Gnarls Barkley Cover version?
Redaktør: Moderators
Gnarls Barkley Cover version?
Hey Allesammen!
Hørte en cover version af Gnarls Barkley's nummer crazy på P3 her i lørdags fik bare ikke lige fat i navnet på kunstneren? Nogen der kan hjælpe?
Eller evt. har den liggende?
Hørte en cover version af Gnarls Barkley's nummer crazy på P3 her i lørdags fik bare ikke lige fat i navnet på kunstneren? Nogen der kan hjælpe?
Kunne godt være "The Kooks - Crazy", ligeledes en live-optagelse fra BBC's musikprogram med Jo Whiley.
Den er i hvert fald her, til andre interesserede: http://www.sendspace.com/file/rjsz4o
Den er i hvert fald her, til andre interesserede: http://www.sendspace.com/file/rjsz4o
Har selv været på udkig efter nummret fra P3 i lørdags og faldt over dette:
http://musicforants.blogspot.com/2006/0 ... crazy.html
Tror det er sangen; Ray Lamontagne - Crazy, du leder efter
(mp3 kan hentes på siden...)
http://musicforants.blogspot.com/2006/0 ... crazy.html
Tror det er sangen; Ray Lamontagne - Crazy, du leder efter
(mp3 kan hentes på siden...)
Re: Gnarls Barkley Cover version?
JoZart skrev:Hey Allesammen!
Øhhh - Gnarls Barkley's nummer ?.
Originalen er faktisk fra 1968 - og med Gianfranco Reverberi. Der hedder den: Nel cimitero di tucson. Iøvrigt et nummer fra soundtracket:
Preparati la bara.
Filmen er en westeren med Terrence Hill.
Filmen kendes også under navnene: Viva Django - Django sees Red, Django Prepare a Coffin og Get the Coffin Ready
Men ellers kender jeg ikke andre end Ray Lamontagne, The Kooks og Nelly Furtado - som alle har lavet cover versioner af Gnarls udgave i år.
Zivago
Jep, flot opsumeret af hvad der står på den hjemmeside jeg henviste til!!Zivago skrev:JoZart skrev:Hey Allesammen!
Originalen er faktisk fra 1968 - og med Gianfranco Reverberi. Der hedder den: Nel cimitero di tucson. Iøvrigt et nummer fra soundtracket:
Preparati la bara.
Filmen kendes også under navnene: Viva Django - Django sees Red, Django Prepare a Coffin og Get the Coffin Ready
Men ellers kender jeg ikke andre end Ray Lamontagne, The Kooks og Nelly Furtado - som alle har lavet cover versioner af Gnarls udgave i år.
Zivago
DjTrax78 skrev:Jep, flot opsumeret af hvad der står på den hjemmeside jeg henviste til!!Zivago skrev:JoZart skrev:Hey Allesammen!
Preparati la bara.
Zivago
DjTrax- det er ikke der jeg har det fra. Har faktisk overset dit link.
Hvorfor skulle jeg dog bruge tid til at lave et resume, at noget som folk selv kan læse ?.
Jeg har alle originalerne incl soundtracket, og intresserer mig ekstremt meget for musik historie, hvilket ret mange herinde ved.
Men tak for oplysningen om at, jeg nævner noget som åbenbart allerede var nævnt.
Zivago
Velkommen til Djtrax... Zivago er vores allesammens musik-leksikon - i levende format vel at bemærke.
Han er fra den gang man mixede med kassettebånd og klippe-klistre!
Iøvrigt synes jeg det er tamt - muligvis laver nik og jay dårlig musik - men de kopiere da kun omkring halvdelen af deres numre fra andres - resten skriver de i det mindste selv... Nu om dage bliver der er jo lavet fulde albums fra kunstere, som kun kopiere gamle numre - hvilket er flere end man tror... suk!
Iøvrigt synes jeg det er tamt - muligvis laver nik og jay dårlig musik - men de kopiere da kun omkring halvdelen af deres numre fra andres - resten skriver de i det mindste selv... Nu om dage bliver der er jo lavet fulde albums fra kunstere, som kun kopiere gamle numre - hvilket er flere end man tror... suk!
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Han startede sikkert med tape og sådan en herdwr skrev:Velkommen til Djtrax... Zivago er vores allesammens musik-leksikon - i levende format vel at bemærke.
http://da.wikipedia.org/wiki/Spolebåndoptager
Sorry, vidste ik at jeg havde "udfordret" et leksikonZivago skrev: DjTrax- det er ikke der jeg har det fra. Har faktisk overset dit link.
Hvorfor skulle jeg dog bruge tid til at lave et resume, at noget som folk selv kan læse ?.
Jeg har alle originalerne incl soundtracket, og intresserer mig ekstremt meget for musik historie, hvilket ret mange herinde ved.
Men tak for oplysningen om at, jeg nævner noget som åbenbart allerede var nævnt.
Zivago
Men det er bare præcis hvad der står på siden mit link henviser til!
Men vi lader den ligge...