Hvilken version af et nummer hører I først?
Redaktør: Moderators
Hvilken version af et nummer hører I først?
Som overskriften nogenlunde fortæller, kom jeg til at tænke på hvilken version af et nummer I andre hører som den første.
Personligt hører jeg (hvis jeg kan få fat i den) altid "Radio"-versionen først, altså den version der ligger omkring varigheden 2.50-4.30. Hvis jeg så synes om den henter jeg som regel club mix'et og evt. et par remixes derefter. Grunden er den, at jeg ikke gider at hente et nummer på 7-8-9 minutter for så at finde ud af om jeg kan lide det eller ej, jeg vil hellere bare lige høre kort om nummeret er catchy, og derefter bestemmer jeg mig så.
Som sagt ser min rækkefølge næsten altid således ud:
1: Radio / Short Edit
2: Club / Dub / Extended Edit
3: Remixes
Hvordan er jeres 'holdning' til det? Hvilken version plejer I at høre / vil I helst høre som den første at et ukendt nummer? (Og her snakker jeg mest inden for elektronisk musik, da der sjældent findes extended versioner og remixes af pop/rock (udover Britney o.lign)).
Personligt hører jeg (hvis jeg kan få fat i den) altid "Radio"-versionen først, altså den version der ligger omkring varigheden 2.50-4.30. Hvis jeg så synes om den henter jeg som regel club mix'et og evt. et par remixes derefter. Grunden er den, at jeg ikke gider at hente et nummer på 7-8-9 minutter for så at finde ud af om jeg kan lide det eller ej, jeg vil hellere bare lige høre kort om nummeret er catchy, og derefter bestemmer jeg mig så.
Som sagt ser min rækkefølge næsten altid således ud:
1: Radio / Short Edit
2: Club / Dub / Extended Edit
3: Remixes
Hvordan er jeres 'holdning' til det? Hvilken version plejer I at høre / vil I helst høre som den første at et ukendt nummer? (Og her snakker jeg mest inden for elektronisk musik, da der sjældent findes extended versioner og remixes af pop/rock (udover Britney o.lign)).
-
TheJackal
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: FestJylland
- Kontakt:
Hører for det meste også Radio Edit først.. for at finde ud af om det er et fedt nummer..!
Men, har da også været udsat for at et nummer ikke har været overdrevet fedt i radio edit, men er steget mange grader i de forskellige mixes..
Et eksempel kan fx være Royksopp's Flashligt.. et jævnt nummer som skam er udemærket, men ikke noget vildt.. Men da jeg hørte Trentemøllers mix var jeg solgt..

Men, har da også været udsat for at et nummer ikke har været overdrevet fedt i radio edit, men er steget mange grader i de forskellige mixes..
Et eksempel kan fx være Royksopp's Flashligt.. et jævnt nummer som skam er udemærket, men ikke noget vildt.. Men da jeg hørte Trentemøllers mix var jeg solgt..
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
-
Deejay_Wonder
- Geografisk sted: 9000
- Kontakt:
har det på samme måde som jackal
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
Plejer også at være radioedit med mig, men med den der.. 21st Century Digital Girl med Groove Coverage er den.. Rock-agtig i RadioEdit og dance-agtig i Club Mixene. Så der tøvede jeg ikke med at skifte over til Club mixet.
-Ikke at jeg har noget imod rockmusik - den er bare generelt dårlig i den version, ifølge mig.
-Ikke at jeg har noget imod rockmusik - den er bare generelt dårlig i den version, ifølge mig.
BØH
Hmm du mener vel Royksopp's - What Else Is there ik?TheJackal skrev: Et eksempel kan fx være Royksopp's Flashligt.. et jævnt nummer som skam er udemærket, men ikke noget vildt.. Men da jeg hørte Trentemøllers mix var jeg solgt..![]()
Nå men jeg hører også som regel radio edit først medmindre en eller anden har sagt at et bestemt mix er godt.
Dangerman, keep the bongos alive!!!
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
jeg er egentlig ligeglad med hvilken version jeg hører først.. men oftest er det nok radio versionen, da det jo ofte er den første..
Men er enig med zorro, der er jo sjældnt mix af den gode musik (dansktop og rock).. heldigvis!
Men er enig med zorro, der er jo sjældnt mix af den gode musik (dansktop og rock).. heldigvis!
Jeg bliver så bitter. Som i jeg er så bitter. Hold nu op med at larme. Hostepigen, der har hostet i halvanden måned. Hiphopnabo. Underbo. Nabo teenager. Udenfor. Hold nu op!!! Jeg kan ikke være i fred nogen steder. Ønsker mig alle mennesker væk. Nu.
-
TheJackal
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: FestJylland
- Kontakt:
Hehe... jo..Lokefar skrev:Hmm du mener vel Royksopp's - What Else Is there ik?TheJackal skrev: Et eksempel kan fx være Royksopp's Flashligt.. et jævnt nummer som skam er udemærket, men ikke noget vildt.. Men da jeg hørte Trentemøllers mix var jeg solgt..![]()
![]()
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |