Liv og lalleglade dage i Mixes Area

Mixer du musik, komponerer du selv eller har du lavet en fed bastard du synes vi andre skal høre? Så er det her du skal poste dine værker. Dette area er også til mixrelateret diskussion, debat og spørgsmål. Læs retningslinierne øverst i dette area.

Redaktør: Moderators

Besvar
Haude

Liv og lalleglade dage i Mixes Area

Indlæg af Haude »

Vil starte med at sige det er dejligt at se noget liv i Mixes Area igen..

Meeeen, skal vi ikke være enige om, at der kun bliver smidt projekter op som er redigeret og ikke mindst noget som man selv syntes lydder godt...

Hvis man er et nyt medlem herinde så ville det være en god idé lige at bruge en dag eller to på at læse gamle tråde igennem eftersom det er de samme begynderfejl der bliver belyst igen og igen...

Jeg tror det er lidt ligesom Peter & Ulven. Hvis én bruger 2 gange smidder noget op, der egentlig ikke er særlig godt, kan han risikerer (det er set før) at ingen gider hente hans nye mix som brugeren har lagt sved og tårer i. Dvs personen ikke får noget ud af det, fordi de foregåene gange har været mindre velovervejede produktioner.
Der er mange gode mixere herinde og det kunne da være fedt hvis vi langsomt kunne hæve standarden for mixes. Det gør det både mere seriøst og langt mere attraktivt når der kommer et nyt mix..

Hvis man lige vil have én til at hører noget igennem så smut på IRC.. Der sidder individer som Odder og jeg selv der ikke har andet at lave :lol:
Senest rettet af Haude 09 mar 2005, 21:14, rettet i alt 1 gang.
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Jeg er enig med dig Haude.. Dejligt med lidt liv her i mit hjem, men der er på det sidste kommet projekter ind i Mixes Area, som burde have været tjekket igennem inden man smider dem herud og mishandler mange menneskers højtalere.
Men til nybegynderne vil jeg skrive et par ting op, som er en god idé at huske, når I laver mixes:

192 kbps er et absolut minimumskrav før nogen gider røre det med en ildtang. Der er ingen der gider høre et mix, som ikke er i ordentlig kvalitet.

Ordentlig kvalitet af sources sørg for at de numre I bruger i jeres mixes er i en ordentlig kvalitet.. helst 160 kbps eller opefter..

Beatmapping husk for guds skyld at lave beatmapping på numrene, da det giver mixet et bedre flow.. Det lærte jeg på den hårde måde..

Du skal selv synes om det lad være med at smide noget op, som I ikke selv synes er fedt eller gennemført. Så hellere vente og få noget ordentligt respons. Og uanset hvad så lad være med at skrive i jeres tråd, at I ikke selv synes det er fedt, men nu sender I det ud til os.. Lad være.. Så er der slet ingen der gider høre det.

Men smut dog på #Chart.dk@EFnet ffs, og find os der ikke har andet at lave.. Ellers kan I altid stikke os en pm her på CA om vi har tid til at høre skidtet igennem
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Hoert Hoert... Det er jo genialt at se Mixes Area i (efter standarderne de sidste 18 maaneder) vild aktivitet..
Det er dejligt, da det er min stoerste (og efterhaanden eneste) aarsag til at forblive paa CA-Boardet..

Til etablerede CA-Bruger:
Lad nu vaere med at skramme dem vaek med skideballer, da alle ikke er lige bekendte med de almene net-etiketter.
(skal proeve om jeg kan leve op til mit eget krav)

Til de nye brugere:
Laes den her post igennem og laes for guds skyld da, "sticky-topics" med regler og den slags.. Spoerg endelig, men lad venligst vaere at spoerge uden foerst at proeve..
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

vil lige komme med en kommentar til odder.
hvis du mener at en 160 kbps kilde er god nok. hvorfor så sætte 192 som et krav ? for du kan ikk højne kvaliteten fra en 160 jo.

derud over. beatmapping er vel 100% op til en selv
kommer vel an på hvordan man ønsker at lave sine overgang, en ordentlig lavet overgang som løber kan til tider være en lige så fed over gang som en ren beatmap overgang..
YaKuZa_MaB
Site Admin
Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
Kontakt:

Indlæg af YaKuZa_MaB »

Ja mester haude har talt hehe!!

Nej det er sku nogle gode retningslinjer især efter som at næsten alle fejl kan undgås ved bare at læse det par af de store indlæg ignnem!!
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
-=[[url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]]=-
Besvar