Hjælp til spyware prog. eller lign.

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Hjælp til spyware prog. eller lign.

Indlæg af Sunshine »

Nu er jeg snart ved at gå amok! Jeg har fået noget åndssvagt spyware på min computer, hvor jeg får popups konstant! Jeg synes jeg har prøvet mange forskellige antispywareprogrammer, blandt andet Microsoft Antispyware, Spywaredoctor og Spysweeper, og popup-stoppere, men intet vil tage det lort. Er der nogen, der vil anbefale mig et program eller noget jeg kan bruge?
Billede
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Re: Hjælp til spyware prog. eller lign.

Indlæg af amh »

Sunshine skrev:Nu er jeg snart ved at gå amok! Jeg har fået noget åndssvagt spyware på min computer, hvor jeg får popups konstant! Jeg synes jeg har prøvet mange forskellige antispywareprogrammer, blandt andet Microsoft Antispyware, Spywaredoctor og Spysweeper, og popup-stoppere, men intet vil tage det lort. Er der nogen, der vil anbefale mig et program eller noget jeg kan bruge?
Det er rigtigt godt det hér:
Lava Soft Ad Aware Personal

Hijack This
men pas på med at bruge det!!

Kode: Vælg alt

Dette lille program benytter du, når komandoen over din computer er overtaget udefra. Når du efter utallige forsøg ikke kan slippe af med den startside andre mener du har brug for, eller når det ikke er lykkedes dig, at slippe af med popups, selv om du bruger popup-dræbere. HijackThis bør ikke benyttes, før du må indse, at et positivt resultat med Spybot, Ad-Aware eller andre gode spyware-fjernere ikke lykkes. 

HiJackThis er nemt at downloade og installere, men svært at benytte for ikke-kendere af spyware. HiJackThis undersøger bestemte områder i din registreringsdatabase og andre steder på din pc. Herefter præsenterer programmet dig for en liste, som både indeholder gode legitime programmer samt de såkaldte hijackers, hvilket er programmerne som gør, at andre har overtaget herredømmet over din pc og som skal fjernes. Det er op til dig at bestemme hvad der skal fjernes, og hvad der ikke skal. Fjern aldrig nogensinde det hele og vær meget forsigtig. 

Er du ikke ekspert på området spyware, må du enten alliere dig med en ekspert eller kopiere hele loggen over til et forum og lade eksperter kigge på den, og fortælle dig hvad du kan fjerne. Det er den eneste måde du ikke kommer galt afsted. Vort forum er velegnet, og du får Danmarks bedste eksperter på området til at kigge på din log. 

Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Okay, tak for tippet :) Da jeg absolut ikke er ekspert prøver jeg nok bare Ad-aware SE.
Mange tak :)
Billede
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Sunshine skrev:Okay, tak for tippet :) Da jeg absolut ikke er ekspert prøver jeg nok bare Ad-aware SE.
Mange tak :)
Så lidt. Bruger også hun Hijackthis i yderst tilfælde, for som regel kan Ad Aware klare det :)
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Du kan også bare stoppe med at besøge de tyske pr0n sider ;)
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Hehe down1 ja det var selvfølgelig en mulighed :wink:

Ad-aware kan heller ikke tage det.. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre. :?
Billede
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Hvis adaware ikke kan tage det... Hent hijackthis, lav en log, få den hosted et sted på nettet og spørg så på hol.dk om der er nogen der kan hjælpe dig med at analysere den...
Der er altid nogen der kan hjælpe.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

dwr skrev:Hvis adaware ikke kan tage det... Hent hijackthis, lav en log, få den hosted et sted på nettet og spørg så på hol.dk om der er nogen der kan hjælpe dig med at analysere den...
Der er altid nogen der kan hjælpe.
Husk at skrive, at du er en lækker tøs med store kasser - og rigtig meget har brug for en hvid prins til at redde dig.

Der er nok en eller anden 14-geek der vil gøre alt for dig så :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Zivago

hmm......

Indlæg af Zivago »

Kender du navnet på det spyware du har fået på din computer ?.

Zivago
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

ja hun gør så. Kan lige gå ind og scanne hendes computer lidt senere og så skrive de filer det drejer sig om. Jeg kan heller ikke få dem fjermet, selvom jeg er en haj til sådan noget.! :(
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Kontakt:

Re: hmm......

Indlæg af Sunshine »

Zivago skrev:Kender du navnet på det spyware du har fået på din computer ?.

Zivago
det GJORDE jeg, og jeg fandt ud af, at det på en eller anden måde regenerede sig selv når jeg genstartede, men jeg fik det fjernet med Antispyware. Alligevel får jeg stadig popupperne, selvom alle de spywareprogrammer jeg har prøvet siden ikke kan finde noget som helst.
Så den kan ikke finde noget, men når jeg får lidt mere tid må jeg prøve hijackthis

EDIT: Filerne var under navnet Adware.cmdService og lå følgende steder:

C:\WINDOWS\Q2FtaWxsYSBI+GpnYWFyZA\asappsrv.dll
C:\WINDOWS\Q2FtaWxsYSBI+GpnYWFyZA\command.exe

De er sat i Quarantine, men alligevel fortsætter popups'ene. Betyder det, at det ikke er de filer, men noget andet? Eller bare at det der Quarantine ikke hjælper?
Billede
dj xcite
Kontakt:

Indlæg af dj xcite »

Okay det her er taget fra en guide jeg har brugt, fjernede alle mine problemer, men det med at lave et post på et spyware forum er en god idé... spywarefri.dk f.eks.

But here goes:

1. Hent og dobbeltklik på smitRem.exe

http://noahdfear.geekstogo.com/click%20 ... k.php?id=1

Programmet pakker sig ud til mappen smitRem.

2. Hent Ad-aware

http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#ad-aware

Installer programmet, start det og opdater online, du skal IKKE scanne endnu.
Indstil Ad-Aware efter denne vejledning:
http://www.spywarefri.dk/manualer/adaware-manual.htm
Luk Ad-Aware igen.

3. Hent Ewido:

http://www.spywarefri.dk/downloads1/ewido-setup.exe

Installer og kør Ewido - Opdater straks efter installationen programmet (men lad være med at scanne endnu).

4. Genstart i fejlsikret

5. Åbn mappen smitRem, og dobbeltklik på RunThis.bat (Følg vejledningen i vinduet.)

6. Kør en fuld scanning med Ad-Aware, fjern alt det finder.

7. Kør en fuld scanning med Ewido.

Alt hva du finder under dine scanninger fjerner du bare, og sørg lige for at kigge under de der "quarantined files" ting, og fjern det derfra også, så du er sikker :)

Derefter starter du windows op igen, og så kør en Online virus scanner fra Panda, Mcfee eller nogen af dem.

Håber det hjælper.

Hilsen en 14 årig aknes nørd der er forelsket i Lara Croft ^^
Brugeravatar
Neque
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Neque »

Ellers er de guides, han har på www.arlet.dk også ganske gode :)
Besvar