Tip til et godt stykke ruteplanlægnings software

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Kazo
Proud Chart Attack Member
Geografisk sted: Kbh.

Tip til et godt stykke ruteplanlægnings software

Indlæg af Kazo »

Jeg er i fuld gang med at planlægge en rejse rundt i USA, og mangler i den forbindelse noget software, der kan planlægge ruter, ud fra hvor vejene rent faktisk er. Dvs. med hovedvejsnumre o.lign. Det eneste krav er som udgangspunkt, at det dækker hele USA. Håber I kender til nogle gode programmer!
Billede
DjBaSze

Indlæg af DjBaSze »

Er der ikke noget der hedder AutoRoute ? Mener vi planlagde vores rejse deri engang.
sambleben
Kontakt:

Indlæg af sambleben »

DjBaSze skrev:Er der ikke noget der hedder AutoRoute ? Mener vi planlagde vores rejse deri engang.

jo det er der. udmærket program!
Kazo

Indlæg af Kazo »

Jeg prøver at kigge på det. Tak skal I ha'
Billede
Kazo

Indlæg af Kazo »

Dækker det også USA? Synes jeg ikke jeg kan finde
Billede
Zamiel
Geografisk sted: CPH PsycoWard

Indlæg af Zamiel »

map and guide.. ved ikke om de dækker mere end europa
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Re: Tip til et godt stykke ruteplanlægnings software

Indlæg af FrZ »

Kazo skrev:Jeg er i fuld gang med at planlægge en rejse rundt i USA, og mangler i den forbindelse noget software, der kan planlægge ruter, ud fra hvor vejene rent faktisk er. Dvs. med hovedvejsnumre o.lign. Det eneste krav er som udgangspunkt, at det dækker hele USA. Håber I kender til nogle gode programmer!
Kazo det lyder som om du har planer om at køre USA rundt. En oplevelse som mange herinde ved, at jeg har gennemprøvet. Det med at lave rute hjemmefra viser sig lynhurtigt at være DØDSYGT!

Man er på farten og man har en spand rejsebøger med, som man læser undervejs, hvilket betyder at man ligger sin rute om KONSTANT. Mit råd er at købe kort efterhånden som du kommer til forskellige stater, hvis du har brug for det. Vi købte 1 kort, som dækkede alle hovedveje, og så en 5-10 by kort (New York, Miami, L.A.) bl.a. - Det var perfekt.

Det viste sig dog hurtigt at være dybt unødvendigt, da de skilter EKSTREMT godt derovre, og man altid ved hvor man er (vejene hedder jo 1st, 2nd, 3rd...) Overdrevet nemt.

Tag derover med en overordnet idé, men lad ruten og farten bestemme hvor I sover, hvilken vej i tager, og hvad I ser. Det gør turen 100% mere spontan og 100% federe.

Vi startede med at tage et fly til JFK lufthavn, og have en rejsebog under armen. Det var ALT.. Eller vi vidste at 2 mdr. senere skulle vi have et fly hjem fra Seattle. INTET andet var planlagt. - Og det blev verdens fedeste tur EVER!

Be inspired!
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Kazo

Indlæg af Kazo »

Kanon tak for rådene. Du får lige en PB FrZ.
Billede
Besvar