Hjælp til installering af ram... (løst)

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Darkheart
Geografisk sted: Always under // or above
Kontakt:

Hjælp til installering af ram... (løst)

Indlæg af Darkheart »

Hey'e,

Har lige købt en gig ram som jeg lidt regnede med jeg bare kunne smide i, men når jeg starter maskinen viser den bare en blinkende dos-agtig cursor ting, hvilket er nederen.

Har læst mig frem til (lidt for sent, doh) at ram mærker ikke altid kan sammen - de gamle ram jeg har i er

512MB Corsair Value (2x256, kører dual, dimm 184 PC3200/400mhz)

og de nye er et sæt Kingston Value (2x512 samme specs)...

Er der mon noget trick til at få det her til at fungere, eller skal jeg virkelig have dem byttet til et sæt Corsair Value før end jeg skal regne med at kunne bruge begge sæt?

Bundkort er et Asus P4P800.

På forhånd tak,

Evt. link til et godt dansk/engelsk hardware forum er også værdsat, så jeg slipper for at vise min udvidenhed herinde hele tiden :lol:
Senest rettet af Darkheart 05 okt 2005, 14:52, rettet i alt 1 gang.
- Darkheart -
We fools who love...
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

www.hardwareonline.dk
www.tweak.dk
www.overclocking.dk
www.tweakup.dk

Der var links.

Jeg foreslår du prøver med Kun kingston i - virker det så?
Hvis ja - prøv så med kun en kingston og en corsair - virker det stadig?
Tjek om du prøver at køre dualchannel med forskellige ram-sæt - det går nemlig ik.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Darkheart
Geografisk sted: Always under // or above
Kontakt:

Indlæg af Darkheart »

Edit:

Tak for svaret - og smart som jeg er, jeg nu udstille min idioti igen: det viste sig at een af de små vide klemme-dimser der skal fastgøre modulet ikke var klikket helt i, så modulet ikke sad helt i. Suk. Nej nej, det er ikke en dum fejl, det er det ikke... Men hovedsagen er, at det virker nu, hurra for det :D
- Darkheart -
We fools who love...
Besvar