Bruge bærbar som skærm for stationær?

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
DJ LAU

Bruge bærbar som skærm for stationær?

Indlæg af DJ LAU »

Er dette muligt, tænkte på at spare lidt plads.
Mikkel
Geografisk sted: DK

Indlæg af Mikkel »

Hvis din bærbare har et skræminput, og du kan vælge at den bærbares signal skal komme fra den eksterne pc, burde det da være muligt. :roll: Men har faktisk aldrig hørt om det før.
Drud
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Hvor meget plads er det lige man sparer på den måde?

Den bærbare skal jo slåes op alligevel, og det fylder vel næsten lige så meget som en skærm.
Vil i hvert fald umiddelbart vurdere at det som sparer mest plads på skrivebordet er en fladskærm (TFT).

Om det så kan lade sig gøre er jeg ikke sikker på, dog vil jeg bare lige bemærke at jeg ikke kan tro det er muligt - skærmen på den bærbare skal jo have strøm et sted fra, og det får den nok kun når den bærbare er tændt. Men jeg er ikke ekspert, så vil lade det stå åbent for andre bedre vidende :)
Brugeravatar
DJ LAU

Indlæg af DJ LAU »

Det ville ikke være noget problem at have der bærbare tændt, jeg bruger bare ikke så tit min stationære, men til nogle ting bruger jeg den, og det kunne det være ok
Zivago

Indlæg af Zivago »

Hvis din stationær maskine har video out, så kan du købe en USB TV dongle ( med video ind) eller video converter til din bærbare. Hermed er det muligt, at få den stationæres "billede" på den bærbares skærm.
Ulempe: du skal regne med, at du kan få et lidt sløret billede !.
Fordel: du kan også se tv på din bærbare hvis du får lyst.

Zivago
CrazyBrain
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Ellers er det vel bare at køre noget fjernskrivebord/VNC over et netværk.. Fungerer nogenlunde, specielt hvis din stationære bare skal fungere som server/arbejdsslave...
Billede
Besvar