Optage i Cool Edit (Audition)

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
nco
Site Admin
Kontakt:

Optage i Cool Edit (Audition)

Indlæg af nco »

Jeg vil gerne rippe Indret med Nik & Jay og gemme som MP3, sådan at jeg skal ikke skal ind på hjemmesiden altid og lytte dem plus jeg kan bruge dem på mobilen. Kan man ikke i Cool Edit optage den lyd som computeren pt afspiller? Umiddelbart synes jeg kun jeg kan få min Cool Edit til at optage hvad der kommer ind af IN-indgangen i computeren.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
CrazyBrain
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Det skulle nok kunne klares...

Ind i dine lydinstillinger (Den lille højtaler nede i højre hjørne), og under Instillinger - Egenskaber, kan du vælge indspilning.. Mener det er den der hedder Wave Mix Out du skal vælge.. Ellers prøv dig frem...
Billede
Will
Chart Attack VIP

Indlæg af Will »

Så smider du lige op så jeg kan suge ikke ;)
Brugeravatar
Sive
Geografisk sted: Tjaaehhh..
Kontakt:

Indlæg af Sive »

http://www.download.dk/index.asp?Kat=ly ... &prog=4721 Det program bruger jeg - let og hurtigt, du trykker bare play og så begynder den at optage, dog skal man lige lave formatet om bagefter, da det fylder en del :)
<center>Billede
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Hehe, jeg gider ikke til at skrive det igen... Men jeg har skrevet hvordan man gør 2-3 gange nu :D
BØH
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Will skrev:Så smider du lige op så jeg kan suge ikke ;)
Billede

Downtown 2600 (01:32)
Køleskab (02:04)
Asfalt i Haven (01:18)
Ren Club (01:51)

Bling Bling - Ka'ching.. Najs. De hvideste sneaks dér. Masser af ice - og Jon & Jules og Joey Moe dér.

Jeg har lyttet dem lidt igennem i Winamp, og jeg har åbenbart kun fået normalized noget af lyden i filerne. Så de er lidt lavere i starten og nogen andre lidt i slutningen, men nu gider jeg altså ikke lave det om. Ka'ching.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Zivago

Indlæg af Zivago »

NCO - der er en meget let måde at normalisere lyden på, i MP3 filer - i løbet af få sekunder.

Hent freeware programmet MP3GAIN på http://prdownloads.sourceforge.net/mp3g ... e?download

Hent MP3 filen ind i programmet, tryk på Track analysis og derefter Track gain. Så bliver lydniveauet normaliseret og gemt.

Programmet kan tage hele mapper med MP3 filer ad gangen.

PS: Lad være med at ændre standard lyd indstillingen i programmet. Den SKAL stå til 89 db..... Ellers risikerer du at den færdige fil er overstyret (forvrænget).

Zivago
Besvar