Spørgsmål: Bøde for Piratkopiering

Herunder hører kun snak om musik. Spørgsmål om kunstnere, tracklister, udgivelser og covers hører også under denne kategori.

Redaktør: Moderators

Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Re: .

Indlæg af Down1 »

un1 skrev:Jeg tror nu bare det er en herinde som ikke vil offentliggøre hans mening i eget navn og derfor gør det annonymt..
Det tror jeg nu ikke det er. Men jeg deler nu også hans synspunkter.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Bubbie

Indlæg af Bubbie »

Virker da også usandsynligt at en herinde lavede brugeren d. 31. aug, 2005, for at kunne komme med en kommentar han/hun ikke tør stå ved..
stankmother

Indlæg af stankmother »

Selvfølgelig kan jeg stå ved det jeg siger - ellers havde jeg vel ikke lavet et indlæg. Hvis man skriver noget på dette forum er det vel ingen andre end ens egen mening man giver udtryk for - giv mig styrke! Med hensyn til mit oprettelsestidspunkt kontra datoen for mit første indlæg er der vel ikke noget mærkeligt i det. Jeg er selv oprettet på en røvfuld forskellige fora, oftest bare for at følge med i debatten og ikke for at bidrage, men nu skulle det være :wink:
Senest rettet af stankmother 04 jun 2006, 10:47, rettet i alt 1 gang.
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

un1 skrev:Jeg tror nu bare det er en herinde som ikke vil offentliggøre hans mening i eget navn og derfor gør det annonymt..
Vedkommende har ikke skrevet fra samme ip med et andet nick, så det ser ikke sådan ud.

Jeg syns det er helt i orden at vise sin holdning.

Min holdning er at det er fint han blir straffet for hælervarerne etc. men at det er ok han går fri for de ulovlige musik/dvd filer, da det intet havde med anholdelsen at gøre.
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Feffe skrev: Min holdning er at det er fint han blir straffet for hælervarerne etc. men at det er ok han går fri for de ulovlige musik/dvd filer, da det intet havde med anholdelsen at gøre.
Ja, det vil jeg nu også mene. Det har intet med hælervarerene og gøre..
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

lol - Der er lov og så er der moral.... Personligt har jeg aldrig ment lov og moral går særlig godt i spænd og det er ovennævnte vist et meget godt eksempel på ;)
Asskicker

Indlæg af Asskicker »

Iøvrigt har jeg læst at der er kommet en ny lov der siger at den maksimale bøde for pirat kopiering er 50.000kr :o

Står vist på APGs hjemmeside
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Det var dog en latterlig lov
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Det er da så de kan undgå at møde folk i retten ;)
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Kymze

Indlæg af Kymze »

50 k er jo små mønt, sammenlignet med de enorme summer det ellers kunne rende op i..
Men mon ikke om det kun er et lovforslag, for ellers er det vel en af de ting der ville blive hevet frem i medierne..
Jeg bliver så bitter. Som i jeg er så bitter. Hold nu op med at larme. Hostepigen, der har hostet i halvanden måned. Hiphopnabo. Underbo. Nabo teenager. Udenfor. Hold nu op!!! Jeg kan ikke være i fred nogen steder. Ønsker mig alle mennesker væk. Nu.
Bacher
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Slagelse, DK

Indlæg af Bacher »

Der er ikke tale om en lov.

APG har aftalt med de forskellige organisationer der står bag APG at de maks. vil kræve 100.000.- i erstatning af "normale" pirater.
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Bacher skrev:Der er ikke tale om en lov.

APG har aftalt med de forskellige organisationer der står bag APG at de maks. vil kræve 100.000.- i erstatning af "normale" pirater.
De er jo psykopater!! Hele bundet indenfor A.P.G !!
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

DjMail skrev:Det var dog en latterlig lov
Hvorfor? Hvor meget mening giver, at give en 18-årig knægt en bøde på 1.5 mio. kroner. Han vil ALDRIG komme ud af gælden, og vil derfor "automatisk" ryge ind i sort arbejde, og kriminalitet -> Det giver ingen mening i min verden, at presse folk ud i yderligere kriminalitet!!!
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
TheJackal
Chart Attack VIP
Geografisk sted: FestJylland
Kontakt:

Indlæg af TheJackal »

FrZ skrev:
Hvorfor? Hvor meget mening giver, at give en 18-årig knægt en bøde på 1.5 mio. kroner. Han vil ALDRIG komme ud af gælden, og vil derfor "automatisk" ryge ind i sort arbejde, og kriminalitet -> Det giver ingen mening i min verden, at presse folk ud i yderligere kriminalitet!!!
Enig...! :)
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Frz så du ser hellere en latterlig lille konsekvens for gentagne gange fuldt bevidst at bryde loven ?

50.000 kroner er hvis man regner det om i film, cd, programmer osv. ikke mange penge.

Prøv at tæl dine mp3ér, dine film og dine ulovlige programmer (ja du skal faktisk tælle alle dem du nogensinde har haft) og se om ikke du kommer over 50k

En bøde på 50.000 HVIS man bliver fanget, er der absolut ingen afskræmmende virkning i.

Kan ikke se det er pladeselskaberne, softare firmaerne og film selskaberne' s skyld at folk bryder loven.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

FrZ skrev:
Det skal den lille 18-årige bebumsede knægt så tænke på når han starter p2p op for første gang med henblik på videresalg til lille Trine der skal have Jons nye album. Og skal de slippe billigere fordi de så undgår yderligere kriminalitet? Med det synspunkt skal en bankrøver så heller ikke have sin fulde straf fordi han derefter har en plettet straffeattest og derfor ikke kan tjene så mange penge fremover?

Det er sjovt som vi alle tuder op om strammere straffe til næsten alle slags forbrydelser, men så snart det kommer til os selv og warez så har vi lige det modsatte synspunkt. Måske skulle man bare droppe at have ulovlige ting, hvis man har så meget paranoia over at blive opdaget.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Besvar