Dårlig encodning? Fejl på skiver?
Redaktør: Moderators
Dårlig encodning? Fejl på skiver?
Hey alle med CA'er.
Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig.
Efter en formatering af min maskine har jeg fået nogle problemer jeg ikke før har oplevet.
Hvis jeg laver en skive så hopper visse numre lige en kvart takt.
Har prøvet at brænde med forskellige indstillinger og hastigheder og lige lidt hjælper det.
Før formateringen kunne jeg brænde alt musik ud uden problemer af nogen art.
Har observeret at et af de numre det drejer sig om hopper meget i kpbs "tallet" når jeg spiller det i winamp.
Har ikke tjekket de andre numre endnu.
Har det noget med det at gøre?
Skiverne er de samme som altid, hardwaren og OS'et er også det samme.
Den eneste umiddelbare forskel udover at maskinen er helt clean og "frisk" er at Nero, som jeg bruger til at brænde musik med, er blevet opdateret til den nyere version.
Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig.
Efter en formatering af min maskine har jeg fået nogle problemer jeg ikke før har oplevet.
Hvis jeg laver en skive så hopper visse numre lige en kvart takt.
Har prøvet at brænde med forskellige indstillinger og hastigheder og lige lidt hjælper det.
Før formateringen kunne jeg brænde alt musik ud uden problemer af nogen art.
Har observeret at et af de numre det drejer sig om hopper meget i kpbs "tallet" når jeg spiller det i winamp.
Har ikke tjekket de andre numre endnu.
Har det noget med det at gøre?
Skiverne er de samme som altid, hardwaren og OS'et er også det samme.
Den eneste umiddelbare forskel udover at maskinen er helt clean og "frisk" er at Nero, som jeg bruger til at brænde musik med, er blevet opdateret til den nyere version.

Jeg kan sagtens huske hvordan det var at være 16 og danse foran bashøjttaleren indtil der opstod fysisk interferens mellem musikkens rytme og mit hjerteslag - brystbenet blev udsat for modstridende tryk fra lyd, hjerte og åndedræt - hvis man så holder vejret let når slagene er i den rette interferens kan man komme i en tilstand som på vej til besvimelse.
Hmm.. det kan være mange ting.
At numrerne variere i "kpbs" i Winamp skyldes at de er rippet med varierende bitrate. Det har ingen betydning.
Men jeg kender nu flere der har problemer med den nye Nero 7, og det er et kendt problem at Nero 7 - har problemer med at audio cdér "hopper", eller lyder frygteligt.
Prøv at installere en gammel Nero - f.eks 6.6.
Alternativ - så kig her og prøv den angivne løsning til 7éren:
http://second-level.com/2005/12/13/audi ... th-nero-7/
Men - jeg vil nu hellere bruge Nero 6.6. Jeg har hørt om for mange problemer med 7éren - som åbenbart afhænger af PCèns hardware.
Zivago
At numrerne variere i "kpbs" i Winamp skyldes at de er rippet med varierende bitrate. Det har ingen betydning.
Men jeg kender nu flere der har problemer med den nye Nero 7, og det er et kendt problem at Nero 7 - har problemer med at audio cdér "hopper", eller lyder frygteligt.
Prøv at installere en gammel Nero - f.eks 6.6.
Alternativ - så kig her og prøv den angivne løsning til 7éren:
http://second-level.com/2005/12/13/audi ... th-nero-7/
Men - jeg vil nu hellere bruge Nero 6.6. Jeg har hørt om for mange problemer med 7éren - som åbenbart afhænger af PCèns hardware.
Zivago
Ok. Tak for det!
Jeg prøver lige at finde en gammel nero til den istedet og ser om det løser problemet..
Jeg prøver lige at finde en gammel nero til den istedet og ser om det løser problemet..

Jeg kan sagtens huske hvordan det var at være 16 og danse foran bashøjttaleren indtil der opstod fysisk interferens mellem musikkens rytme og mit hjerteslag - brystbenet blev udsat for modstridende tryk fra lyd, hjerte og åndedræt - hvis man så holder vejret let når slagene er i den rette interferens kan man komme i en tilstand som på vej til besvimelse.
Zivago.
Dit link gav mig svaret. Fandt en gammel mp3pro dll og nu spinder mine skiver igen som en mis
Dit link gav mig svaret. Fandt en gammel mp3pro dll og nu spinder mine skiver igen som en mis

Ellers vil jeg godt anbefale Feurio. Det er klart det bedste program til audioskiver. Har brugt det de sidste år hvert i fald. Skal jeg brænde data, så bliver det Nero. Der var CDRWIN ellers klart det bedste i gamle dage.
Senest rettet af nco 14 jul 2006, 04:12, rettet i alt 1 gang.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Som jeg læste det, så var det den nye version af hans mp3pro.dll som fik skiverne til at hoppe. Efter han så installeret en gammel version igen, så virkede det fint.FrZ skrev:Er det Nero 7 der får skiverne til at "hoppe", det sker nemlig for alle mine brændinger
C:\Program Files\Common Files\Ahead\AudioPlugins\mp3PRO.dll
nco\\ CHART ATTACK 1999