Hvordan fjerner jeg vokalen fra et track?

Mixer du musik, komponerer du selv eller har du lavet en fed bastard du synes vi andre skal høre? Så er det her du skal poste dine værker. Dette area er også til mixrelateret diskussion, debat og spørgsmål. Læs retningslinierne øverst i dette area.

Redaktør: Moderators

Besvar
Dj Ferno

Hvordan fjerner jeg vokalen fra et track?

Indlæg af Dj Ferno »

jeg vil hører om der er en der kan hjælpe mig. jeg skal fjerne Sangen på wet wet wet. skal bruge det til noget familie fest. skal høre om der er en der kan hjælpe mig med det... har Acid 5 Hvor kan man finde plugins til det og hvordan gør man???? .. out. :roll:

Overskrift ændret - svar givet.
//dwr
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Prøv med en emnebeskrivelse, der passer bare lidt bedre.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Det er ganske enkelt umuligt at gøre - ihvert fald hvis det resterende skal lyde ordentligt.
Nu er problemet jo, at dét at fjerne vokalen fra et stykke musik er mere eller mindre umuligt medmindre du har et vokal-spor og et instrumental spor fra produceren.
Grunden til at det er stort set umuligt er fordi ét spor består af en masse frekvenser og fjerner du nogle af dem (dem der repræsenterer vokalens tonelejde) så fjerner du også alle instrumenter med de frekvenser - og visa versa...
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
PsyClone
Geografisk sted: Aalbizzle
Kontakt:

Indlæg af PsyClone »

Jeg er enig med dwr... MEN...
Nogle gange, og jeg gentager, NOGLE GANGE har jeg fået et okay resultat ved at bruge Cool Edit 2.0 (Som hedder Adobe Audition nu)...

Der kan du bruge et filter der hedder "Channel mixer" (eller noget i den retning).. Den har et preset der hedder "Vocal cut"... Og som jeg skrev, nogle gange lyder det helt okay... Og så skal man bare tweake lidt med EQ'en...

Anyway.. Prøv det. Det er da et forsøg værd.
dj-da-force

Indlæg af dj-da-force »

Her er et indlæg fra en anden en som har forstand på det lort.........

Han siger

Det kan faktisk godt lade sig gøre. Se sidste nummer af FutureMusic; her interviewer de Junkie XL (JXL). Han fik ikke udleveret vokalsporet seperat, men ved hjælp af en teknik, hvor man ved at køre det samme spor parallelt to gange, fasevende det ene og panne det helt ud til siden kan fjerne dele af musikken alt efter hvor den er panoreret hen. - Husk at vokalen næsten altid vil ligge i midten. Derefter har han klippet og klistret til den helt store guldmedalje, og lagt noget beat og noget guitar på.
Det skal selvfølgelig nævnes at man er nødt til at gå på kompromis på mange punkter med denne metode. F.eks. er det sjældent kun vokalen der ligger i midten, og du vil hvis du selv eksperimenterer lidt opdage at der er mange flere ting.
Ikke desto mindre er JXL sluppet godt fra det, respekt for det.
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Slutteligt er vi alle sammen enige om samme ting - det er muligt, men så svært, at medmindre du virkelig ved hvad du laver, så er chancerne for et vellykket projekt stort set lig 0.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
dj-da-force

Indlæg af dj-da-force »

Lige mine ord........
Dj Ferno

tak..

Indlæg af Dj Ferno »

Tak for hjælpen. jeg har mixet en del så der er ikke andet for en at prøve....
Haude

Indlæg af Haude »

Held og lykke..
Udover gode evner kræver det en del tid, hvis du forventer at få det bare 70% rent :wink:

-Har selv prøvet noget lign, spar dine kræfter :D
Besvar