Angående det med hvad man bruger mac til så vil jeg lige lave et input.
Jeg er PISSE glad for min ibook til studiebrug. Det ved jeg at de andre der er på skolen med Power/i/mac - book også er.
Store plusser som jeg direkte kan sammenligne med andre med pc-bærbare er:
Standby tid. Hvis du passer dit batteri ordentligt er det ikke unormalt at holde en hel skoledag fra 8 til 15 kun på batteriet. Det er min erfaring og de klassekammerater jeg har der også bruger mac. I starten af HVER time er der 6-7 andre der skal skændes om forlænger ledninger og stik fordi de skal have ladet deres bør op.
Vågeblus. Det er så superlækkert at når timen starter så er din maskine klar. Det er ikke holdbart at sige til læreren at han lige skal vente 3-4-5 minutter mens du henter dine noter frem. Det at du åbner låget og så er lortet klar er genialt.
Som en sjov sidebemærkning så kan den fuldtidsansatte uddannede it-tekniker ikke få netværksudskrivning til at virke fra de bærbare PC'ere. Kun fra skolens stationære.. Han er liiidt muggen over at vores Mac's bare går lige igennem uden at kny.
En mac er koldere. Hvor halvdelen af klassens maskiner larmer så meget at man skulle tro de kunne sætte sig op på dem og flyve en tur så er book'erne helt tys...
Jeg er blevet HELT vild med den der F8, F9, F10 og F11 funktion hvor man kan få vinduerne til at bladre frem og tilbage rent grafisk. Det er rigtig nemt hvis man surfer CA, har sine noter åbne, er ved at skrive en fysik-aflevering samtid med at OSX er ved at opdatere quicktime og man forresten lige synkroniserer sin ipod med sin musiksamling. Og hvis der så skulle komme en lærer forbi så vupti klik på F8 og du har præcist overblik over hvilken af de mange vinduer der nok ville være smart at have øverst. Alternativt kan du trykke F10 så alle vinduerne glider ud til siden og du kun står til en skider for ikke at lave en kæft

OSX har også alt-tab funktionen men men bruger jeg ikke mere. Det går for langsomt

Hehe
Bare sådan lidt forskellige plusser fra min side
Noget helt andet er at Word, Excel osv er lavet fra MS's side så du kan godt se dine lærers dokumenter etc...