Trådløs forbindelse til anlæg og tv???

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Prometheus

Trådløs forbindelse til anlæg og tv???

Indlæg af Prometheus »

Hey...tænkte at der måtte være indtil flere der har oplevet en lignende problemstilling som denne så håber i kan komme med nogle gode ideer/løsninger...

Jeg har købt mig en 3 værelses lejlighed hvilket jo er super lækkert...flytter fra en lille 1 værelsesungdomsbolig...

Udfordringen er så at jeg er vant til at have trukket kabler fra computer til tv og anlæg...hvilket jo er let eftersom jeg kun har boet i 1 værelse... I min nye lejlighed laver jeg dog et decideret arbejdsværelse hvor min computer står og anlæg og tv kommer selvfølgelig til at stå i stuen som er på den modsatte side af en gang...

Nogen gode forslag til hvordan jeg får forbundet disse? Findes der nogle trådløse produkter så man kan lave noget smart? Eller en helt 3 løsning (evt. trække kabler alligevel)? Hvad gør i ?

På forhånd tak for input :)
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Der findes en række af trådløse løsninger, de koster vist bare lidt på kvaliteten ;)

men både billede og lyd skulle være muligt ;)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
TheJackal
Chart Attack VIP
Geografisk sted: FestJylland
Kontakt:

Indlæg af TheJackal »

Jeg bor i en 4 værelses hvor stuen og soveværelset ligger længst muligt fra hinanden.. :)
Der er ikke antennestik i soveværelset, og for ikke at skulle trække kabler tværs igennem hele lejligheden har jeg købt et sæt til trådløs overførsel.
Sættet består af en lille sender som sættes op i stuen (min er gemt bag sofaen da den ikke ligefrem er køn -ligner en mini-ufo.. :) ) og en modtager som sættes op der hvor signalet ønskes. Begge enheder kræver 220V.
Sættet virker upåklageligt og kvaliteten/signalet er samme standard som hvis det havde været med kabler..
Et enkelt lille minus er at der kan være en lille smule forstyrrelser på signalet hvis jeg samtidigt anvender mit trådløse netværk på computeren.. men da jeg sjældent anvender de to ting på samme tid, er dette ikke noget større problem..

Jeg gav 299,- for mit i den lokale TDC-butik.. og jeg ved at ALDI nogle gange har det på tilbud.. :)

Det ser sådan ud:
Billede

Jeg ved at UnitedPublic har et lignende system til overførsel af lyd imellem computer og anlæg... men ved ikke helt hvilke erfaringer han har med det..

http://www.pcworld.no/produktguiden/ind ... d/S1546352
Senest rettet af TheJackal 04 okt 2005, 10:42, rettet i alt 1 gang.
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Jeg må desværre skuffe med mit, kvaliteten er simpelthen helt i bund, men det kan jo skyldes fejl i mit udstyr.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Prometheus

Indlæg af Prometheus »

Takker for jeres input! :-) har fundet indtil flere produkter af forskellig art som kan løse opgaven...nu skal jeg bare beslutte mig for hvilken løsning jeg helst vil have :-)
thorolf15
Geografisk sted: Somewhere in France :)

Indlæg af thorolf15 »

Jeg har selv sat det op hos mig, og det virker faktisk ok...

Mit problem var at faa billede fra TV (SECAM) overfoert til mit andet TV (PAL), da det ikke ellers kan modtage fransk TV signal... Ville have mulighed for at se film fra xbox, TV, samt lyd fra anlaeg ind i sovevaerelset...

Alt dette er fint lykkes med en traadloes sender, men...

Kvallitet er altsaa ikke helt i top, men stadig OK til mit behov.

wifi signaler generer den, dvs. er min IPAQ online samtidig med fucker det op!

Damn tog det mig lige lang tid at finde ud af at det var der problemet var :oops:
Besvar