hey hey...
jeg har lige fået min macbook ind af døren..og den virker squ dejlig.
det eneste jeg ik forstår er at jeg ikke kan få den til at gå på internettte.
den har fået forbindelse til mit trådløse netværk, og alt ser ud til at være som det skal, men den vil bare ik vise nogle sider.
det skal siges at dette er min første mac, så det kan være en meget basal ting jeg har gjort galt. håber i kan hjælpe mig.
Macbook wireless problem
Redaktør: Moderators
Re: Macbook wireless problem
Nu er jeg ikke stærk i MAC computere... men kan du beskrive hvad hardware du bruger osv så skal jeg se om jeg kan hjælpe dig!bluenzi skrev:hey hey...
jeg har lige fået min macbook ind af døren..og den virker squ dejlig.
det eneste jeg ik forstår er at jeg ikke kan få den til at gå på internettte.
den har fået forbindelse til mit trådløse netværk, og alt ser ud til at være som det skal, men den vil bare ik vise nogle sider.
det skal siges at dette er min første mac, så det kan være en meget basal ting jeg har gjort galt. håber i kan hjælpe mig.
hey hey..
jeg har nu prøvet med min linklys (trådløst), min airbase (trådløst) og direkte med kabel til linlksys...den finder hurtigt forbindelse og i netværk vinduet i systemindstilliger lyser den grønt og siger der er forbindelse til internettet via Airport (trådløst)
men når jeg åbner safari så går der lang tid uden der sker noget, og så kommer beskeden om at den ik kan åbne siden. forstår det slet ik.
har genstartet en masse gange...og lavet reset på min router og det hele. prøve at sætte det op fra bunde igen og igen.
jeg har internet fra DanskKabel TV, mener jeg det hedder.
håber det hjælpe
jeg har nu prøvet med min linklys (trådløst), min airbase (trådløst) og direkte med kabel til linlksys...den finder hurtigt forbindelse og i netværk vinduet i systemindstilliger lyser den grønt og siger der er forbindelse til internettet via Airport (trådløst)
men når jeg åbner safari så går der lang tid uden der sker noget, og så kommer beskeden om at den ik kan åbne siden. forstår det slet ik.
har genstartet en masse gange...og lavet reset på min router og det hele. prøve at sætte det op fra bunde igen og igen.
håber det hjælpe
Det lyder lidt underlig, tror ikke jeg kan hjælpe med det her....bluenzi skrev:hey hey..
håber det hjælpe
men prøv dem her
http://www.danskkabeltv.dk/default.aspx?ID=269
lyder lidt underligt, du har ik smidt noget sikkerhed sjov på som duhar glemt og slå til på macbooken. har aldrig haft problemer med at komme online nogen steder fra min powerbook.. men jeg vil anbefale dig og købe et airport express.. Airtunes er så nice og du får verdens lækkeste accesspoint og lettes og sætte op og til og den VIRKER bare
overvej det
Morten T
overvej det
Morten T
- UnitedPublic
- Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!
Du skriver ikke om routeren også er helt ny?????
Hvis du tidligere har været koblet på nettet direkte gennem Dansk Kabel TVs boks så er den MAC låst til den første computer som har været koblet op. Det skal ændres sådan at MAC adressen bliver routerens adresse, ellers får du ikke "hul ud af huset".
Ikke sikkert det er det, men det kunne være et bud.
Hvis du tidligere har været koblet på nettet direkte gennem Dansk Kabel TVs boks så er den MAC låst til den første computer som har været koblet op. Det skal ændres sådan at MAC adressen bliver routerens adresse, ellers får du ikke "hul ud af huset".
Ikke sikkert det er det, men det kunne være et bud.

_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_