Søger program til at omdøbe filer med.
Redaktør: Moderators
Søger program til at omdøbe filer med.
Jeg søger et program som kan omdøbe filnavne og altså ikke filformater. Nogen der har nogen forslag eller gode bud? kender ikke rigtig til det marked.
mvh
mvh
-
Bobo-Denmark
- Geografisk sted: Mælkevejen, Jorden
Re: Søger program til at omdøbe filer med.
25 sec på vores allesammen´s gode ven www.google.dk:raffay skrev:Jeg søger et program som kan omdøbe filnavne og altså ikke filformater. Nogen der har nogen forslag eller gode bud? kender ikke rigtig til det marked.
mvh
http://www.albert.nu/programs/renamer/renamer60.exe
EDIT..
Æv, Feffe, der var du lige 2 min hurtigere
Mvh
Bobo-Denmark
Bobo-Denmark
Jeg vil nok engang lige fremme Total Commanders muligheder
Uanset om filerne skal hedde det samme og så med en tæller for/bagved (f.eks. blaxx.bla, hvor det er xx der stiger i niveau enten talmæssigt eller bogstavsmæssigt, eller om det er mellemrum der skal erstattes med et tegn æøå skal erstattes med ae/oe/aa så prøv at trykke CTRL+M i det program. Lettere bliver det ikke.
Uanset om filerne skal hedde det samme og så med en tæller for/bagved (f.eks. blaxx.bla, hvor det er xx der stiger i niveau enten talmæssigt eller bogstavsmæssigt, eller om det er mellemrum der skal erstattes med et tegn æøå skal erstattes med ae/oe/aa så prøv at trykke CTRL+M i det program. Lettere bliver det ikke.
Senest rettet af QrazyLeg 05 aug 2006, 16:02, rettet i alt 1 gang.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
ok, allesammen, jeg kender godt Mr. Google. Det er som om der er gået sport i at fortælle alle og promote Google som ens aller bedste ven. Jeg har også et liv uden for computeren sjovt nok, og hvis I ville læse mit Req igennem først ville I opdage at jeg søger forslag til nogen (gode og pålidelige) programmer eftersom jeg ikke har været ude på dette farvand før. Jeg tror de fleste herinde har hjerne nok til at foretage en simpel søgning á 25 sekunder og så bare downloade og installere det første og bedste man finder. Men det var jo ikke lige sådan set det jeg var ude efter...
Det svarer jo lidt til at hvis jeg søgte efter numre med The Real Booty Babes eller Bangbros og bare valgte et tilfældig hit på google, så ville jeg jo nok blive overrasket efter at have downloadet og sat filen til afspilning...
Så jeg er meget taknemmelig for alle de rare mennesker herinde som kan hjælpe og uploade når nød er, men på den anden side er jeg ret træt af at læse alle de dumsmarte bemærkninger om hvad den nyeste single koster hos Fona og at Google er løsningen på alverdens problemer. Folk er vel herinde fordi de ikke har lyst til at ofre en 10'er på en single hvis man kan få den gratis... herinde fra. Det er da grunden til at jeg er her. Og ligeledes hjælpe andre, hvis jeg kan. Og dette er ikke et personligt angreb på nogen i denne tråd, bare en generel holdning fra min side.
Og med disse ord ønsker jeg go weekend og må Google være med jer alle som drister sig til at requeste herinde.
Det svarer jo lidt til at hvis jeg søgte efter numre med The Real Booty Babes eller Bangbros og bare valgte et tilfældig hit på google, så ville jeg jo nok blive overrasket efter at have downloadet og sat filen til afspilning...
Så jeg er meget taknemmelig for alle de rare mennesker herinde som kan hjælpe og uploade når nød er, men på den anden side er jeg ret træt af at læse alle de dumsmarte bemærkninger om hvad den nyeste single koster hos Fona og at Google er løsningen på alverdens problemer. Folk er vel herinde fordi de ikke har lyst til at ofre en 10'er på en single hvis man kan få den gratis... herinde fra. Det er da grunden til at jeg er her. Og ligeledes hjælpe andre, hvis jeg kan. Og dette er ikke et personligt angreb på nogen i denne tråd, bare en generel holdning fra min side.
Og med disse ord ønsker jeg go weekend og må Google være med jer alle som drister sig til at requeste herinde.
jamen så må jeg heller lige give et link med
http://www.totalcommander.dk
Og vælger man ikke at registrere den kommer der en lille boks op inden man kan starte programmet hvor man så skal trykke 1,2 eller 3. Thats it...
Iøvrigt ser ømdøbningsfunktionen sådan ud:

Angående Google-kommentarerne så synes jeg nu ikke altid de kommer ubelejligt. Det er oftest hvis der kommer et spørgsmål med "Hvad hedder hendes nyeste single/cd". Og det stråler langt ud af indlægget at personen bag skærmen ikke har overvejet Google eller personens egen hjemmeside. Hvis man spørger om hvilke programmer der er bedst inden for et givent område, nej så dur en google-søgning ikke nødvendigvis.
At gå ned i Fona bør man faktisk gøre hvis ens request lyder noget i retningen af "nogen der har denne gude sang - jeg kan simpelthen ikke leve foruden!!!" Jeg er ikke mere hellig end resten herinde (det er jo også en af grundene til at jeg huserer rundt herinde og faktisk godt kan lide at prøve på at hjælpe folk. Men sommetider så er requestet bare for latterligt.
Jeg har ikke prøvet så mange andre programmer end Total Commanders indbyggede funktion, for det gør jobbet til UG. Evt. lige sikkerhedskopiere filerne inden du omdøber de første gange indtil du har helt styr på hvad du gør.
http://www.totalcommander.dk
Og vælger man ikke at registrere den kommer der en lille boks op inden man kan starte programmet hvor man så skal trykke 1,2 eller 3. Thats it...
Iøvrigt ser ømdøbningsfunktionen sådan ud:

Angående Google-kommentarerne så synes jeg nu ikke altid de kommer ubelejligt. Det er oftest hvis der kommer et spørgsmål med "Hvad hedder hendes nyeste single/cd". Og det stråler langt ud af indlægget at personen bag skærmen ikke har overvejet Google eller personens egen hjemmeside. Hvis man spørger om hvilke programmer der er bedst inden for et givent område, nej så dur en google-søgning ikke nødvendigvis.
At gå ned i Fona bør man faktisk gøre hvis ens request lyder noget i retningen af "nogen der har denne gude sang - jeg kan simpelthen ikke leve foruden!!!" Jeg er ikke mere hellig end resten herinde (det er jo også en af grundene til at jeg huserer rundt herinde og faktisk godt kan lide at prøve på at hjælpe folk. Men sommetider så er requestet bare for latterligt.
Jeg har ikke prøvet så mange andre programmer end Total Commanders indbyggede funktion, for det gør jobbet til UG. Evt. lige sikkerhedskopiere filerne inden du omdøber de første gange indtil du har helt styr på hvad du gør.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
-
Bobo-Denmark
- Geografisk sted: Mælkevejen, Jorden
Hey QL, Jeg så ikke dit indlæg før efter jeg havde postet mit. Og jeg er helt enig med dine holdninger. Der er da nogen indlæg der skriger af uvidenhed og stupiditet. Og ja, der kunne Google sikkert have været aldeles brugbar, helt enig. Men det er bare som om at trenden engang imellem er bare lige at nævne Google og så på den måde løfte sig selv op på en pedestal og lyde bedrevidende. Det er der min pointe ligger. Og ja, hvis man virkelig gerne vil have musik/film/programmer osv så brug lommepengene på det, hvis ikke man kan finde det andetsteds. Helt enig. Jeg siger mange tak for din hjælp QL (endnu engang) og vil begive mig ud på ukendt territorium sammen med din lille quick guide og Total Commander 
Der var intet personligt i det, kun lidt galde der har hobet sig op igennem året herinde hos CA. Jeg tjekker dog lige det program du fandt alligevel. Gruden til jeg kom med den kommentar var pga jeg efterlyste nogen gode forslag og bud og ikke bare det første og bedste, hvis du forstårBobo-Denmark skrev:Raffay
Jeg undskylder hvis det lød for hårdt...
Det var bare en dum dum bemærkning, sorry.
Go weekend!
Jeg bruger ACDsee til og holde styr på alle billeder og små film jeg har ligggende.. der er også en rename funktion lidt alla qzl nævner i total comander... Men hvis det kun er til rename du skal bruge det er ACDsee klart et "for tungt" program til formålet..
Jeg bliver så bitter. Som i jeg er så bitter. Hold nu op med at larme. Hostepigen, der har hostet i halvanden måned. Hiphopnabo. Underbo. Nabo teenager. Udenfor. Hold nu op!!! Jeg kan ikke være i fred nogen steder. Ønsker mig alle mennesker væk. Nu.
I know, Feffe, at du brugte download.com istedet for Google. Men for mig lød det lidt af det samme, så du må undskylde hvis jeg har overfuset dig eller jer andre på nogen måde. Det var bare princippet i at svare Google på alle spørgmål herinde jeg var lidt utilfreds med.Feffe skrev:Mit svar var netop at gå på downloads.com istedet for google, da man oftets kan stole på de programmer der ligger der!raffay skrev:ok, allesammen, jeg kender godt Mr. Google og bla bla bla.
Jeg har aldrig selv brugt et program til rename, så jeg ville bare give mit bedste bud
-
Feffe
- Site Admin
- Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
- Kontakt:
Undskyldning accepteret...raffay skrev:I know, Feffe, at du brugte download.com istedet for Google. Men for mig lød det lidt af det samme, så du må undskylde hvis jeg har overfuset dig eller jer andre på nogen måde. Det var bare princippet i at svare Google på alle spørgmål herinde jeg var lidt utilfreds med.Feffe skrev:Mit svar var netop at gå på downloads.com istedet for google, da man oftets kan stole på de programmer der ligger der!raffay skrev:ok, allesammen, jeg kender godt Mr. Google og bla bla bla.
Jeg har aldrig selv brugt et program til rename, så jeg ville bare give mit bedste bud
Jeg tror måske også at man får den med google smidt oftere i hovedet, som nu. Jeg kigger da lidt på folks nick og indlæg inden jeg har besluttet mig for hvad jeg skal skrive... og har folk skrevet 3 indlæg, kan man godt skrive "google er din bolleven"