Opgradering af pc/grafikkort dual eller ikke dual?

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Smejs

Opgradering af pc/grafikkort dual eller ikke dual?

Indlæg af Smejs »

Jeg sidder med en computer der efterhånden er et par år gammel.

Mit grafikkort er efterhånden ved at dø hvilket resulterer i at min computer fra tid til anden får black out når jeg spiller WoW og simplethen fryser så jeg er nødt til at genstarte eller også fucker selve grafikken simpelthen i spillet så jeg er nødt til at gå til windows og genstarte for at kunne køre 3d igen.

Har kigget på Asus Grafikkort GeForce GF7800GT PCI-E 256MB, som en mulig arvtager i min computer, men jeg ved jo at Vista vil have dual, så mit spørgsmål er om det er kompatibelt med dual (ved godt resten også skal opgraderes så), eller om jeg bør vente med hensyn til om prisen ryger nedad.

Systemet i forvejen er Radeon 9600, 1gb ram (ved ikke hvor gode), 2,6 pentium.

Håber nogen kan hjælpe...
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Det vil efter min mening være overkill... Hvis det absolut skal være dual så gå efter nogle mindre kort. Specielt, hvis det kun er til WoW.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Smejs

Indlæg af Smejs »

Men kan det betale sig bare at købe et enkelt af de kort? vil det kunne bruges som dual senere hen? eller er dual noget seperat?

eller sagt på en anden måde kan jeg bruge det her grafikkort når vista kommer
webwarp

Indlæg af webwarp »

Kommer jo an på dit bundkort om du kan køre SLI .. Og nej, Vista vil ikke kræve at du kører SLI .. Men ja du kan bare købe det samme kort senere hvis du føler for det, hvis dit mobo altså kan køre SLI ..

Er kun ved den højeste grafikmoter på vista den vil kræve lidt mere, men altså langt fra nødvendigt at bruge det, tvivler jeg på at mange gider spilde kræfter på, du kan jo fint vælge fx classic så den ligner w2k, så kræver den ikke mere, og er efter min mening, betydelig rarere at gå til..
pr0n
Smejs

Indlæg af Smejs »

Ja var ret kalr over jeg skulle skifte bundkort også hvis jeg vil køre dual, men ville bare vide om grafikkortet ville være ubrugbart senere hen...det er vel det bedste kort jeg kan få til de penge?
webwarp

Indlæg af webwarp »

Yep er et godt kort til pengene .. Du kan evt overveje om et 6800GT fx ikke dækker dine behov .. En betydelig forskel i pris, men ikke den store i ydelse..
pr0n
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

SLi er generelt overkill, og jeg kunne aldrig finde på at investere i det fordi et styresystem forlangte det!!.... Og hvad sker der lige for de systemer som kan tage 4 grafikkort nu 8O

7800GT er et lækkert kort som uden videre kan bruges i en SLi konfiguration hvis du skulle lyste det senere... men det tror jeg nu ikke du gør... Nøjes du med et af den slags.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
webwarp

Indlæg af webwarp »

Nej fornuftigt hvis du skal ud og købe nyt at investere i et mobo der understøtter SLI, andet ville være tåbeligt.. Du har formenltig ret i at når vista kommer vil behovet for SLI vokse efterhånden som man endelig vil kunne udnytte det bedre ..
pr0n
Besvar