QrazyLeg skrev:Skal man da have en uddannelse i at anmelde musik? En journalistuddannelse vil jeg da mene er godt nok og så at interessen for musik er der. Ellers skulle der satme være nogle folk, der seriøst skulle holde deres kæft angående film og musik (der findes også nogle herinde, hvis vurderingsevne er god nok sålænge de ikke skal tænke over hvad der sker på et lærred eller hvad der synges).
Nej, det
skal man ikke, men jeg vil da personligt mene at det gør en betydligt mere kvalificeret til jobbet.
QrazyLeg skrev:Han er da ikke den første anmelder, der er fejlplaceret til genren. Det er set utallige gange før at en eller anden padde, der kun kan lide rock skal anmelde noget elektronisk. Det går aldrig godt.
Det er jo så op til den enkelte redaktion at vurdere, personligt mener jeg bare slet ikke at Treo burde være anmelder overhovedet. Har læst flere steder at hans anmeldelser alit der i stil med den her.
QrazyLeg skrev:At han kan lide Bob Dylan er vel ikke en svaghed og jeg vil til enhver tid mene at de indeholder mere analytisk materiale end Nik & Jay's tekster. Om det at kunne lide Lars Lilholt er en positiv eller negativ ting skal jeg heller ikke vurdere. Men kunne det tænkes at man er lidt mere 'genrebred' og blot nævner sine favoritter eller de få kunstnere han brænder for?
Mente skam ikke noget negativt med at han kunne lide Dylan og Liholt, blot at han nok så ikke er den rette til at anmelde musik i Nik & Jays genre - han skulle holde sig til folk-rock.
Det ville svare til at jeg som prof musikanmelder skulle anmelde Basshunters album.
QrazyLeg skrev:Sikken en tråd. Normalt sviner folk Nik & Jay fra ende til anden på samme måde som jeg nedgører EkstraBladet/BT/gratisaviser. Og det ender med at folk står og forsvarer det de hader.
Jeg har ingen steder givet udtryk for at jeg hader Nik & Jay.