Konvertering af DVD

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
mimic
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Konvertering af DVD

Indlæg af mimic »

De gamle har købt et videokamera der optager / brænder alt video direkte ned på DVD som de kan sætte direkte i deres DVD afspiller.
Men!
De skide små skiver koster sq en halv bondegård så hvilket program kan jeg bruge til at rippe de dvd'er og samtidig lave det om til en avi fil (eller anden videofil)?
Jeg ligger allerede inde med NeroVision Express så jeg selv kan samle alt det de har optaget på en "stor" dvd, med menuer und alles, det eneste det kræver er nogle videofiler.

Så hvilket program kan bruges til det?
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Imtoo laver meget simple programmer til det formål. Lige et råd: Uanset hvad du laver så lav konverteringen i så høj format som overhovedet muligt. Dermed får du et bedre resultat når du f.eks. laver fra .avi -> DVD igen. Ellers kan det godt ske du får en noget dårligere kvalitet. For hver gang du konverterer så mister du lidt kvalitet.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Et sted i DK

Indlæg af DoMiNaToR »

Jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke bare smider det over på en alm dvd skive med det samme de koster da intet, i stedet for at bøvle med at få det i avi osv, når du allerede har redigeret det i nero, er det jo en smal sag at brænde det ud på en dvd skive.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
Brugeravatar
mimic
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Problemet er at de små ikke er så store som de store DVD'er.
Plus at jeg gerne vil have kapitler på den så man ikke behøver at se ALT!
DoMiNaToR
Chart Attack VIP

Indlæg af DoMiNaToR »

Jamen så er det jo netop perfekt når du har redigeret den i nerovision, så trykker du jo bare brænd og smider den på en alm dvd skive.

Kapitler osv kan du jo også lave i nerovision, så kan ikke helt se dit problem.
Billede
Brugeravatar
mimic
Kontakt:

Indlæg af mimic »

DoMiNaToR skrev:Jamen så er det jo netop perfekt når du har redigeret den i nerovision, så trykker du jo bare brænd og smider den på en alm dvd skive.

Kapitler osv kan du jo også lave i nerovision, så kan ikke helt se dit problem.
Kan jeg ikke med Nerovision!
DoMiNaToR
Chart Attack VIP

Indlæg af DoMiNaToR »

Øhh, jo du kan jeg har da gjort det masser af gange selv, læs evt brugsvejledningen til programmet.
Billede
Brugeravatar
mimic
Kontakt:

Indlæg af mimic »

DoMiNaToR skrev:Øhh, jo du kan jeg har da gjort det masser af gange selv, læs evt brugsvejledningen til programmet.
Jeg er bekendt med knappen "Import DVD-VR", men min disk er i et andet formaet ser det ud til, den vil ihvertfald ikke gøre det!
DoMiNaToR
Chart Attack VIP

Indlæg af DoMiNaToR »

Jeg tror jeg lidt har misforstået dit spørgsmål jeg forstod det sådan at du havde en mini dvd skive du bare skulle have kopieret over på en stor skive men det du vil er at rippe skiven ned på din hd og så redigere den lidt hvorefter du vil brænde den til en alm størrelse dvd skive ??

Hvis det er det du vil kan du overveje at kigge på adobe premier, det kan sådan set det du skal bruge vil jeg tro, hvis ellers der er firewire ud på cam.
Billede
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

DoMiNaToR skrev:Hvis det er det du vil kan du overveje at kigge på adobe premier, det kan sådan set det du skal bruge vil jeg tro, hvis ellers der er firewire ud på cam.
Og den gør arbejdet til UG!

Premier Pro er let at bruge til simple opgaver, som f.eks. at lave kapitler og klippe overskydende materiale fra.

Får du blod på tanden og ønsker at tilføje en masse lækre deltajer og effekter så findes der også et hav af muligheder for det, men det kræver lidt mere studie i manualer og guider.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Ohh yeah. Det er lækkert :)

I den genre vil jeg også lige anbefale AVID som er lidt mere omfattende end Premier-serien. Og skal det kunne det samme som Premier findes også Pinnacle :) Det er kun layoutet der er forskellig stort set. Pinnacle minder en hel del om AVID i layout efter AVID købte Pinnacle :) Alle tre glimrende programmer dog. Og til dit formål er Pinnacle og Premier ganske sikkert rigeligt.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Besvar