Ny Cdafspiller. Er på herrens mark :(

Herunder hører kun snak om musik. Spørgsmål om kunstnere, tracklister, udgivelser og covers hører også under denne kategori.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
Zster

Ny Cdafspiller. Er på herrens mark :(

Indlæg af Zster »

Hej alle med CA'er håber virkelig at i kan hjælpe mig.
Skal ud og have to nye cd afspillere og har bestemt mig for at det skal være single topbetjente maskiner.
Har set på:
Numark CDX
Axis 9
Pioneer CDJ-1000
Pioneer CDJ-800
Denon S1000
Technics SL-DZ1200

CDX:
Har haft sådan en to på prøve i en uges tid
+Rigtig vinylfeel
-Tung og stor, der er næsten en 1½meter mellem hver 1210 hvis jeg skal have det hele i en lang pult.

Axis 9
+Billig (3K ved Aage)
Den kan det basale men vil gerne have lidt ekstra

CDJ-1000
Hånden på hjertet, har ikke prøvet dem "live"
-Synes hjulet i midten virker lidt for plastik agtigt.
-Dyr IMO. Prisen taget i betragtning er jeg ikke overbevist (måske kan i?)
+Der må jo være noget om snakken når praktisk talt alle steder bruger den efterhånden

CDJ-800
+Billigere end 1000
-Ik så mange features som 1000 men snakkede med en der havde spillet på begge og han syntes ikke han savnede featurene men nærmere den robusthed 1000'eren havde ifht. 800.

Denons S-1000
+Den er lille = mindre pult
+Prisen 4K ifht hvad den kan
Anmeldelser siger at scratch delen er elendig men på videoer af dem lyder det skam okay?

1200DZ
+Fedt design. Matcher mine 1210'ere
-Praktisk talt alle siger at den ikke er værd at købe. Scratch delen skulle halte, den skulle være fejlbehæftet og bla. bla.

Er der nogen der har noget konstruktivt at sige om de forskellige maskiner?
Vil helst ikke ud i noget mudderkastning. Hvis i har noget på hjertet så gør det konstruktivt så jeg kan bruge det til noget. :)
Billede
Jeg kan sagtens huske hvordan det var at være 16 og danse foran bashøjttaleren indtil der opstod fysisk interferens mellem musikkens rytme og mit hjerteslag - brystbenet blev udsat for modstridende tryk fra lyd, hjerte og åndedræt - hvis man så holder vejret let når slagene er i den rette interferens kan man komme i en tilstand som på vej til besvimelse.
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Jeg brugte selv en CDJ-1000 og jeg var helt vild med den. Nok den bedste CD-afspiller jeg har prøvet.
Ved ikke rigtig hvordan jeg skal overbevise dig, men det er jo ofte sådan, at en Mercedes er jo ikke dyrere end en Skôda for sjov?
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Besvar