Skal det danske samfund åbne for en øget indvandring?

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
pono
devarjokendte.dk

Skal det danske samfund åbne for en øget indvandring?

Indlæg af pono »

Hvad sir i damer og herrer?
Sig-Mund

Indlæg af Sig-Mund »

Nej, jeg har stadig ikke forstået hvorfor de kommer. Størstyedelen af dem, kan sagtens leve i deres egne lande. Så kan ikke se, hvorfor de skal blive ved med at søge herop af
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Nix.
BØH
Dr. Evil
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlæg af Dr. Evil »

NO way. Det skal være formindsket indvandring!
For the love of music!
nesia

Indlæg af nesia »

Ja det synes jeg vi skal. Det vil kunne hjælpe os af med nogle af flaskehalsproblemerne på arbejdsmarkedet. Men jeg synes ikke de skal hentes fra små uciviliserede landsbyer uden elektricitet eller rendende vand i Tyrkiet.

Skræmmende at se hvor fremmedfjendske i :roll:
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

jeg synes det er ganske fint som det er nu.! Kan ikke se nogen grund til at øge det.! De andre lande må også hjælpe lidt til i stedet for vi er blandt top3 hvad angår integration.

Men ja, det er utroligt så fremmedfjendske I er haha :P
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
Bubbie

Indlæg af Bubbie »

Jeg ved sku aldrig rigtig hvad jeg skal svare på sådanne spørgsmål. Det er jo langt fra første gang det er blevet smidt i hovedet på én..

Man kan, alt andet lige, ikke undgå at blive påvirket af alle de danskere i landet der mener at alle indvandrere burde få et spark i røven, så de røg ud af landet, og helst så hurtigt som muligt.. Jeg synes heller ikke selv det er fedt at se og høre nyhederne ret ofte snakke om indvandrere der laver balade i et land som de, om man så må sige, har til låns.. Uforskammet!..

Men, på den anden side er jeg stort set ikke i tvivl om at hvis der blev problemer i Danmark, ville mange af de lande hvorfra vi forviser folk, tage imod os med kyshånd.. Jeg har været på private rejser i nogle lande, hvor jeg så ekstremt fattige folk, så fattige at det blev helt ufatteligt og umenneskeligt.. Og de ville med glæde give halvdelen af hvad de ejede og havde, for at man som gæst i deres hjem og land kunne føle sig mere velkommen..

Derfor må min mening være at hvis det er nødvendigt for at hjælpe mennesker i nød, må der komme mere indvandring i Danmark..
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Deejay_Wonder skrev:De andre lande må også hjælpe lidt til i stedet for vi er blandt top3 hvad angår integration.
Mængden af integration hænger jo i en stor grad sammen med hvor velhavende landet, der flygtes til, er. Det nytter jo intet at flygte til Spanien eller Italien for eksempel når deres økonomi i forevejen ikke engang kan klare at få egenbefolkningen (nationaløkonomien) til at løbe rundt. Sverige, Tyskland, Norge, Danmark, Finland, Frankrig og England giver trods alt en chance til dem der kommer fra ringe vilkår til at få det bedre og måske endda rejse hjem og starte noget der (det er jo ikke alle der bliver skal vi huske på). Som sådan synes jeg det er ganske fint som indvandringen er nu.

Mange lande, også vestlige, ser på Danmark som at have en for stram politik på området. Jeg kender ikke reglerne så godt, men vil da til enhver tid sige at hjælpe i nærområderne med den samme mængde penge vil til hver tid være at foretrække. Så rækker pengene meget længere til opbygningen af infrastruktur og iværksættelse mv. Til gengæld kan der ved den metode være en risiko for at et den pengemængde udefra vil vælte landets økonomi og en kæmpe inflation indtræder. I værste fald vil landet gå "konkurs".
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
wlt
Geografisk sted: ******
Kontakt:

Indlæg af wlt »

Det med problemer kan jeg ikke se... Jeg både læse og hørte i jyllands posten. At der var cirka 11.000 ledige håndværkere. Der var cirka beregnet til cirka 1000 til et af hvert fag. murer,tømrer,el osv osv..

Måske skulle vi få dem på arbejdsmarkedet, før vi tog fx. polske håndværkere ind.

Dette er måske bare et bevis på, at selvom der er så meget mangel på arbejdskraft, kan det lade sig gøre at (gå,blive) hjemme.

Når vi har fået dem i arbejde, så kan vi jo altid få flere ledige ind i det sociale system :) heheh...

Vi kunne godt få flere ind, eller nemmere ind udskiftning i dem som har været her 10-20 år, som faktisk for at få ly`og i deres land er det sikkert at være, så det er spørgsmålet om det nogen sinde ske'r.

Jeg vil gerne betale den første fly billit. :oops:
the sound won't listen!
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Ved at få flere f.eks fra Polen til Danmark ville vi kunne få besat nogle af de jobs danskere finder sig selv for gode til. Polakkerne er et meget mere arbejdsomt folk. Men vi kan sammenligne det med Mexicaner i USA, de påtager sig de jobs ingen andre vil have og til en lavere løn.

Jeg mener dog ikke at vi skal udnytte polakkerne og ansætte dem til latterlige lave lønninger. For det første er det simpelthen at skide på dem og det vil også forvride konkurrencen mellem en Polsk og en Dansk håndværker.

Skal vi have arbejdskraft ude fra igen, så skal de have samme forhold, samme løn osv.

Som qleg siger så ser jeg selv en større udnyttelse af vores støtte hvis den blir sat i aktion i deres hjemland, men den metode har vi prøvet og prøver stadig. Og det har angiveligt ikke haft den ønsket effekt. Det er også små naivt fra vores regering og andre landes, at tro støtte i 5-10 år hjælper et land på fode. Forestil jer at skulle genopbygge Danmark fra bunden. Ville kræve mange mange år og utroligt mange penge.
Det jeg savner er en mere langsigtigt plan hvor de vestlige lande (dem som ligger inde med kroner til det) støtter op om et land i en aftalt periode på f.eks 10 - 20 år. Og så kan man samtidig have arbejdes kraft fra Polen i de forskellige lande, indtil de kan tage tilbage til deres eget land og hjælpe med opbygningen.

Så får man et land som kan lave en stabil vækst og langsomt men stabilt genopbygge infrastruktur, sygehus væsen, osv. Når dem som har abrjedet i udlandet så vender tilbage, vender de tilbage med erfarring, penge på lommen og kan evt. støttes af mange af de danske håndværkerer som er arbejdsløse i Danmark. Aflønne danskerne som arbejdede de i Danmark og lade dem hjælpe med opbygningen.

Men som jeg skrev til dig på irc pono:
[13:38:11] <mail|busy> uhh ha den er fandme svær

SOm sagt synes jeg ang. udenlandsk arbejdeskraft at man kan sammenligne det med USA og den arbejdskraft de henter fra mellem og syd amerika.
Dr. Evil
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlæg af Dr. Evil »

Og hvis det er vi skal have mer indvandring - så lad os få dem fra Sydamerika, så er vi ik i konflikt med religiøse interesser og principper, de har samme værdier som os, modsat muslimerne som helst bare vil ha det hele skal foregå som de vil ha det...
For the love of music!
Brugeravatar
raffay

Indlæg af raffay »

Dr. Evil skrev:Og hvis det er vi skal have mer indvandring - så lad os få dem fra Sydamerika, så er vi ik i konflikt med religiøse interesser og principper, de har samme værdier som os, modsat muslimerne som helst bare vil ha det hele skal foregå som de vil ha det...
Endnu et uvidende, ubegrundet og udokumenteret indlæg. Tsk.
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Jeg sys ikke der skal lukkes flere ind end der gør nu. Og hvorfor skal der så ikke det? Fordi vi har alt for mange problemer med dem, der er her nu. Og de problemer skal løses først. Hvis folk vælger at komme til vores land må de leve efter vores regler og normer. Bla. snakker vi dansk her i landet. Når de så kan snakke danak skal de ud og finde sig et arbejde (Det burde ikke være det store problem lige pt). Men hvis de ikke kan finde ud af at leve efter vores regler, ja så er der kun en vej og det er hjem igen. For som jeg ser det er det da en kæmpe gave at få lov at komme til et land som Danmark, og kan de ikke finde ud af det - så må de også selv om det.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Fordi vi _lige_ nu har en højkonjuktur, behøver vi ikke begå samme fejl som i start 70'erne. NEJ, der skal ikke importeres arbejdskraft, da en højkonjuktur altid afløses af en lav-konjuktur med høj ledighed. - og hvad skal alle den "importerede" arbejdskraft så lave?

Vi skal blot lukke grænserne med pigtråd og automatvåben, det er den eneste vej frem.

Dem der er her, skal ud for hver fejl de laver, tror det vil være en effektiv stopper for vold fra "deres" side. - Hvis der er så meget ledighed, så har de jo intet at være "frustreret" over. De kan jo sagtens få job og tjene penge - men de vil jo altid have mere, og vil helst ikke arbejde.

Jeg er harm på 40% af dem -ca. For den lokale pizzamand og kioskmand arbejder mere end 70% af danskerne gør det. Man forstår ikke hvordan de kan være så forskellige i så lille en befolkningsgruppe.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Lokefar
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Lokefar »

FrZ skrev: Jeg er harm på 40% af dem -ca. For den lokale pizzamand og kioskmand arbejder mere end 70% af danskerne gør det. Man forstår ikke hvordan de kan være så forskellige i så lille en befolkningsgruppe.
Kommer an på hvilket land den givne indvandre stammer fra. Kigger man på hele skaren af indvandre er det efter hvad jeg har oplevet, kinesere og lign. der laver mest mens f.eks. somaliere laver mindst. Men det kommer meget an på landet. Nogle lande har en tradition for hvordan et givent stykke arbejde skal laves og af hvem, derved er der tit traditionsproblemer mht. arbejdsmarked.
Dangerman, keep the bongos alive!!!

"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Lokefar skrev:
FrZ skrev: Jeg er harm på 40% af dem -ca. For den lokale pizzamand og kioskmand arbejder mere end 70% af danskerne gør det. Man forstår ikke hvordan de kan være så forskellige i så lille en befolkningsgruppe.
Kommer an på hvilket land den givne indvandre stammer fra. Kigger man på hele skaren af indvandre er det efter hvad jeg har oplevet, kinesere og lign. der laver mest mens f.eks. somaliere laver mindst. Men det kommer meget an på landet. Nogle lande har en tradition for hvordan et givent stykke arbejde skal laves og af hvem, derved er der tit traditionsproblemer mht. arbejdsmarked.
Når jeg tænker indvandrer, så tænker jeg primært på den største etniske befolkningsgruppe - muslimerne. Iran, Irak, Tyrkiet osv.

Så sandt at kineserne med HELT anden baggrund osv. er MEGET MEGET hårdt arbejdende og tager til takke med en MEGET lille løn. Dem kunne danskerne lære meget af.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
LeG0lAsDK
Opera anmelder

Indlæg af LeG0lAsDK »

Om man vil det eller ej, så ligger det vel i den danske kultur at adskille eksternaliteter i form af kulturer som ikke er etniske danskere, her tænkes på f.eks. opgivelsen af muligheden for at få en del af tyskland (efter 1. verdenskrig). Afvisningerne af jødiske flygtninge i mellemkrigsårene osv.
Nu kommer dette meget omfangsrige spørgsmål, der skal da ikke herske tvivl om at man ALDRIG nogensinde, vil fremkomme med en universiel sandhed.
Men vi må altså se i øjnene at den kommende ældrebyrde i Danmark, som ifølge de demografiske fremskrivninger vil være på sit højeste om ca. 40. Da de demografiske fremskrivninger for Danmark forudsiger en stor stigning af ældre i forhold til den erhvervsaktive del af befolkningen, kan det stigende antal ældre blive et problem for den universelle velfærdsstat i Danmark. Den erhvervsaktive befolkning skal forsørge de ældre i Danmark via statsfinansierede folkepensioner, hvilket betyder, at de offentlige udgifter til pensioner og anden ældrepleje vil forøges i denne periode.

Spørgsmålet er så hvordan vi kan løse dette problem, regeringen har nedsat velfærdskommisionen og har fået en række løsningsmuligheder, som de alle har forkastet. Great! Dette skyldes jo primært at de jyske præster i Dansk Folkeparti, ikke kan godkende nogen ændringer, da det vil betyde øget invandring. Well selvfølgelig vil en tyrker ikke passe særligt godt ind i lemvig eller´hvor fanden de nu bor henne? Grundet politisk spil og kludder, har man netop droppet denne enestående mulighed for rent faktisk at kunne løse ældrebyrden igennem en øget indvandring. Men der skal være tale om selekteret invandring, hvor man kan få fat arbejdskraft i de områder, hvor der opstår flaskehalse.

Så ja, der skal være mere invandring, en løsning kunne være at skabe et system, hvor det er lettere og fleksible system, hvor det kan være muligt rejse frit frem og tilbage mellem de forskellige lande mht arbejde.

Men for at opsummerer det så handler det om at personerne herinde blandt andet, må erkende at vi lever i en globaliseret verden, og det betyder at vores mål om at være en nation uden eksternalitet som tyrker osv. ikke eksisterer, andet end i nogle få fremmedfjendske forskruet hjerner. :violent3:

Spørgsmål mm. er velkomne
Besvar