger til en fristelse :D Zitech Z259
Besvar