Problemer med opstart af min computer..
Redaktør: Moderators
Problemer med opstart af min computer..
Hej alle!
Jeg oplevede her i dag noget af det mærkeligste jeg længe har oplevet med min computer. Den stod på sit sædvanlige standby-lys og jeg trykkede på ”tænd”-knappen. Den startede oss godt nok op.. Den indlæste diverse ting, og så den indlæste dog oss XP, men efter indlæsning af XP, så skulle der starte en blå skærm op hvor at jeg skal logge ind med min bruger, men den blå skærm dukker ALDRIG op.. Den står bare fast i en sort skærm..
Hva ka jeg gøre?? Håber virkelig i ka hjælpe mig..
Jeg har prøvet og køre norton antivirus, dog uden at den fandt noget virus.. og så har jeg prøvet i fejlsikret tilstand, dog også uden held..
Hjælp mig.. Plz
Det er en Pentium P4, 1,4 GHZ.. Den kører med XP Professionel..
-Bart
Jeg oplevede her i dag noget af det mærkeligste jeg længe har oplevet med min computer. Den stod på sit sædvanlige standby-lys og jeg trykkede på ”tænd”-knappen. Den startede oss godt nok op.. Den indlæste diverse ting, og så den indlæste dog oss XP, men efter indlæsning af XP, så skulle der starte en blå skærm op hvor at jeg skal logge ind med min bruger, men den blå skærm dukker ALDRIG op.. Den står bare fast i en sort skærm..
Hva ka jeg gøre?? Håber virkelig i ka hjælpe mig..
Jeg har prøvet og køre norton antivirus, dog uden at den fandt noget virus.. og så har jeg prøvet i fejlsikret tilstand, dog også uden held..
Hjælp mig.. Plz
Det er en Pentium P4, 1,4 GHZ.. Den kører med XP Professionel..
-Bart
Det her lyder langt ude, men har virket for mig engang 
Tag harddisken ud... Og sæt den i igen
Jeg rebootede tre-fire gange. Tog harddisken ud for at se om noget sad forkert (af en eller anden grund). Det var der ikke. Så satte jeg den i igen, startede computeren og så har den ikke brokket sig siden
Tag harddisken ud... Og sæt den i igen
Jeg rebootede tre-fire gange. Tog harddisken ud for at se om noget sad forkert (af en eller anden grund). Det var der ikke. Så satte jeg den i igen, startede computeren og så har den ikke brokket sig siden
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
-
odder
- Bæver Bekæmper
- Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål
Jeg er mere interesseret i om du har haft pillet ved dine grafikindstillinger? For jeg prøvede engang noget lignende, og det var fordi jeg havde fikset en opløsning min skærm ikke brød sig om.. Så gjorde jeg det, at jeg satte et andet vga i, afinstallerede mit gamle vga, slukkede og satte det så i igen og installerede. Meget enkelt og så virker det 
Hvis ikke du har pillet ved det så vil jeg sige at der kun er én løsning:
Hvis ikke du har pillet ved det så vil jeg sige at der kun er én løsning:
Kode: Vælg alt
format C:Mine seneste Reviews:
Gran Torino
Ace Combat 6: Fires of Liberation
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Nej, jeg har pillet ved det..odder skrev:Jeg er mere interesseret i om du har haft pillet ved dine grafikindstillinger? For jeg prøvede engang noget lignende, og det var fordi jeg havde fikset en opløsning min skærm ikke brød sig om.. Så gjorde jeg det, at jeg satte et andet vga i, afinstallerede mit gamle vga, slukkede og satte det så i igen og installerede. Meget enkelt og så virker det
Hvis ikke du har pillet ved det så vil jeg sige at der kun er én løsning:Kode: Vælg alt
format C:
Hmm, det er SATME nederen, fordi jeg mister fandme mange dataer jeg gerne skulle gemme, ku man evt. smide den i en anden computer, og overføre tingene eller noget??
-Bart
- UnitedPublic
- Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!
Du kunne jo prøve at smide den i en anden computer, så finder du ihvertfald ud af det.
Og så lige til "format c:" argumentet:
Det er sjovt nok altid de samme folk, der formaterer hver anden måned fordi de nok engang har pillet ved noget de ikke havde en skid forstand på. Jeg kan ikke forstå folk ikke snart kan indse de ikke er så gode i det felt, som de nu engang tror de er. En formatering tager oftest længere tid end enhver anden løsning. Samtidig er det for din side jo heller ikke fedt at skal have alt slettet. Det er jo ikke altid man lige har plads nok på en anden computer/harddisk til alle de ting man skal have gemt.
Prøv istedet, hvis du ikke kan starte Windows XP op, at smide cd'en i drevet. På den måde kan den faktisk reparere en installation, hvis der skulle være ændret noget, der gør at det ikke kører optimalt.
Det er sjovt nok altid de samme folk, der formaterer hver anden måned fordi de nok engang har pillet ved noget de ikke havde en skid forstand på. Jeg kan ikke forstå folk ikke snart kan indse de ikke er så gode i det felt, som de nu engang tror de er. En formatering tager oftest længere tid end enhver anden løsning. Samtidig er det for din side jo heller ikke fedt at skal have alt slettet. Det er jo ikke altid man lige har plads nok på en anden computer/harddisk til alle de ting man skal have gemt.
Prøv istedet, hvis du ikke kan starte Windows XP op, at smide cd'en i drevet. På den måde kan den faktisk reparere en installation, hvis der skulle være ændret noget, der gør at det ikke kører optimalt.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
-
odder
- Bæver Bekæmper
Hehe det synes jeg så er i orden.. og det er jo ikke løgnZlinky skrev:Rigtige mænd tager ikke backup - de græder![]()
Skulle bare lige ud med den, sorry
og til QzL så ved jeg i hvert fald fra mine egne formateringer, at det er fordi jeg prøver noget nyt, og nogle gange går tingene altså galt.. Altså det er hvad der sker når du henter den nyeste W32Blaster for lige at se om den er lige så grum som den sidste
Men hvis man ikke prøver sig frem så opdager man aldrig noget nyt. Men jeg har efterhånden lært at SP2 og så min bærbare ikke arbejder godt sammen. Ja fik en svag mistanke efter 3. install fuckede mit wlan op, som jeg bruger på skolen. Så beregnede jeg det ikke som en tilfældighed. Så SP2 er skyld i 3 x formatering af min laptop det sidste halve år. Ikke sjovt, men nødvendigt.
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
-
odder
- Bæver Bekæmper
Du kan gøre følgende:
1) Du kan smide harddisken i en anden computer, tage din backup og formatere (min foretrukne).
2) Hvis du ikke har mulighed for det kan du formatere og sende en pm til mig så du har mulighed for at gendanne en stor del af dine data (hvis du ikke installerer andet end windows)
3) Har du heller ikke mulighed for dette så kan du lade den stå eller formatere og græde snot
1) Du kan smide harddisken i en anden computer, tage din backup og formatere (min foretrukne).
2) Hvis du ikke har mulighed for det kan du formatere og sende en pm til mig så du har mulighed for at gendanne en stor del af dine data (hvis du ikke installerer andet end windows)
3) Har du heller ikke mulighed for dette så kan du lade den stå eller formatere og græde snot
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Vil lige henvise til QrazyLeg's indlæg, hvor der bliver nævnt muligheden for reparation/geninstallation af windows.
Den mulighed glemmer Odder at nævne, og det er helt klart den mulighed jeg ville prøve først.
Ellers over i en anden computer, og flyt data.
Har man heller ikke mulighed for det, så er der desværre nok ikke så mange muligheder ud over format.
Den mulighed glemmer Odder at nævne, og det er helt klart den mulighed jeg ville prøve først.
Ellers over i en anden computer, og flyt data.
Har man heller ikke mulighed for det, så er der desværre nok ikke så mange muligheder ud over format.
-
odder
- Bæver Bekæmper
Nej og format er jo normalt ikke sjovt
jeg mistede i hvert fald en del gode mixes og previews som jeg havde lovet folk at høre igennem sidst det skete for mig
Men som sagt så har jeg et program der hedder Recover My Files, som jeg godt kan lave et link til, hvis folk skulle være interesseret i det..? Det er virkelig nyttigt, og det hjælper. Godt nok skal man til at omdøbe alle sine dokumenter igen men fuck da det.. Man har fået recoveret sit arbejde.
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Vil jeg prøve.. Fordi den ka jo godt indlæse, men når at den så skal vise login-vinduet, så går den ikk videre.. Såå jeg håber sq at det virker.. virker jeg virkelig..QrazyLeg skrev:Du kunne jo prøve at smide den i en anden computer, så finder du ihvertfald ud af det.
-Bart
-
cyberphoenix
- Geografisk sted: Space
- Kontakt:
dårlig situation
Du kunne evnt. prøve at skifte dine ramklodser , hvis dine ramklodser er stået af eller bare en af dem kan det gøre at du ikke kan starte xp i normalt eller fejlsikret tilstand. pga. de program filer som xp indlæser i ram'ne under opstarten af windows brugerfladen.
/Cyber
/Cyber
Yes! I'am DIMM Dead In My Mind !

Re: dårlig situation
ohh, du siger noget..cyberphoenix skrev:Du kunne evnt. prøve at skifte dine ramklodser , hvis dine ramklodser er stået af eller bare en af dem kan det gøre at du ikke kan starte xp i normalt eller fejlsikret tilstand. pga. de program filer som xp indlæser i ram'ne under opstarten af windows brugerfladen.
/Cyber
-Bart
-
odder
- Bæver Bekæmper
Jeg skulle mene at når det er SÅ længe siden du skiftede RAM så kommer den ikke først med det problem nu. Så det anser jeg som ret utænkeligt. Men selvfølgelig kan en RAM-blok være gået i stykker. Alt er relativt.Bart skrev:ohh, du siger noget..jeg skiftede ram for 2-3 mrd siden, fordi jeg ville ha flere ram.. hmm, det vil jeg sqda lige prøve.. tror du at det ka gøre at dne slet ikk ka åbne XP??
-Bart
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Jamen, den har opført sig underligt i et stykke tid, hvor den nogle gange bare genstartede..odder skrev:Jeg skulle mene at når det er SÅ længe siden du skiftede RAM så kommer den ikke først med det problem nu. Så det anser jeg som ret utænkeligt. Men selvfølgelig kan en RAM-blok være gået i stykker. Alt er relativt.Bart skrev:ohh, du siger noget..jeg skiftede ram for 2-3 mrd siden, fordi jeg ville ha flere ram.. hmm, det vil jeg sqda lige prøve.. tror du at det ka gøre at dne slet ikk ka åbne XP??
-Bart
Så det ka jo godt være dem.. Jeg vil lige hjem og prøve og smide de gamle i, men så er der vel garanti på sån nogen, når de ikk er ældre??
-Bart
-
odder
- Bæver Bekæmper
jow selvfølgelig er der det.. Og jeg synes det er en god idé at gå hjem og tjekke det efter..
good luck
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game