Jeps, den laver jo bare et 'ram-drev' - hvor den ligger sig midlatidigtPsyClone skrev:Ja, det er det fede ved Knoppix..Feffe skrev:kan det passe, det er lave som en bootalble cd, som man bare smækker i selvom man har win og så starter op på den??
AirSnort
Redaktør: Moderators
-
amh
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Har Linux Knoppix på bootalbe cd. hvordan kommer jeg så igang med det der program? Og skal den kører Linux?PsyClone skrev:Hehe.. Fuck da det. Det er garanteret bare sat op af en eller anden der har forstand på det.. Og så bruger ham spaden det bare uden at tænke mere over det. ;DDown1 skrev:Mon ikke du skulle la' være så..Hvis han har kode på, så ved han jo nok lidt om netværk
Well.. Hent AirSnort og Knoppix (hvis du da ikke allerede bruger linux eller et eller andet crap).. Så skal du bare lade AirSnort fange de pakker din nabo sender ud.. Så cracker den dem ligeså stille. Jeg vil tro der går et par uger, alt efter hvor meget din nabo udnytter hans net. (Jo flere pakker, des mindre tid tager det).Amh skrev:hvordan kommer man igang med at cracke netværket?
Du må lige holde mig opdateret..
En bedre idé er nok at bruge lidt tid på at downloade Knoppix STD - der er ALT i du skal brugeAmh skrev:Har Linux Knoppix på bootalbe cd. hvordan kommer jeg så igang med det der program? Og skal den kører Linux?PsyClone skrev:Hehe.. Fuck da det. Det er garanteret bare sat op af en eller anden der har forstand på det.. Og så bruger ham spaden det bare uden at tænke mere over det. ;DDown1 skrev:Mon ikke du skulle la' være så..Hvis han har kode på, så ved han jo nok lidt om netværk
Well.. Hent AirSnort og Knoppix (hvis du da ikke allerede bruger linux eller et eller andet crap).. Så skal du bare lade AirSnort fange de pakker din nabo sender ud.. Så cracker den dem ligeså stille. Jeg vil tro der går et par uger, alt efter hvor meget din nabo udnytter hans net. (Jo flere pakker, des mindre tid tager det).Amh skrev:hvordan kommer man igang med at cracke netværket?
Du må lige holde mig opdateret..
Læs på hjemmesiden hvis du vil vide mere..Amh skrev:Okay!
jamen, findes der en guide til det, og kan det bruges som bootalbe CD?
Og ja, den er bootable.. Det skal jo ikke engang installeres.
Anyway. Jeg har fået min laptop nu.. Så fra fredag til søndag prøver jeg at lege med det. Så kan jeg aflægge rapport søndag aften.
-
Feffe
- Site Admin
- Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
- Kontakt:
jeg legede med det her forleden, kun kort. Jeg startede op på den bootable cdrom og det gik også fint. højreklikkede i vinduet og valgte wireless,airsnort. Den sgade så ærgelig nok at jeg ikke havde noget wlan kort. Mit wlan kort er et pcmcia kort og jeg aner ikk hvordan jeg får det "installeret" i linux, så jeg er gået i stå.
-
amh
- CAs dkbn-luder
Okay!Feffe skrev:jeg legede med det her forleden, kun kort. Jeg startede op på den bootable cdrom og det gik også fint. højreklikkede i vinduet og valgte wireless,airsnort. Den sgade så ærgelig nok at jeg ikke havde noget wlan kort. Mit wlan kort er et pcmcia kort og jeg aner ikk hvordan jeg får det "installeret" i linux, så jeg er gået i stå.
Jeg sidder selv ved en laptop, med et Pcmicia kort. Men har ikke prøved det endnu. Jeg prøver lige, og skriver om jeg også har problemer.
-
amh
- CAs dkbn-luder
Hmm.. Når jeg sætter mit pcmcia kort i fryser Linux 2tal! kan ikke noget som helst. Kun holde power knappen inde i 5 sekunder og gi den en kold tyrker. Nogle som kan gi et bud, på hva det kan være? :SAmh skrev:Okay!Feffe skrev:jeg legede med det her forleden, kun kort. Jeg startede op på den bootable cdrom og det gik også fint. højreklikkede i vinduet og valgte wireless,airsnort. Den sgade så ærgelig nok at jeg ikke havde noget wlan kort. Mit wlan kort er et pcmcia kort og jeg aner ikk hvordan jeg får det "installeret" i linux, så jeg er gået i stå.
Jeg sidder selv ved en laptop, med et Pcmicia kort. Men har ikke prøved det endnu. Jeg prøver lige, og skriver om jeg også har problemer.
Nu har jeg forsøgt at bruge knoppix... Men, men, men... Lortet kan ikke finde mit trådløse kort.
Så jeg opgav rimeligt hurtigt.. Men var så heldig at kunne finde 6-7 trådløse netværk i byen..
Det er ret surt.. Kan ikke connecte til nogen inde i huset.. Men lige udenfor huset kan jeg uden problemer logge på...
Så jeg opgav rimeligt hurtigt.. Men var så heldig at kunne finde 6-7 trådløse netværk i byen..
Det er ret surt.. Kan ikke connecte til nogen inde i huset.. Men lige udenfor huset kan jeg uden problemer logge på...
-
Feffe
- Site Admin
- Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
- Kontakt:
prøv læs hvad vi andre skriverPsyClone skrev:Nu har jeg forsøgt at bruge knoppix... Men, men, men... Lortet kan ikke finde mit trådløse kort.
Ah. Shit. Havde jeg helt glemt.Feffe skrev:prøv læs hvad vi andre skriverPsyClone skrev:Nu har jeg forsøgt at bruge knoppix... Men, men, men... Lortet kan ikke finde mit trådløse kort.
Er der ikke nogle *nix nørder der kan hjælpe?
Linux har store problemer med diverse trådløse kort.
Man kan bruge et program kaldet NDIS wrapper til at installere Windows drivere. Men det er en større jungle med kommandoer og lignende.
Men kunne forestille mig at NDIS wrapper giver problemer da du så skal lagre det på en USB Memory stick sammen med dine indstillinger. Hvis du ikke har det skal du installere forfra hvergang. Desværre.
Man kan bruge et program kaldet NDIS wrapper til at installere Windows drivere. Men det er en større jungle med kommandoer og lignende.
Men kunne forestille mig at NDIS wrapper giver problemer da du så skal lagre det på en USB Memory stick sammen med dine indstillinger. Hvis du ikke har det skal du installere forfra hvergang. Desværre.

Jeg kan sagtens huske hvordan det var at være 16 og danse foran bashøjttaleren indtil der opstod fysisk interferens mellem musikkens rytme og mit hjerteslag - brystbenet blev udsat for modstridende tryk fra lyd, hjerte og åndedræt - hvis man så holder vejret let når slagene er i den rette interferens kan man komme i en tilstand som på vej til besvimelse.
Det er ret mærkeligt... Men da ingen af os er særligt meget inde i det, er det jo svært at pinpointe problemet.zaicrez skrev:Jeg undre mig over I oplever problemer med pcmcia kort og knoppix/knoppix std, jeg har aldrig oplevet problemer med mit cisco pcmcia kort hverken i knoppix std, debian, freebsd eller gentoo :/
Måske skulle du prøve at læse her og få det til at køre under Windows:
http://airsnort.shmoo.com/win_setup.html
Det er nok fordi du har et cisco kort som er lidt mere kvalitetskort, og derfor findes drivers til, og de andre måske har en lidt mere billig version af netkortzaicrez skrev:Jeg undre mig over I oplever problemer med pcmcia kort og knoppix/knoppix std, jeg har aldrig oplevet problemer med mit cisco pcmcia kort hverken i knoppix std, debian, freebsd eller gentoo :/
PsyClone, du kan jo evt købe en ekstern antenne, og smække den uden for huset, hvis der ellers er nogle af de andre net du kan komme på uden problemer, man kan også til nød lave en selv, søg google efter guides.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us

-
amh
- CAs dkbn-luder
Hva nu hvis ens driver til netkortet ikke er på deres liste?zaicrez skrev:Måske skulle du prøve at læse her og få det til at køre under Windows:
kan man så bruge CD'en som fulgte med netkortet?
Hey, god idé... Jeg kan nemlig ikke komme på noget trådløst indenfor huset.. Men udenfor kan jeg godt!DoMiNaToR skrev:Det er nok fordi du har et cisco kort som er lidt mere kvalitetskort, og derfor findes drivers til, og de andre måske har en lidt mere billig version af netkortzaicrez skrev:Jeg undre mig over I oplever problemer med pcmcia kort og knoppix/knoppix std, jeg har aldrig oplevet problemer med mit cisco pcmcia kort hverken i knoppix std, debian, freebsd eller gentoo :/
PsyClone, du kan jo evt købe en ekstern antenne, og smække den uden for huset, hvis der ellers er nogle af de andre net du kan komme på uden problemer, man kan også til nød lave en selv, søg google efter guides.
Har fundet en guide.. Den vil jeg hjem og prøve..
http://www.turnpoint.net/wireless/cantennahowto.html