Hej derude
Jeg har lige købt en ny pc'er og har lige kørt 3DMark03 på den og jeg fik kun 4069 point...
Kan det virkelig passe jeg får så lidt i score når min pc ser sådan her ud??? :
AMD Athlon 64 3700+
Asus A8V-E SV
512 DDR Ram Samsung (3200)
160 gb Maxtor(SATA)
Palit Daytona Geforce 6600 PCI-E (256 DDR2 ram)
Computeren er helt ny formateret og har kun installeret drivers også 3DMark03 på den....
Problem med ny pc
Redaktør: Moderators
Problem med ny pc
When Music Becomes A Lifestyle...
- UnitedPublic
- Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!
Nu bruger jeg ikke 3D Mark helt vildt meget (læs slet ikke)
Selvom din PC er sprit ny så er det jo ikke nogen top specifikation du har der, uden at det er ment som en fornærmelse.
Gfx kortet er godt, udemærket til alm spil brug (har det selv, dog fra Asus), men ikke et top gamer kort, så måske det betyder noget for ydelsen.
Rammene kunne der vel også sagtens være flere af.
Selvom din PC er sprit ny så er det jo ikke nogen top specifikation du har der, uden at det er ment som en fornærmelse.
Gfx kortet er godt, udemærket til alm spil brug (har det selv, dog fra Asus), men ikke et top gamer kort, så måske det betyder noget for ydelsen.
Rammene kunne der vel også sagtens være flere af.

_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
En ting er sikkert - det er LANGT fra optimalt. Er du sikker på at det ikke er 3DMark05, du har brugt?
Nå men jeg ville skyde på, at du ville ende på en 9000 point eller så, hvis det hele virkede optimalt. (+/- 1000 point)
Jeg ville foreslå dig:
1. Bedre grafikkort - min. 6800GT eller x800
2. Ikke bare flere, men også hurtigere ram. PC3500 eller PC4000 - min. 1GB ialt
3. Tjek dine drivere. Sørg for at ikke installere dem på CD der følger med, men de nyeste fra producentens hjemmeside. (Og sørg for at få dem ordentligt afinstalleret inden du installerer nye)
4. Prøv med andre programmer. PCMark, AquaMark, SuperPI (mest til cpuen og dens stabilitet)
5. Tjek at du har forbundet ekstern strøm til grafikkortet.
6. Sørg for, at du har en PSU, der giver både nok strøm og nok spændning på alle linier til maskinens behov.
7. Tjek bios om Cool'N'Quiet er slået til - hvis det er, så prøv at slå det fra og tag testen igen - det kan være der er sket en fejl og den ikke har clocket den ordentligt op igen.
Du skal iøvrigt huske, at 3DMark, jo er et grafik-baseret testprogram - ja, den bencher din CPU også, men ikke lige så meget som de andre programmer gør.
Din suveræne fordel i den maskine er din CPU, der ligger på et relativt højt niveau i forhold til "markedet" og flaskehalsen er dit grafikkort og din ram, der outdated ifh. til ydelsen du får fra CPUen.
Hvis du køber f.eks. PC4000 ram, kan du hæve FSB'en langt højere.
Se på det sådan her:
Flere mb ram = Flere kræfter (f.eks. mængden og størrelsen af programmer den kan afvikle)
Hurtigere ram = Højere hastighed (hvor godt/hurtigt den afvikler den omtalte programmer)
-
Fandt lige en bench, der ligner dit system en lille bitte smule:
Nå men jeg ville skyde på, at du ville ende på en 9000 point eller så, hvis det hele virkede optimalt. (+/- 1000 point)
Jeg ville foreslå dig:
1. Bedre grafikkort - min. 6800GT eller x800
2. Ikke bare flere, men også hurtigere ram. PC3500 eller PC4000 - min. 1GB ialt
3. Tjek dine drivere. Sørg for at ikke installere dem på CD der følger med, men de nyeste fra producentens hjemmeside. (Og sørg for at få dem ordentligt afinstalleret inden du installerer nye)
4. Prøv med andre programmer. PCMark, AquaMark, SuperPI (mest til cpuen og dens stabilitet)
5. Tjek at du har forbundet ekstern strøm til grafikkortet.
6. Sørg for, at du har en PSU, der giver både nok strøm og nok spændning på alle linier til maskinens behov.
7. Tjek bios om Cool'N'Quiet er slået til - hvis det er, så prøv at slå det fra og tag testen igen - det kan være der er sket en fejl og den ikke har clocket den ordentligt op igen.
Du skal iøvrigt huske, at 3DMark, jo er et grafik-baseret testprogram - ja, den bencher din CPU også, men ikke lige så meget som de andre programmer gør.
Din suveræne fordel i den maskine er din CPU, der ligger på et relativt højt niveau i forhold til "markedet" og flaskehalsen er dit grafikkort og din ram, der outdated ifh. til ydelsen du får fra CPUen.
Hvis du køber f.eks. PC4000 ram, kan du hæve FSB'en langt højere.
Se på det sådan her:
Flere mb ram = Flere kræfter (f.eks. mængden og størrelsen af programmer den kan afvikle)
Hurtigere ram = Højere hastighed (hvor godt/hurtigt den afvikler den omtalte programmer)
-
Fandt lige en bench, der ligner dit system en lille bitte smule:
Kode: Vælg alt
9497points
CPU:-:P4 Prescott 3GHz/800MHz NW HT
CPU køler:-:AquaComputer Cuplex
Bundkort:-:Abit IC7
Ram:-:4x512Mb/400MHz Pc3200 Dual (2GB)
Grafikkort:-:Sparkle 6600GT 128Mb DDR3-ram
GFx Køler: Asetek DYO Vand
Lydkort:-:Sound Blaster Live! 5.1
Harddisk:-:Maxtor DiamondMax 9 120Gb
Harddisk:-:Maxtor DiamondMax 9 160Gb
Kabinet:-:Addtronics 7896A Hightower
PSU:-:Chill Innovation CP-520A2 520w
D Brænder:-:Liteon 40x12x48
Skærm:-:Medion 19" V.1998LJ
TV:-: 28"PhilipsVær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Nå nu fik jeg så min computer op og køre og så konstaterede jeg så også et problem!
Hver gang min computer genstarter/starter op så SKAL der være en windows xp cd i cd'rom drevet.. en af mine venner har samme problem og det er samme bundkort.. nogen der kender noget til det?
Jeg har :
nVidia nForce4 Ultra, Socket 939, 8 Channel Surround, PCI-E VGA, GLAN,
SATAII RAID, Dual DDR400
link til det kan ses her
Hver gang min computer genstarter/starter op så SKAL der være en windows xp cd i cd'rom drevet.. en af mine venner har samme problem og det er samme bundkort.. nogen der kender noget til det?
Jeg har :
nVidia nForce4 Ultra, Socket 939, 8 Channel Surround, PCI-E VGA, GLAN,
SATAII RAID, Dual DDR400
link til det kan ses her
Drain, jeg prøvede sammen problem på min P4 engang, jeg fik heller ikke ret høj score i 3dmark.
Jeg fandt ud af at jeg havde glemt at installere en driver der ligger på cd'en til bundkortet. Kan desværre ikke lige huske hvad den hedder, men da jeg installere den så fik jeg lige pludselig dobbel så meget i 3dmark.
Håber du kan bruge det til noget, nu var der jo godt nok en Intel Pentium, og har ikke så meget styr på AMD, men det kan jo være der ligger noget du har glemt og installere
GOD Fornøjelse
Jeg fandt ud af at jeg havde glemt at installere en driver der ligger på cd'en til bundkortet. Kan desværre ikke lige huske hvad den hedder, men da jeg installere den så fik jeg lige pludselig dobbel så meget i 3dmark.
Håber du kan bruge det til noget, nu var der jo godt nok en Intel Pentium, og har ikke så meget styr på AMD, men det kan jo være der ligger noget du har glemt og installere
GOD Fornøjelse
Det hedder en chipset-driver.MirX skrev:Drain, jeg prøvede sammen problem på min P4 engang, jeg fik heller ikke ret høj score i 3dmark.
Håber du kan bruge det til noget, nu var der jo godt nok en Intel Pentium, og har ikke så meget styr på AMD, men det kan jo være der ligger noget du har glemt og installere![]()
GOD Fornøjelse
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.