Hvordan startede det hele?

Mixer du musik, komponerer du selv eller har du lavet en fed bastard du synes vi andre skal høre? Så er det her du skal poste dine værker. Dette area er også til mixrelateret diskussion, debat og spørgsmål. Læs retningslinierne øverst i dette area.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
mimic
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Hvordan startede det hele?

Indlæg af mimic »

Kom til at tænke på hvordan alle jer DJ's herinde kom igang med at mixe musik,
hvilket udstyr i startede med at mixe på da det begyndte at blive lidt seriøst (hvis det overhovedet er det ;) )
Hvor mange penge har i skudt i det og alt det der!
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Jeg har lavet musik (Ikke DJ'et) siden jeg var... 9 år... og det er 7 år siden nu (Jeg er 16 - For dem der er dårlige til matematik). Jeg startede med Ejay, som jeg egentlig mener har hjulpet mig ret meget. Så lidt efter lidt blev jeg bedre og fik nogle nye programmer. Fik så Reason i hænderne - og blev totalt forelsket i det, hehe. Så mødte jeg så Simon og Mathias (Sive og Bredflab) og så begyndte vi at lave hiphop musik sammen. Vi har så invisteret i en mikrofon og sådan lidt.

Kan godt være det ikke lige var sådan en historie du ledte efter, men jeg er ikke en af de der.. Diskoteks-Djs... Har mixet lidt i Acid Pro og Magix Audio Studio, men det havde ikke rigtig nogen start - det faldt mig bare ind at prøve. Og så når diverse folk kunne lide det, så hjalp det jo.
BØH
Morten89aalb

Indlæg af Morten89aalb »

En lækker steg ved navn Lasse sagde jeg skulle prøve?!
Bakko
Geografisk sted: Bolivia eller deromkring

starten?

Indlæg af Bakko »

Hmm, jeg var 12-13 år da jeg begyndte med eJay Dance og Rave hehe rave er nok lidt overdreven, men fik det bedre. Jeg lavede musik i eJay til jeg var ca. 15 år og der fik jeg så arbejde i en ungdomsklub, hvor jeg spillede som Dj i 2 år, hvor jeg dertil var begyndt at mixe på computeren med cooledit 2000 (senere pro.) var 16-18 år alderen startede jeg med Atomix, for at prøve at mixe rigtigt, men fik tilbudt af en ven at prøve Traktor Dj og det er så det jeg bliver nu...

Mit nyeste mix hedder HardNation vol. 3 og ligger da herinde ;)
Haude

Indlæg af Haude »

Jeg kan huske jeg fik et kopieret deepdance megamix fra en lokal dj(som 90% sikkert havde det fra nco\\) da jeg var 11 og ville prøve at lave noget lign. Fandt hurtig en demo af ejay og optog med windows lydoptager forskellige musikstykker fra CD'er og satte det så sammen til et mix. Siden har jeg haft fingrene i diverse programmer, men acid er helt klart blevet min favorit. Ellers er jeg mest til live mixing og angående udstyr har jeg brugt LIDT for mange penge på det :P
Hvis det fordi du vil ud og være dj, kan jeg kun sige at det langt, langt, LANGT vigtigste handler om at vælge de rigtige tracks (Med forbehold for genre) :wink:

Gid jeg havde de mix jeg lavede dengang i ejay. Både kvaliteten og det tekniske var rent kaotisk.. :D
Am0k

Indlæg af Am0k »

Er det muligt at downloade de mix programmer gratis et sted?
Senest rettet af Am0k 16 maj 2006, 13:53, rettet i alt 2 gange.
Zivago

Indlæg af Zivago »

Tjaaa... Sådan en forespørgsel bringer minder frem.

Da jeg var proff DJ. fik jeg i 1984 tilbud om at blive medlem af Disco Mix club. En international DJ club, som blev startet sidst i 1983 af Tony Prince - en meget kendt DJ dengang fra Radio Luxemburg.
Forskellige DJ´s kunne sende deres mix ind og få dem vurderet. Hvis de var gode nok, blev de udsendt på bånd til medlemmerne i klubben.

Iøvrigt - DMC danmark blev i en lang periode styret af John Aagaard. En meget ide´rig mand, som senere blev manager for en del danske grupper, som i nok kender: Aqua - Cut & Move - Me & My m.flere.
Mange af de "kendte" folk. har trådt deres barnesko i DMC. F.eks Soulshock - Cutfather - Chief one - Ben Liebrand - Poul Dakyene osv.

Hurtigt gik man fra båndende og man fik vinyl skiver istedet for. Jeg synes det kunne være fedt at lære at mixe, så jeg skaffede mig to pladespillere og en mixer, og øvede mig på at mixe. I 1987 - vandt jeg DM i megamix. Det var en live mix konkurrence, som blev afholdt af EDA (European DJ agency), det booking selskab jeg dengang var medlem af.

De megamix konkurrencer som EDA lavede, var lidt anderledes end de konkurrencer man har idag ( f.eks DMC world champion). Man kunne ikke øve sig på et mix hjemmefra. Når man kom til stedet, hvor konkurrencen blev afholdt, fik man 1 time til at gennemgå nogle kasser med plader, som var stillet til rådighed. Man måtte ikke have egne plader med !. Iøvrigt havde man 4 pladespillere at lege med.

Derefter fik man en time til at lytte de plader igennem man havde fundet. Det var ikke sikkert det var noget man kendte. Når man så skulle i "ilden" - havde man 6 minutter til at lave et mix, med så få fejl som muligt - og så skulle det være dansevenligt. Der sad så 4 dommere, og gave karakter for mixet.
EDA´s mix konkurrencer, forsvandt hurtigt - da DMC stormede frem med deres konkurrencer, som stadigvæk afholdes over hele verdenen.

Jeg er ikke DJ mere, men mixe - det gør jeg stadig. Jeg vil dog helst stadig gøre det med vinylskiver ( jeg har alle min skiver endnu), men ellers roder jeg med Cubase og Adobe Audition (det gamle Cool Edit )

Zivago
"Der alte" på CA.
Haude

Indlæg af Haude »

Am0k skrev:Er det muligt at downloade de mix programmer gratis et sted?
2. Req. af mixprogrammer - sker over i :: Hard- & software / Internet. :wink:
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

jeg startede med at mixe lidt på båndoptager (Det lød af lort). Da jeg så endelig fik min computer, var der en af mine venner der introducerede mig for Cool Edit. Jeg fik virkelig interesse for at mixe i dette program, og da den samme kammerat kom igen efter et år med acid, så var det først jeg begyndte at tilbringe mange timer foran den skærm.

Live dj startede jeg med for 10 år siden efter vi var et par stykker ude at spille til en fest. Efter et stykke tid havde vi skrabet lidt udstyr sammen og vi begyndte at tage rundt til diverse fester. Den dag i dag har vi udstyr for langt over 1mio.
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
Besvar