Jeg synes da ellers vi ofte har gode diskussioner herinde.
I korte træk går denne her diskussion ud på om man skal bøje sig for masserne og spille deres ønskede numre, og så blive en del af diskotekets tilbud.
Skal man være sin helt egen og spiller det du synes er fedt uagtet, at man ikke på et r'n'b sted synes hardstyle en hel aften er fedt.
Eller skal man gå på kompromis. Spille op til publlikum og smide et par overraskelser ind her og der, som de ikke havde forventet.
Synes dette indlæg ret godt beskriver, hvad man bør gøre, hvis man vil have det bedste fra begge verdener.
kloojve skrev:i loove u mail... jeg har stort set samme synspunkt som dig.. men du kender min holdning.. rEbeL jeg syntes du skulle få fat i nogle klassikere som holder.. og så flette dine egne numre ind imellem.. så er jeg sikker på du blir godt modtaget... jeg gætter lidt på du er i den aldersgruppe som rykker rimlig meget på kommercielt trance, og dance... samt RnB osv.. så tror jeg ikke du går helt galt i byen.. men bland musikken.. og selvom det ikke er sjovt at spille den nye med beyonce så er det nemmere at få folk med på en tramp sang hvis de i forvejen står på dansegulvet..

På den måde giver du også festens deltagere muligheden for at bliver overrasket, og kigger man på nogle af de indlæg, der kommer i request area, så lyder nogle af dem nogenlunde sådan her.
"Jeg var på diskotek Den gale hankat og djen spillede et nummer, hvor man hørte to hunde gø inden bassen slog igennem. Nogen der ved, hvad det nummer hed."
Så den opskrift virker altså. Det handler jo i bund og grund om at sælge en vare og gerne en vare, man vender tilbage fordi den overrasker.
Da jeg i 2003 var til Formel 1 i Italien var vi inde og spise på en lille italiensk restaurant. Maden var god og til dessert fik jeg et stykke peberchokoladekage. Det lød så forkert, at det skulle prøves, og peberet gav en helt anden oplevelse af chokoladen.
Men der findes også opskrifter, hvor chokolade er en del af hovedretten. Hvor mærkeligt lyder det ikke.
Opskriften på en god dj må være
Tag en god del klassiske ingredienser, blandt det op med nogle nye ingredienser og slut af med de hemmelige ingredienser.
For hvis man kun må spille en bestemt genre eller nogle bestemte numre, så er en jukeboks det bedste. Grunden til djen stadig er der, at han er utilregnelig og har muligheden for at agere på publikums ønsker og sine egne lyster.
Så hvis du ikke føler du kan diskutere ordentligt på CA, så er det op på hesten og bare fortsætte. For man bliver ikke en god debattør på dag1 og man bliver heller ikke en god dj af at stå og trykke på play og stop på to forskellige cdafspillere.
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.