DVD kompromering!

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
MirX

DVD kompromering!

Indlæg af MirX »

Heysan..

Ville lige høre folkens herinde hvad de synes der er godt til og rippe og komprimere en dvd med?

Bruger selv DVDshrink, og jeg synes personligt ikke den er særlig god til og komprimere ordenligt :D
Så ville lige høre hvad i kan anbefalde.
Jeg legede engang med DVDrebuilder tror jeg nok det hedder, men synes det var alt for anvanceret....
Nå men håber der er nogle som kan anbefalde noget kanont ;)

Takker på forhånd
sambleben
Kontakt:

Indlæg af sambleben »

jeg bruger selv DVDshrink, og syntes det er et nemt og godt program.
Brugeravatar
MirX

Indlæg af MirX »

sambleben skrev:jeg bruger selv DVDshrink, og syntes det er et nemt og godt program.
Ja det er det skam også, men synes det komprimere film for meget ned :D
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Komprimerer filmene for meget ned, det må du lige uddybe?

Den komprimerer dem det du beder den om, og lige nøjagtig så meget at de kan være på en 4,7 gb skive, hvordan kan det være for meget?

DVDShrink er et simpelt, hurtigt og effektivt værktøj til opgaven, det får helt sikkert min anbefaling.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

DVDshrink er ganske godt til den almene bruger... Men der er en kæmpe ulempe ved 1-click-applicationer. Den manglende indstilling og specificering af "passes", hvilket er grunden til at det ser ud til at den komprimere for meget ned. For uden indstillingen af passes, så defineres scener med megen eller lidt aktion ikke ordentligt. Den komprimerer alt ligeligt. Det samme med lyden.

Hvis dette skal overkommes skal der lidt mere avancerede programmer til, hvilket folk ofte ikke finder det nødvendigt at bruge sin tid på da de allerede har filmen i en god udgave og derfor måske ikke gider sætte så høj standard ved en simpel backup.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
MirX

Indlæg af MirX »

Det jeg mener er.
At DVDshrink Feks. vil komprimere en film ned til 60% for at den kun fylder 4,7 GB.
Så kan vi tage CloneDVD som et andet eks. Det vil med samme film måske kun koprimere filmen 75%.
Det jeg så leder efter er godt rip program som kan komprimere filmen ned så lidt som muligt, men skal stadigvæk kunne være på en 4,7gb skive :D

Og det må også gerne have mulighed for at man kan fjerne extra og trailer osv...
Er i med????? :D
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Så skal du til at bruge helt andre metoder..Og ikke bare noget, der tager nogle minutter at lave.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Det er fordi CloneDVD automatisk tager "extras" og komprimerer dem væsentligt mere end DVDshrink. Sæt "extras" væsentligt mere ned i DVDShrink og du har det samme resultat. Endeligt kan der være forskel på hvorledes forskellige programmer regner det ud. Nogle af dem tager ikke stillpictures med f.eks. Andre tager ikke lyden med lige så godt osv.
Brugeravatar
MirX

Indlæg af MirX »

Kan man gøre det?? Synes jeg ikke jeg kunne finde.
Jeg prøvede det med Deep Anylysing, men synes ikke det ændre sig noget
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

ja og det ligger ret lige for. Ud over du kan trykke på re-author, hvor du f.eks. kan vælge kun at tage selve filmen med eller dele af den så kan du over i drop-down boksen i højre side (mener den er der, ca. 4 år siden jeg brugte programmet selv, men har da venner der bruger det) så sæt den på custom istedet for automatic...
Besvar