Brev til udlejer ang. porte til FTP

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
MaZe
CA Party Freak
Geografisk sted: Skive

Brev til udlejer ang. porte til FTP

Indlæg af MaZe »

Jeg har et lille problem med min nye internet forbindelse....

I forbindelse med at jeg flyttede havde min udlejer lige fået lavet en 10/10mbit til 100kr/mrd. til lejerne i hans ejendom....

Mit problem er så at der ikke er nogle porte åbne så alle muligheder for at køre FTP og hente fra andre steder er hermed lukket....

Jeg har længe kørt FTP, men kan hverken dele eller få sendt mere nu p.g.a manglende FTP

Da jeg ikke har så meget forstand på forskellige porte og så videre ville jeg høre om der var nogen der havde nogle råd til hvad jeg kunne sige til min udlejer at jeg skal bruge de porte jeg gerne vil have åbnet til.
Altså bare et eller andet smart med at jeg skal bruge dem til arbejde eller noget så det virker så lovligt som muligt :)

Håber der er nogen der har fattet dettte indlæg og kan hjælpe mig....

Modtager også PMs
GamBi
Geografisk sted: Slet mig
Kontakt:

Indlæg af GamBi »

Bare ring til ham og sige du skal have PORT 21 åben, så må han gøre det, ellers må han sige hvordan du gør det
Slet mig
MaZe
CA Party Freak

.

Indlæg af MaZe »

Jamen jeg ville jo gerne have noget i baghånden til hvad jeg skal bruge det til andet end køre FTP til at sende og modtage ulovlige ting på hans internet forbindelse.....

Der er jo nok en grund til han ikke har åbnet det hele....
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Det er ikke ulovligt at køre en ftp server.. og det kan jo være en server, som er nødvendig for dit arbejde. Det ved han ingenting om, og han kan kun tjekke din trafik, hvis han tjekker logfilen, men det gør han nok ikke.
Drud
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Man kunne jo finde en port som ikke råber op om at det er ftp man kører. Kan være noget vnc, email server, http server - eller sådan noget. Så skal man bare sætte ftp programmet til at køre på den port i stedet for.

Det er bare lige at undersøge hvad de forskellige programmer normalt kører på, og så bede om at få den port åbnet. Så er den i vinkel.
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Sig du arbejder meget med grafik, og du har behov for at kunne sende tunge grafiske ting i mellem dine arbejdskontakter osv. Så du vil meget gerne have åbnet port 20 og 21. Det er vel det?
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Hvilken lands del or du i? har selv en 10/10 mbit, til 200 kr. mdr. Og det kommer fra Malmö, fra Dansk Bredbånd. Samme udbyder?
MaZe
CA Party Freak

Indlæg af MaZe »

nej bor i midjylland....
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Eller at du skal hoste en CS server :roll:
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Besvar