Nogen som har prøve windows vista ??

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Brugeravatar
TD-MILI
Kontakt:

Nogen som har prøve windows vista ??

Indlæg af TD-MILI »

Nogen som har prøve windows vista og hvad syntes i om det ??
Lokefar
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Lokefar »

Jeg har kun prøvet en beta version (Så vidt jeg ved er der vidst heller ikke andet ude) men jeg syntes grafikken deri er monster fed. Man kan lave nogle ret cool ting med ens browser, stifinder mm. Endvidere åbner tingene på sådan en cool pop-up måde.

Min bror siger at de nye dybere ting først kommer i de senere versioner så kender ikke til andet end grafikken hvilken jeg finder fee, men det skulle vidst trække okay med systemresourser ;)
Dangerman, keep the bongos alive!!!

"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
webwarp

Indlæg af webwarp »

He he ja kan se det er smag og behag... Jeg har også kørt den, og jeg synes der er nogen latterlige ting der i, som en fuldstændig overdrevet brug af grafik, så endnu mere POP!! end i XP..

Grafikken kører dog også over dit grafikkort i stedet for CPU som idag, så derfor bliver det et must når den kommer, at have 512 mb godt grafikkort, slut med det onbard der præger de fleste pc'er i hjemmene idag..

Altså, for mig at se, er der blot tale om, en ny windows, med mere POP, ligesom at gå fra 2000 til XP, nærmest de samme funktioner, bare mere spild af system resorucer.. Der er dog enkelte smarte funktioner, men de største lader jo til at blive udeladt i den endelige version ..
pr0n
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

Ja du glemmer så lige at der kommer et helt nyt filsystem som skulle indexere filerne på en måde som minder lidt om en mainframe's måde
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
webwarp

Indlæg af webwarp »

Nej, skrev jeg jo .. At der var kommet smarte nye funktion, DER BLIVER UDELADT.. og det er en af dem desværre ..!
pr0n
PsyClone
Geografisk sted: Aalbizzle
Kontakt:

Indlæg af PsyClone »

Om man vil eller ej, så revolutionerer Microsoft software industrien idag. I mine øjne kan jeg ikke se nogen som helst grund til at hade Microsoft.
Tænk over hvad i har fået af dem!

Windows Vista får helt sikkert en kolosal effekt på software udvikling.

Men nu må vi se...

Det kan jo være Linux har taget over til den tid? :P (SOM OM!)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Hva' hr. PsyClone... Hvor meget noget de at fylde i dine ører til det foredrag af Microsoft? :lol:

Ej jeg er faktisk enig et langt stykke hen af vejen... Og det med ting der popper op på alle mulige smarte måder er vel ikke værrere end Apples Tiger OS?
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
webwarp

Indlæg af webwarp »

Derfor vi jo heller ikke kan lide apple :)

men altså var ikke et had mod MS herfra... Sys de laver fino OSz.. Men bare træt af alt det POP som spilder resourcer.. Fx WMP .. sluger jo sindsygt meget hukommelse, og altså.. Default opsætning på XP.. intet mindre end grim, men pyt, værre er det spild af resourcer.. Glæder mig da oxo til Vista, om end jeg ikke tror jeg konverterer straks denne gang.. Nu kan de få lov at sende en sp1 ud inden jeg skal have det ind :)
pr0n
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

webwarp skrev:Derfor vi jo heller ikke kan lide apple :)
/me slapper webwarp på bedste irc-qnet-chat maner og beder ham shhhhh!
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

webwarp skrev:Derfor vi jo heller ikke kan lide apple :)

men altså var ikke et had mod MS herfra... Sys de laver fino OSz.. Men bare træt af alt det POP som spilder resourcer.. Fx WMP .. sluger jo sindsygt meget hukommelse, og altså.. Default opsætning på XP.. intet mindre end grim, men pyt, værre er det spild af resourcer.. Glæder mig da oxo til Vista, om end jeg ikke tror jeg konverterer straks denne gang.. Nu kan de få lov at sende en sp1 ud inden jeg skal have det ind :)
Pop? Siger ham der er nødt til at bruge z'er i sine udtalelser og som skriver som en 14-årig poptøzzarh!

Iøvrigt kan jeg høre, at du ikke har læst en skid på lektien.
Det nye Windows er en helt nyskrevet kode - hvor XP er bygget over NT koden, som delvist er bygget over 98-koden.
Den nye kerne i XP kommer til at være bygget op, så den fungere mere ala Linux's system - nemlig en simpelt kerne som man tilføjer til - istedet for den nuværende, hvor man indbygger alt i kernen fra starten

Derudover vil der være et helt nyt filsystem, som kommer til at hedde WinFS (ikke så originalt, men hvad fanden) - og hvad sker for din manglende viden om grafik?
512Mb grafikkort? For det første er det ikke antallet af megabyte, der har noget med grafikkortets ydelse at gøre (ikke endnu, da vi på ingen måde har programmer med store nok bitmaps til det og heller ikke har understøttelse af 512mb grafikkort i særlig mange programmer - udover DOOM III og nogle få spil), men derimod core og rammenes hz-clock.
Og når vi så har været det igennem, skal vi så lige blive enige om hvor lidt det kræver - rent grafikmæssigt at lave den grafik der bliver brugt?
Og lad os nu sige, at det var så svært at køre - hvordan fanden har folk så kunne prøve det, hvis deres grafikkort ikke kan køre det?

Jeg er ikke selv den store fan af Microsoft, men hader folk der bare sviner uden at ane en skid om hvad de siger.

Og det jeg havde det største problem med var nok bare de der udtryk du brugte... Men fair nok... Kunne være jeg skulle trække mig tilbage i seng.. - Hvem ved.. Måske gik jeg lidt over gevind..... hvor har jeg lagt mine piller... *yawn*

Godnat

Tsk Tsk Tsk....

//dwr

(Forbehold for manglende ord)
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Det tekniske vil jeg ikke blande mig i for det har jeg nok lidt for lidt forstand på, dog tror jeg når folk siger at det kommer til at kræve ressourcer at det passer!

Tror det bliver lidt ala da folk skiftede fra 3.11 til 95, der skulle mange pludselig ud og skifte hele maskinen ud, hvilket i og for sig er godt for udviklingen, hvis ikke softwaren kræver noget af maskinen så kræver forbrugeren heller ikke mere af producenterne = skidt for os, for det er der ingen fed fremtid i.

Når det er sagt så glæder jeg mig til den færdige udgave af Vista for det med at dømme et produkt på en betatesters udsagn, ja... det mener jeg man kan bruge til røv. Systemet er stadig ustabilt (måske med vilje), langt fra alle funktioner er implementeret og brugervenligheden er da slet ikke i top.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
PsyClone
Geografisk sted: Aalbizzle
Kontakt:

Indlæg af PsyClone »

QrazyLeg skrev:Hva' hr. PsyClone... Hvor meget noget de at fylde i dine ører til det foredrag af Microsoft? :lol:
Haha.. Ret meget, som du ka' se! :D
Ej, jeg kan godt li' Microsoft. De behandler deres udviklere som konger.

Det syntes jeg er herligt. :)
Renow
Geografisk sted: Lige her
Kontakt:

Indlæg af Renow »

er der nogen der har nogle screen shot fra windows vista?

og evt nogen der ved hvornår den udkommer?
chart.dk@efnet
GamBi
Geografisk sted: Slet mig
Kontakt:

Indlæg af GamBi »

http://images.google.com/images?svnum=1 ... s+longhorn

Jeg mangler en cd key til Windows Vista / Longhorn 5219 som virker!
Har prøvet alle på crackz.am og serials,com
Slet mig
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Jeg ved sq ikke lige hvilket build osv. det er jeg har crack til men den hedder således.

AntiWPA.Beta.3.for.Microsoft.Windows.Vista.Longhorn.Beta.1.32Bit.And.64Bit.DVD.WinBeta.Releases-AntiWPA
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
GamBi
Geografisk sted: Slet mig
Kontakt:

Indlæg af GamBi »

UnitedPublic skrev:Jeg ved sq ikke lige hvilket build osv. det er jeg har crack til men den hedder således.

AntiWPA.Beta.3.for.Microsoft.Windows.Vista.Longhorn.Beta.1.32Bit.And.64Bit.DVD.WinBeta.Releases-AntiWPA

kan man så install uden cd key?
Slet mig
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Et sted i DK

Indlæg af DoMiNaToR »

dwr skrev:Derudover vil der være et helt nyt filsystem, som kommer til at hedde WinFS (ikke så originalt, men hvad fanden)
Så lad lige mig rette lidt på dig, vista komme ikke til at indeholde WinFS fra starten af men det kommer som en service pack senere, da MS ikke kan nå at lave det færdig, så det er faktisk ganske rigtigt som han skriver at det ikke indeholder et nyt filsystem.

Her er en lille quote fra newz.dk:

WinFS var en af de helt store nyskabelser til Windows Vista, men blev fjernet da man ikke kunne nå at blive færdig med det. WinFS vil derfor komme som en opdatering engang i 2007.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

DoMiNaToR skrev:
dwr skrev:Derudover vil der være et helt nyt filsystem, som kommer til at hedde WinFS (ikke så originalt, men hvad fanden)
Så lad lige mig rette lidt på dig, vista komme ikke til at indeholde WinFS fra starten af men det kommer som en service pack senere, da MS ikke kan nå at lave det færdig, så det er faktisk ganske rigtigt som han skriver at det ikke indeholder et nyt filsystem.

Her er en lille quote fra newz.dk:

WinFS var en af de helt store nyskabelser til Windows Vista, men blev fjernet da man ikke kunne nå at blive færdig med det. WinFS vil derfor komme som en opdatering engang i 2007.
Hmm... Det er rettet siden jeg har læst om det ;)
Derudover så er det for tyndt efter min mening at sige, at Vista kommer til at bruge mange ressourcer på det grafiske. For sådan er det jo med alt - det er relativt. Og i forhold til bare skrivende stunds standard computeren, så ligger de jo så meget over f.eks. XP's krav, at XPs forbrug af ressourcer næsten er intetsigende. De eneste computere, der får brug for at opgradere for at køre Vista _optimalt_ er lowend computere. Midend ligger allerede over standardkravene. Og highend er jo så meget foran allerede, at det er ligemeget..
Alle mente jo også, at XP trak aaaaalt for mange ressourcer, da det blev udgivet... Og nu om dagene - hvem bliver så skræmt af det her:
Microsoft skrev:PC with 300 megahertz or higher processor clock speed recommended; 233 MHz minimum required (single or dual processor system);* Intel Pentium/Celeron family, or AMD K6/Athlon/Duron family, or compatible processor recommended
128 megabytes (MB) of RAM or higher recommended (64 MB minimum supported; may limit performance and some features)
1.5 gigabytes (GB) of available hard disk space*
Super VGA (800 x 600) or higher-resolution video adapter and monitor
CD-ROM or DVD drive
Keyboard and Microsoft Mouse or compatible pointing device
Jeg mener... Jeg har en bærbar med 700mhz P3, 512mb SDRAM og 12GB harddisk - hvilket jo er suverænt under standarden nu om dage - selv for den almindelige forbruger, der ikke ved hvad clocking eller ram er..
Den kører XP fuldkommen flydende... Nu er vores maskiner op mod 5 gange hurtigere og den grafiske del af maskinen er op mod 10-doblet... Skal bare så ikke bruge bare en lille bitte smule af det vi har understreget vi har behov for...?

Og så lige til Gambi: 80% af de billeder har aldrig set en longhorn maskine... Det er xp-maskiner med desktopx eller ligende shell-program på. Shell-theming kan fungere som en 100% efterligning. Bare uden de funktionelle fordele. (Filsystemer og anden programmel)
mathiash

Indlæg af mathiash »

Kan nogen fortælle mig hvor man kan hente det ? :D :P
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Hvis du taler om betaen, så kan du hente den på diverse internet-sider med link til p2p - ellers kan det findes på irc, nyhedsgrupper, ftp'er og diverse andre.
Besvar