Hjemme netværk

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
SneTh
Kontakt:

Hjemme netværk

Indlæg af SneTh »

Jeg hare et problem med mit hjemme netværk!! Ingen på netværket kan se hinanden men vi kan godt pinge hinanden!! syntes det virker ret mærkeligt men har ingen anelse om hvad det kan være!! jeg kører over en d-link DI-604 router.
Håber i kan hjælpe!!

--=SneTh=--
SneTh over and out..
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Prøv at sørge for at i har ip'er forholdsvis tæt på hinanden, sæt samme workgroup og samme subnet mask.

Derudover skal i sørge for at have de samme protokoler installeret og i skal have samme opsætning i xp (nemlig der hvor jeres computer er på nettet gennem it lokalt netværk eller gateway).

Held og lykke
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
SneTh
Kontakt:

Indlæg af SneTh »

Nu henter jeg jo automatisk ip om min ip er helt forkert!! den burde vel være noget i retningen af 192.168.0.? men den er noget med 80.161.38.?
SneTh over and out..
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

du kan gå ind i consollen og skrive følgende:

ipconfig /release

Så nulstiller den din ipadresse

skriv derefter

ipconfig /renew

og den skulle gerne opdatere din ipadresse. Hvis den kommer med den samme adresse, prøv igen et par gange. Lykkedes dette ikke har du sat dit netværk forkert op
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
SneTh
Kontakt:

Indlæg af SneTh »

Jamen det mærkelige er at det virkede igår men i dag er der bare ingenting der virker og jeg kan ikke engang logge ind på min router!! har prøvet at sætte en anden til og den siger det samme!!
SneTh over and out..
Besvar