Nykøbt computer crasher - MSI

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
overlord
Geografisk sted: DK

Nykøbt computer crasher - MSI

Indlæg af overlord »

Hey.

Jeg har for noget tid siden købt en computer bestående af:

MSI-bundkort med NVIDIA nForce4, K8N Neo4
AMD Athlon 64 3200+
MSI GFX, Geforce 6600GT 128MB DDR
2048 MB RAM PC3200 (delt på 4 blokke)

Jeg forstår ikke hvorfor, men jeg crasher mindst 2-3 gange om dagen. Det kan både være i spil, men også midt i word eller windows. Nogle gange når den crasher kommer der en utrolig iørefaldende og irriterende pivetone - andre gange er tonen der ikke (den kommer kun hvis jeg er igang med noget hvor der er lyd på).

Er der nogle der har en idé til hvordan jeg kan få rettet op på dette? Umiddelbart var jeg sgu glad for min nye computer, men glæden forsvinder lidt når den crasher uhæmmet :-(

Jeg ved ikke om det er varme, forkerte drivere eller forkert opsætning der gør, at jeg har det her problem. Håber at der er nogle derude der måske har oplevet noget lignende, eller bare har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre.

mvh. mark
Brugeravatar
JayJay^^
Geografisk sted: Nord

Indlæg af JayJay^^ »

Tjek hvad CPU temp er (min AMD64 er 39 grader, så kan du se om dit er meget højere), hent / kør en mem test, tjek om alle I/O kort sidder ordentligt, byt evt lidt rundt på dine ram blokke, har flere gange været årsag til problemer / ustabilitet i nogle af mine computere gennem tiden..

http://www.ultimatebootcd.com/ <- prøv evt nogle af de forskellige tests der ligger herpå
<---------------------------->
§1 I'm always right
overlord
Geografisk sted: DK

Indlæg af overlord »

okay tak :) jeg må bare igang med at åbne siden af computeren og tjekke de forskellige ting.. skriver igen senere
Gid jeg dog havde mere --->
Billede
Besvar