Internet Explorer 7.0 special candidate - noget i den stil

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
3dotz
Members of the Newlyweds

Internet Explorer 7.0 special candidate - noget i den stil

Indlæg af 3dotz »

Har netop installeret Internet Explorer 7.0 fra Microsoft. Det virker som en meget anderledes browser, når jeg sammenligner med IE 6.2 jeg kom fra, men hvilke erfaringer har I andre med denne browser.

Jeg synes den ligner Firefox lidt (har aldrig brugt Firefox, så jeg ved ikke om det er rigtigt) og mit første indtryk er, at den er noget rodet. Det er nok indtil man kommer rigtigt i gang, men den største forskel ud over lay-outet som jeg kan se er tabbed windows.

Alt det i kildekoden er nok forbedret en del, men det kan jeg ikke se med mit blotte øje.

Men det virker som et stort fremskridt det her, men jeg er kun lige begyndt at gå på opdagelse i skidtet.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg har ingen erfaringer med Internet Explorer inden for de sidste to år tror jeg. Skiftede til Firefox og er så glad for dens funktioner. Det gælder sig især inden for dens bogmærkelinie, "hurtige opslag", temavalget og nok mest af alt fanebladsbrugen. De få gange siden jeg har siddet med IExplorer har det givet mig grå hår at have 10-20 vinduer åbne når man skal bruge lortet. Desuden er bogmærkelinien genial da jeg ikke kan fordrage foretrukne funktionen i IExplorer. Opera, Netscape, Avant og Maxthon er alle browsere der er mere brugervenlige end de tidligere udgaver af Microsofts standardbrowser efter min mening. Personligt glæder jeg mig som et lille barn til at prøve kræfter med Bon Echo (Mozilla Firefox 2.0), men den skal lidt længere hen i stadiet end blot at være frarådet andre end udviklere til at downloade den.

Måske man lige skulle prøve kræfter med den nye fra IExplorer. Er genvejstasterne det samme stadigvæk? Søg på CTRL+B f.eks. Har altid hadet den kombination...
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

QrazyLeg skrev:Søg på CTRL+B f.eks. Har altid hadet den kombination...
hvorfor det?
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

For det første pga den boks der kommer frem midt på skærmen. I stort set alle andre browsere er den placeret nede for neden og med lettere tilgængelighed. Desuden er det hamrende ulogisk at det er B der bruges. "Søg" eller "find", starter ihvertfald ikke med B, så hvorfor den tast blev tildelt til det har jeg aldrig fattet. I Firefox er det f.eks. F-tasten der bruges.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Darkheart
Geografisk sted: Always under // or above
Kontakt:

Indlæg af Darkheart »

Det varierer faktisk i IE. Har oplevet udgaver hvor ctrl+f også kaster søgevinduet op.

Men klart FF, også mest pga. tabs og søgefunktionen. Åben i nyt faneblad er en sikker vinder, som loader sigen mens man ser på noget andet...
- Darkheart -
We fools who love...
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Netop det med fanebladene er blevet implementeret i IE 7.0

Det virker til at være en udemærket browser her ved første øjekast. Der er en del ændringer i forhold til tidligere, så jeg skal også vænne mig til ikke at kigge på 20 forskellige vinduer.

Men ved første øjekast vinder den min sympati, men som den tryghedsnarkoman jeg er, så er jeg heller ikke meget for at eksperimentere med andre browsere.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Besvar