Kan jeg ikke finde noget info på en der bruger mit wireless?
Redaktør: Moderators
Kan jeg ikke finde noget info på en der bruger mit wireless?
Hej alle
Her den anden dag kunne jeg ikke forstå hvorfor mit inet kørte så ringe, men jeg fandt senere ud af at der fandeme er en der sidder og bruger mit net, over min trådløse router!! Jeg mente nu at jeg havde slået til at man skulle have en vis MAC adresse for at kunne bruge den, men nej! Det har jeg så slået til nu, men er der ikke en måde man kan finde noget information om den givne bruger ud fra en MAC adresse? Den nåede jeg nemlig at tage en kopi af inden jeg smed ham/ hende af.
Kort sagt.
Kan man ikke finde ud af noget om pc'en bag en vis MAC adresse?
Her den anden dag kunne jeg ikke forstå hvorfor mit inet kørte så ringe, men jeg fandt senere ud af at der fandeme er en der sidder og bruger mit net, over min trådløse router!! Jeg mente nu at jeg havde slået til at man skulle have en vis MAC adresse for at kunne bruge den, men nej! Det har jeg så slået til nu, men er der ikke en måde man kan finde noget information om den givne bruger ud fra en MAC adresse? Den nåede jeg nemlig at tage en kopi af inden jeg smed ham/ hende af.
Kort sagt.
Kan man ikke finde ud af noget om pc'en bag en vis MAC adresse?

-
odder
- Bæver Bekæmper
- Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål
Fatter ikke at du tør have en WLAN router uden kryptering eller mac-genkendelse.. man jeg har hørt (:roll:) at Cain & Able er i stand til at aflure mange sjove ting om andre computere på ens netværk. Jeg opfordrer ikke til, at du bruger det til de ulovligste ting som at scanne pass's, usernames, shares etc.. Men jeg ville nok bruge det til at finde lidt oplysninger om hans computer og så sende en Netsend ud på netværket (kun ham og dig der kan se det jo) at hvis han ikke fucker af din router så kunne det være at hans mac havnede hos nogen han ikke ville bryde sig om og så er han ski på skideren for han kan dømmes for hacking (hvis man skulle have lyst til at melde ham), hvis du har et screen af at hans mac er tilsluttet din router.
Et par råd fra mig i hvert fald
Et par råd fra mig i hvert fald
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
Ace Combat 6: Fires of Liberation
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
-
odder
- Bæver Bekæmper
Nej den bruges til at tjekke netværket for sikkerhedshuller. Men jow man kan vel bruge den til at tjekke om man har fået sat alt op. Men det optimale vil jeg stadig mene er den løsning, som jeg har foreslået. Og så kryptere det. Jeg har hørt (
) at et netværk der er krypteret med 128 bit faktisk er pænt svært at komme igennem.. og jeg har også hørt at usikrede wlan-forbindelser er utroligt nemme at få adgang til.. Jeg har det sådan at ALT skal sikres. Alt lige fra min bluetooth-forbindelse imellem min telefon og com til min harddisk. Ingen og jeg mener ingen vil nogensinde kunne få adgang til min harddisk hvis ikke de ved præcis hvad koderne er og har min krypteringsnøgle
krypteret med 1344 bit og en boot-kryptering, som krypterer en computers boot uanset hvilken com den er sat i. Og nej en WinXP-cd hjælper ikke
Så bliver det sq ikke ret meget mere sikkert.
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Jeg kan fortælle af egen erfaring at usikrede WLan er utrolig lette at komme på, det er lykkedes for mig selv og flere kammerater at midlertidig logge på netværks når man fks holder for rød i et busstoppe sted. Bare lige en info.
Dangerman, keep the bongos alive!!!
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
-
odder
- Bæver Bekæmper
h4x er også dårlig stil.. Tror de fleste med en smule forstand på computere har prøvet at lege med hacking på deres hjemmenetværk og hacke deres egen computere. Men det skal siges at en portscan er ULOVLIG.. Men du står i en kryptisk situation.. for du må gerne portscanne dit eget netværk for sikkerhedsbrister, men du må ikke scanne en andens computer uden denne persons tilladelse. På den anden side kan han intet sige eller gøre, da han i forvejen gør noget ulovligt ved at koble sig på dit netværk. Så jeg havde nok brugt alle hans midler imod ham, når han ikke engang kan anklage dig for noget.. kan lige se dialogen på strissergården:Kazo skrev:Når jeg tænder for min laptop, har jeg adgang til 5 forskellige netværk trådløst, men aldrig om jeg kunne finde på at logge på dem. Det er sgu for lavt!
hacker: Der er en som har portscannet og været inde i min computer
panser: Loggede du hans IP fra dit netværk, og hvordan opdagede du det?
hacker: jamen jeg sad på hans netværk og så opdagede min firewall en portscan
panser: vidste han at du brugte hans netværk?!
Howsa.. så er han busted for hacking lige der
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game