Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.
Tør ikke sig, hvor tyk de er hvordan og hvorledes. Kan nemt være en linksys WTG54G kan når igemnen eller skulle du bare køb et extra access point så tæt som mulig. Som så for stærker dit signal
Nu er det svært at se om det er lejligheder eller kollegieværelser, for det betyder jo lidt for hvor mange rum med vægge der er.
Linksys´en er helt klart et godt bud på en stabil forbindelse, men med afstanden der (og formålet er vel at dele en internetforbindelse) så bør i nok kigge på en ekstra antenne til den også.
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
UnitedPublic skrev:Nu er det svært at se om det er lejligheder eller kollegieværelser, for det betyder jo lidt for hvor mange rum med vægge der er.
Linksys´en er helt klart et godt bud på en stabil forbindelse, men med afstanden der (og formålet er vel at dele en internetforbindelse) så bør i nok kigge på en ekstra antenne til den også.
Ja, vi ville meget gerne dele en 10/10...
Ellers må vi bare give Viceværten en kasse pils også grave noget kabel ned....
Hvis der evt. er loft (nu ved jeg ikke hvor høj bygningen er og hvor højt oppe i bor), så kunne i sætte 2 access points der. Ellers kunne prøve at trække et kabel op til lofte, placere routeren der og så et accesspoint i hver retning - dermed få den kortest mulige afstand til den der er længst væk.
Iøvrigt - 4 lejligheder? Jeg ser kun 3 (dig, ven1 og ven2) og regner ikke med at en af noname skal være med..
Endnu en mulighed (den er dog lidt fucked og helt klart eksperimentel) er vel at trække strøm ud og grave et accesspoint ned i jorden mellem jeres lejligheder - hvis der overhovedet er noget.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Hvis Noname 1 og 2 er med, så er det vel bare at stille routeren op hos dem.. og ellers hos ven 1.. så vil den jo være placeret mest muligt centralt og dermed have kortere afstand til den fjerneste end hvis den fx står hos dig...
Jeg har den Linksys UnitedPublic omtaler, og når jeg fx er på besøg på 2 sal i min opgang (bor selv i stuen) så har jeg stadig FULD skrald (54 mbit) på netværket... selvom der er 2 massive beton-gulve/-lofter imellem.. så mon ikke den vil kunne trække det hos jer..?!
Regards
TheJackal
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |